اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها-سورنتو-هیبریدی

۲.۹۷ لیتر در صد کیلومتر؛ برند کیا سورنتو هیبریدی معرفی شد

برند کیا سورنتو اکنون در نسل چهارم خود بسر می‌برد. این نسل با پیشرانه‌های متفاوتی راهی بازار شده که یکی از آن‌ها پیشرانه هیبریدی شارژی یا همان پلاگین است. فروش این نسخه از سورنتو سال گذشته در بریتانیا آغاز شده و حالا پس از چند ماه نوبت به بازار آمریکا رسیده تا میزبان سورنتوی هیبریدی شارژی باشد. این نسخه از سورنتو با شاخص ۷۹ MPGe یا ۲.۹۷ لیتر در صد کیلومتر، جزو کم‌مصرف‌ترین خودروهای کره‌ای محسوب می‌شود.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|قلب اصلی پیشرانه هیبریدی شارژی برند کیا سورنتو را موتور ۱.۶ لیتری GDI چهار سیلندر تشکیل می‌دهد. این پیشرانه در مجموع ۲۹۱ اسب بخار قدرت دارد که ۹۰ واحد آن توسط موتور برقی تولید می‌شود. پک باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی وظیفه تغذیه موتور برقی را بر عهده دارد. برند کیا ادعا می‌کند سورنتوی هیبریدی شارژی در حالت تمام الکتریکی توانایی پیمایش مسافتی برابر با ۵۲ کیلومتر را دارد، ضمن اینکه با باک پر می‌توان تا ۷۴۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-هیبریدی-سورنتو

نیروی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته خودکار به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. از آنجایی که سیستم AWD در این کراس‌اوور هیبریدی به صورت استاندارد عرضه شده، هر چهار چرخ محرک هستند. این سیستم با قفل دیفرانسیل مرکزی، فناوری گشتاور برداری و انتخاب‌گر حالت رانندگی ترکیب شده است.

از لحاظ ظاهری این نسخه از سورنتو تفاوت شاخصی با دیگر نسخه‌ها ندارد و برای تشخیص آن کافی است به وجود پورت مخصوص شارژ در قسمت عقب و نشان eco/plug-in روی درب پنجم دقت کنیم. این خودرو در دو تریم SX و SX-P در ایالات متحده به فروش می‌رسد.

در داخل کابین نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان (در نسخه SX-P) و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اینفوتینمنت از مهم‌ترین ویژگی‌ها هستند. تجهیزات ایمنی هم شامل ۱۳ سیستم کمکی راننده می‌شود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از دستیار رانندگی در اتوبان و کروز کنترل هوشمند مبتنی بر مسیریاب؛ دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم صوتی Bose با ۱۲ اسپیکر، خدمات متصل UVO، هشت پورت USB برای تمامی سرنشینان و پد شارژ وایرلس نیز بخشی از امکانات این کراس‌اوور سایز متوسط کره‌ای به شمار می‌روند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-سورنتو-هیبریدی

فضای سرنشینان برند کیا سورنتو هیبریدی شارژی ۱۴۳.۸ فوت مکعب (۴۰۷۱ لیتر) اعلام شده که برای هفت سرنشین کافی به نظر می‌رسد. صندلی‌های این خودرو در حالت استاندارد دارای چرم سنتتیک Syntex هستند، ولی مشتریان در صورت علاقه می‌توانند چرم طبیعی مشبک سفارش دهند.

انتظار می‌رود برند کیا سورنتو پلاگین از فصل سوم امسال در نمایندگی‌های فروش کمپانی در آمریکا حضور پیدا کند. در رابطه با قیمت نهایی فعلی جزئیاتی منتشر نشده، اما به خاطر مشوق‌ مالیاتی فدرالِ مخصوص مدل‌های هیبریدی و برخی مشوق‌های ایالتی دیگر، حداقل ۶,۵۸۷ دلار از آن کسر خواهد شد.

World of Words

منبع: دیجیاتو


برچسب‌ها:‌ بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.