Mercedes-Benz-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد یورویی دایملر و مرسدس بنز برای توسعه خودروهای برقی و باتری‌های حالت جامد

سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد یورویی دایملر و مرسدس بنز برای توسعه خودروهای برقی و باتری‌های حالت جامد

گروه خودروسازی دایملر که برند مرسدس بنز یکی از زیر مجموعه‌های آن به حساب می‌آید. خبر از سرمایه گذاری جدید ۶۰ میلیارد یورویی بر روی محصولات شهری و ون‌های این شرکت در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ داده است. بخشی از این بودجه هنگفت صرف توسعه باتری‌های حالت جامد با همکاری کمپانی Factorial خواهد شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هفته گذشته بخش خودروهای شهری و ون‌ها از بخش کشنده و اتوبوس‌های مرسدس بنز جدا شدند و دایملر به دنبال پیشروی در زمینه تولید محصولات برقی و در ادامه آن تولید نرم افزارهای مورد نیاز و مربوط به آن است.

دایملر این بودجه را در راستای برقی سازی سیستم‌های رانندگی خودران و دیجیتال سازی محصولات خود خرج خواهد کرد.

از دیگر برنامه‌ها می‌توان به افزایش حاشیه سود از فروش هر یک از خودروها و فروش مستقیم به مشتریان اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری

در نتیجه سرمایه‌گذاری بر روی فن آوری‌های جدید، هزینه تولید باتری خودروهای برقی کاهش خواهد یافت و در نتیجه امکان کاهش قیمت محصولات برقی فراهم خواهد شد.

دایملر با گروه خودروسازی استلانتیس که متشکل از گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر است نیز یک همکاری مشترک در زمینه توسعه باتری خودروهای برقی خواهند داشت.

هر دو گروه خودروسازی قصد دارند تا در شرکت آمریکایی Factorial که توانایی تولید نسل آینده باتری‌های حالت جامد را دارد سرمایه گذاری کنند.

پیش از این برندهای کیا و هیوندای در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودند.

انتظار می‌رود که فن آوری جدید شرکت Factorial تا سال ۲۰۲۶ میلادی به صورت انبوه تجاری سازی شود.

باتری‌های حالت جامد به جای استفاده از الکترولیت مایع از الکترولیت جامد بهره می‌برند.

در نتیجه این تغییر چگالی انرژی افزایش پیدا می‌کند و عملکرد باتری نیز بهینه‌تر خواهد شد.

همچنین با استفاده از آنودهای لیتیومی نیز امکان افزایش چگالی انرژی وجود دارد.

همکاری جداگانه

گروه استلانتیس در یک همکاری جداگانه با شرکت استرالیایی Vulcan Energy Resources از باتری لیتیوم هیدروکسید بهره خواهد برد. این شرکت استرالیایی از روش «انرژی زمین گرمایی» برای تولید لیتیوم هیدروکسید استفاده می‌کند.

همچنین در اکتبر سال ۲۰۱۶ شرکت Atieva با تغییر نام به لوسید موتورز خود را یک استارتاپ سازنده خودروهای برقی معرفی کرد. همچنین این استارتاپ خبر از ایجاد یک سایت تولید با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری در آریزونا آمریکا داد. محصول پرچم دار فعلی این شرکت لوسید ایر نام دارد.

Mercedes-Benz-EQS-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

کانسپت شاسی بلند

در سال ۲۰۱۶ نیز مرسدس بنز با رونمایی از کانسپت شاسی بلند خود در نمایشگاه پاریس خبر از سری جدید محصولات تمام برقی خود با نام EQ داد. محصولی که بر پایه این کانسپت ساخته شده و مرسدس ادعا می‌کند در کلاس خودروهای برقی قرار دارد با نام EQS شناخته می‌شود.

برند لوسید به طور کامل از یک کاغذ سفید آغاز شده است و به طور مثال قوای محرکه خودرو پرچم‌دار آن یعنی لوسید ایر کاملاً متفاوت از دیگر خودروهای برقی بازار است. قوای محرکه‌ای که تسلا چندین سال است قول عرضه آن را داده است و حتی دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی نیز قصد دارند تا از فن آوری مشابه با آن در محصولات خود استفاده کنند.

به نظر می‌رسد لوسید با به خدمت گرفتن سرمهندس سابق شرکت تسلا و طراح سابق مزدا در آمریکای شمالی یک محصول برقی کاملاً جدید و متفاوت تولید کرده که به دنبال رقابت با بزرگان بازار است.

World of Words

منبع: reuters


 

دیدگاه ها بسته شده اند.