برند جوانه گروه هزاردستان اقیانوس آبی خبر (2)

هلدینگ مالک برندهای کافه بازار و دیوار «برند جوانه» را خلق می کند

برند «هزاردستان» که مجموعه‌ای از استارتاپ‌های مطرح به نام کافه بازار، دیوار و مسیریاب بلد را مدیریت می‌کند به دنبال تاسیس برند جدیدی است تا به شکل مستقیم و هدفمند در حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه فعالیت کند. در این میان چند فرد شناخته‌شده و کلیدی در صنعت فناوری‌های مالی به گروه هزاردستان و این شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه پیوسته‌اند.

اقیانوس آبی خبر- اخبار برندها | آنچه مالک برند کافه بازار در حال راه‌اندازی‌اش است، یک CVC (سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی) با برند «جوانه» است که اخیرا کارهای ثبتی آن انجام شده‌است. «حسام میرآرمندهی»، هم‌موسس کافه بازار تحت عنوان رییس هیات مدیره جوانه با این تیم همکاری خواهد کرد. شنیده می‌شود که علاقه شخصی او به سرمایه‌گذاری‌های استارتاپی، اساسا عامل شکل گیری جوانه در داخل گروه هزاردستان بوده است.

یک مدیر جوان و باتجربه

از سوی دیگر «نیما نامداری»، چهره خوش‌نام صنعت فناوری‌های مالی ایران، به عنوان مدیرعامل جوانه فعالیت خود را در گروه هزاردستان آغاز کرده است. او تا سال گذشته به عنوان معاون نوآوری و توسعه شرکت «ارتباط فردا» فعال بود. همچنین «آرین افشار»، مدیرعامل فینووا نیز به تازگی کار خود را در جوانه به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری آغاز کرده است. افشار در فینووا تجربه‌های قابل توجهی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری در لندو (ایران رنتر) اشاره کرد که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های کشور در حوزه فین‌تک بود.

تیم برند جوانه در حال گسترش است

«آرین افشار»، مدیر سرمایه‌گذاری برند جوانه تایید می‌کند که تیم جوانه در حال گسترش است. او در همین رابطه توضیح می‌دهد: «هنوز تمام سیاست‌ها و بخش‌های عملیاتی به شکل کامل نهایی نشده‌اند اما قطعا یکی از اولویت‌های جوانه سرمایه‌گذاری به عنوان CVC گروه هزاردستان برای توسعه زنجیره ارزش شرکت‌های گروه به خصوص دیوار و کافه بازار است. از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی‌های نوظهور نظیر هوش مصنوعی، علم داده و اینترنت اشیا هم از اولویت‌های جوانه خواهد بود.»

برند جوانه گروه هزاردستان اقیانوس آبی خبر (1)

برند جوانه گروه هزاردستان اقیانوس آبی خبر (1)برند

اهداف

افشار همچنین در خصوص اهداف این نهاد جدید در گروه هزاردستان، به خبرگزاری ها می‌گوید: «پیش‌فرض ما این است که در هزار دستان فرصت‌های زیادی وجود دارد. در بخشی از این فرصت‌ها، خود هلدینگ ورود خواهد کرد و در بخشی دیگر، نگاه این است که از استارتاپ‌های بیرونی کمک بگیریم؛ چه در قالب سرمایه‌گذاری و چه در قالب همکاری. بنابراین تمام نگاه ما بر پایه سرمایه گذاری نیست و به دنبال فرصت‌های همکاری با مدل‌های دیگر نیز هستیم.»

مدیر سرمایه‌گذاری جوانه می‌گوید هدف و نگاه برند جوانه، در یک کلام این است که سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهد که به رشد گروه هزار دستان کمک کند: «به دنبال آن هستیم تا در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کنیم، و از پتانسیل داخل گروه استفاده کنیم تا رشد بیشتری داشته باشند. هدف ما این نیست که چند استارتاپ را جمع کنیم و نام آن‌ها را به برندهای خود بچسبانیم؛ بلکه می‌خواهیم به شکل واقعی با ابزارهایی که در اختیار داریم به رشد آن‌ها کمک کنیم.»

ده سال

اکنون ده سال پس از تاسیس برند کافه بازار، شکل‌گیری گروه هزاردستان و البته مشخص‌تر شدن مرزبندی‌ زیرمجموعه‌های این هلدینگ، باید دید تصمیم جدید حسام میرآرمندهی، هم‌موسس بلندپرواز کافه بازار چه نتایجی برای هزاردستان و البته اکوسیستم استارتاپی کشور به ارمغان خواهد آورد.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *