داکیا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

داچیا جاگر قیمت خورد؛ 540 میلیون تومان برای ارزان‌ترین خودروی هفت نفره اروپا

داچیا جاگر قیمت خورد؛ 540 میلیون تومان برای ارزان‌ترین خودروی هفت نفره اروپا

پس از تقریباً سه ماه از زمان رونمایی، داچیا اطلاعات مربوط به قیمت جاگر را منتشر کرد. این خودروی خانوادگی که ترکیبی از یک کراس‌اوور و استیشن محسوب می‌شود، با پرداخت ۱۴, ۹۹۰ یورو (معادل تقریباً ۱۷ هزار دلار یا ۵۱۰ میلیون تومان) برای مدل ۵ نفره و ۱۵, ۷۵۰  یورو (معادل تقریباً ۱۸ هزار دلار یا ۵۴۰ میلیون تومان) برای مدل هفت‌نفره قابل خرید خواهد بود. با این رقم، جاگر رسماً لقب ارزان‌ترین خودروی هفت‌نفره اروپا را از آن خود می‌کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|داچیا ادعا می‌کند جاگر ارزان‌ترین خودروی خانوادگی در کلاس C است. این ادعا اصلاً بی‌راه نیست، چرا که گزینه صفر کیلومتر ارزان‌تری از این خودرو وجود خارجی ندارد! نزدیک‌ترین رقبای قیمتی داچیا جاگر، اشکودا اسکالا و فیات تیپو هستند که البته اختلاف آن‌ها از نظر ابعاد و رقم پرداختی قابل توجه است.

نسخه استیشن

جاگر را می‌توان نسخه استیشن کراس از ساندرو یا ساندرو استپ‌وی دانست. این مسئله با دقت در پنل‌های بدنه به وضوح آشکار می‌شود. محصول جدید رومانیایی‌ها در تریم‌های Essential، Comfort، Extreme Limited Edition  و Extreme+ Limited Edition قابل انتخاب است. در فرانسه تمامی تریم‌ها به طور استاندارد با ۵ صندلی به فروش می‌رسند و صندلی‌های هفت نفره به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است. این آپشن ۷۵۰ یورو قیمت دارد.

تریم پایه Essential که ۱۴, ۹۹۰ یورو قیمت دارد، از امکانات و تجهیزاتی مثل شش ایربگ، نوربالای خودکار، مه شکن، شیشه‌های جلوی برقی، ترمز اضطراری خودکار و سیستم مدیا کنترل بهره می‌برد. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را به سیستم اینفوتینمنت خودرو متصل کند.

جاگر-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

میان‌رده

تریم ۱۶, ۷۰۰ یورویی Comfort احتمالاً انتخاب بهتری باشد. این تریم میان‌رده امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع دستی، ریل‌های ماژولی سقفی، رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی، آینه‌های برقی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سنسور پارک عقب، نمایشگر ۸ اینچی، ۲ پورت USB، شیشه‌های عقب برقی و زیرآرنجی‌های میانی را ارائه می‌کند.

تریم Extreme Limited Edition هم ۱۷, ۷۰۰ یورو قیمت‌گذاری شده است. رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، آنتن کوسه‌ای، قاب مشکی آینه‌ها و سینی محافظ خاکستری از جمله مشخصات ظاهری این تریم هستند. تجهیزات آن نیز عبارتند از مسیریاب، دسترسی بی‌سیم به تلفن همراه، دوربین دید عقب، زیرپایی‌های با کیفیت و سیستم تهویه مطبوع خودکار.

تریم پرچمدار Extreme+ Limited Edition هم با پرداخت ۱۸, ۲۰۰ یورو قابل خرید خواهد بود. این تریم امکاناتی اضافی چون پکیج Comfort Pack، Europe Navigation Pack و چرخ زاپاس دارد. بد نیست اشاره کنیم زاپاس به عنوان یک آپشن ۲۰۰ یورویی برای سایر تریم‌ها عرضه شده است.

نسخه دوگانه‌سوز

داچیا جاگر با موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی راهی بازار می‌شود. این موتور در نسخه دوگانه‌سوز نیز موجود است و با سوخت بنزین ۱۰۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما در صورت استفاده از LPG قدرت خروجی به ۹۹ اسب بخار کاهش می‌یابد. داچیا می‌گوید نسخه دوگانه‌سوز جاگر می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز با سوخت‌گیری مجدد پشت سر بگذارد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در این استیشن کراس اقتصادی به یک گیربکس شش سرعته دسته محول شده است.

ناگفته نماند امکان سفارش داچیا جاگر از سوم دسامبر برای مشتریان فراهم شده است. انتظار می‌رود این خودرو از ماه مارس ۲۰۲۲ به وارد خیابان‌ها شود.

World of Words

منبع: carscoops


دیدگاه ها بسته شده اند.