image-9-910x600

معجزه ایلان ماسک: تسلا از فروش هر خودرو هشت برابر بیشتر از تویوتا سود می‌کند

معجزه ایلان ماسک: تسلا از فروش هر خودرو هشت برابر بیشتر از تویوتا سود می‌کند

وضعیت تسلا آنقدر خوب است که از فروش هر خودرو، هشت برابر بیشتر از خودروساز کهنه‌کار و با سابقه‌ای مثل تویوتا سود کسب می‌کند!


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|تسلا تولید خودروهای برقی را با ضرر و زیان زیادی شروع کرد. اما حالا این شرکت اوضاع خوبی دارد و به همه ثابت می‌کند که با تولید خودروی برقی هم می‌توان سود قابل توجهی به جیب زد! حالا وضعیت تسلا آنقدر خوب است که از فروش هر خودرو، هشت برابر بیشتر از خودروساز کهنه‌کار و با سابقه‌ای مثل تویوتا سود کسب می‌کند!
یکی از دلایلی که خودروسازان سنتی را در عرضه خودروهای برقی به تأخیر انداخت، ضررهای مکرر و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان بود. طبیعتاً کمپانی بزرگی همانند تویوتا تجربه زیادی در زمینه ساخت خودروهای پرفروش و سودآور دارد. علی‌رغم این موضوع، برند محبوب ژاپنی در عرصه خودروهای الکتریکی کمی از رقبا عقب‌تر است و کماکان بر تولید طیف گسترده‌ای از مدل‌های درون‌سوز و هیبریدی پافشاری می‌کند.
تسلا و کسب سود بیشتر تنها با 4 مدل
در مقابل تسلا اکنون فقط 4 مدل تمام الکتریکی مدل S، مدل X، مدل 3 و مدل Y را روی خطوط تولید خود دارد. آخرین محصول این شرکت کراس‌اوور کوچک مدل Y است که از مارس 2020 در خیابان‌ها تردد می‌کند. از آن تاریخ تاکنون این شرکت هیچ مدل جدیدی معرفی نکرده و با توجه به شواهد و قرائن بعید به نظر می‌رسد پیکاپ سایبرتراک تا پایان سال آینده وارد بازار شود.
ا احتساب این‌ها، کسب هشت برابر سود بیشتر از تویوتا توسط تسلا، در نوع خود بسیار جالب و قابل تأمل است. این شرکت که در روزگاری نه چندان دور اوضاع مالی وخیمی داشت، دو سال است که به‌طور مداوم هر فصل را با سودآوری پشت سر می‌گذارد. بر‌اساس گزارش وب‌سایت Electrek میزان گردش مالی تسلا در سه‌ماهه سوم امسال به بیش از 3 میلیارد دلار می‌رسد!
اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم تسلا در سه‌ماهه سوم 2022 میزان سود خالص خود را 3.29 میلیارد دلار اعلام کرده است. حال آنکه این رقم برای تویوتا در مدت مشابه برابر با 3.15 میلیارد دلار است. از آنجایی که تویوتا در این مدت 8 برابر خودروی بیشتری به فروش رسانده، کارشناسان نتیجه می‌گیرند میزان سود تسلا از فروش هر خودرو به همین مقدار بیشتر از کمپانی ژاپنی است.
گفتنی است تویوتا مالکیت تقریباً 3 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد. نکته جالب اینکه تویوتا این میزان سهم را با پرداخت 50 میلیون دلار در سال 2010 خریداری کرده بود. حالا تسلا این مبلغ را در عرض دو روز کسب می‌کند!
همچنین اگر فکر می‌کنید سر ایلان ماسک به اندازه کافی شلوغ نیست، این خبر احتمالاً برای شماست. ثروتمندترین فرد جهان هفته آینده به دادگاه می‌رود تا بابت دریافت 56 میلیارد دلار از سهام تسلا به عنوان پاداش از خود دفاع کند.
«ریچارد تورنتا»، سهامدار تسلا که در سال 2019 از ایلان ماسک بابت پاداش هنگفت سال 2018 او شکایت کرد، می‌گوید این پاداش به‌طور غیرمنصفانه برای فردی در نظر گرفته شده که حتی تمام تمرکز خود را روی تسلا نگذاشته است.
دادگاه مربوطه از 23 آبان‌ماه آغاز می‌شود و ایلان ماسک حالا باید در بحبوحه مدیریت توییتر از خود دفاع کند. تورنتا می‌گوید هیئت‌مدیره اهداف کوچکی را برای عملکرد ماسک در نظر گرفته و این پاداش بابت هدف‌گذاری برای ساخت کلونی روی سیاره مریخ طلب شده بود.

World of Words

منبع: insideevs

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *