برند سامسونگ فیوشا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند سامسونگ، فیوشا را جایگزین اندروید می کند

اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل جهان است اما شاید این موضوع در آینده تغییر کند و برند سامسونگ در چنین کاری نقش داشته باشد. اطلاعات جدید از احتمالا جایگزینی سیستم عامل فیوشا با اندروید در محصولات آینده این شرکت کره‌ای خبر می‌دهد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | گوگل چند وقتی است که وجود سیستم عامل فیوشا (Fuchsia OS) را تایید کرده، اما هنوز کسی نمی‌داند که کاربرد این سیستم عامل مرموز چیست و چه زمانی می‌توانیم منتظر انتشار آن باشیم. وب‌سایت Chrome Unboxed اخیرا پیغام خوش‌آمدی برای دستگاه‌های مجهز به Chrome OS را در یک گزارش باگ کرومیومی پیدا کرده که به این سیستم عامل اشاره می‌کند، اشاره‌ای که ممکن است متضمن جایگزینی فیوشا با اندروید در آینده نه چندان دور باشد.

برند سامسونگ فیوشا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)_compressed

برند سامسونگ فیوشا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)_compressed

عدم محدودیت به گوشی ها و تبلت ها

گوگل از سال ۲۰۱۶ در حال کار روی فیوشا است، اما همچنان بطور تجاری مورد استفاده قرار نگرفته. فیوشا برخلاف اندروید به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها محدود نمی‌شود و می‌توان از در محصولات مختلف استفاده کرد که امکان ارتباط راحت‌تر میان آن‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ارائه آپدیت برای آن ساده‌تر است و کاربران نباید منتظر سازندگان محصولات برای دریافت جدیدترین بروزرسانی‌ها باشند.

برند سامسونگ فیوشا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)_compressed

برند سامسونگ فیوشا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)_compressed

فعالیت برند سامسونگ روی فیوشا

اواخر سال گذشته، گوگل مشارکت عمومی در این سیستم عامل را ممکن کرد و برند سامسونگ تصمیم به مشارکت در آن گرفت. کره‌ای‌ها کد اسنیپت مربوط به «فایل سیستم سازگار با فلش» یا «F2FS» را به آن اضافه کرده‌اند. این فایل سیستم متن باز توسط سامسونگ برای معماری حافظه فلش توسعه پیدا کرده و سریع‌تر از فایل سیستم ext4 مورد استفاده در دستگاه‌های اندرویدی است.

در آن زمان میزان مشارکت دقیق سامسونگ در این برند جدید جایگزین اندروید مشخص نبود، اما حالا ظاهرا کره‌ای‌ها می‌خواهند آن را جایگزین اندروید کنند. یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Ice Universe» اخیرا اعلام کرده که به احتمال زیاد، محصولات آینده سامسونگ به فیوشا مجهز می‌شوند. البته اگر خود گوگل تصمیم به جایگزینی اندروید با فیوشا بگیرد، علاوه بر سامسونگ سایر تولیدکنندگان باید دست به چنین کاری بزنند.

برند سامسونگ فیوشا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند سامسونگ فیوشا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برندی جدید با نام فیوشا

در حال حاضر نمی‌دانیم فیوشا چه زمانی برای عرضه عمومی آماده می‌شود، با این حال با توجه به لیست بلوتوث «نست هاب» با سیستم عامل فیوشا ۱.۰، احتمالا نباید مدت زمان زیادی منتظر بمانیم. احتمالا گوگل اولین شرکتی باشد که از این سیستم عامل در محصولاتش استفاده می‌کند. شاید گوگل فیوشا را جایگزین اندروید نکند و آن را بطور جداگانه منتشر کند تا شرکت‌ها بتوانند از هردوی آن‌ها بهره ببرند، با این حال با توجه به ماهیت فیوشا چنین موضوعی کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

این غول جستجوی اینترنتی به‌زودی رویداد Google I/O 2021 را برگزار می‌کند که در آن اندروید ۱۲ با قابلیت‌ها و ظاهر جدید از راه می‌رسد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.