اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند تسلا-برند سامسونگ

همکاری برند سامسونگ با برند تسلا برای تولید تراشه خودران HW 4.0

برند سامسونگ الکتریکس با تسلا برای ساخت تراشه‌های HW 4.0 در خودروهای برقی همکاری می‌کند. این شرکت با توجه به کمبود این تراشه‌های کاربردی در ماشین‌های خودران، در تلاش است که سهمی در فروش آن در بازار داشته باشد.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|با توجه کمبود تراشه‌های اتومبیل‌های خودران در اثر بیماری کرونا برند سامسونگ فرصتی به دست آورده که بتواند فاصله سهم بازار فروش خود را با برند TSMC در حوزه تراشه‌ها کم کند. برند سامسونگ با توجه به مشکلات به وجود آمده برای برند هوآوی توانسته مشتریان زیادتری را جذب محصول خود کنند و با توجه به عملکرد مناسب این شرکت برای ساخت تراشه‌هایی با کیفیت و قدرتمند رقیبی جدی برای شرکت TSMC شده است ولی هنوز فاصله زیادی دارد که بتواند به بزرگ‌ترین کمپانی تراشه سازی دنیا تبدیل شود به نقل از kedglobal؛ برند سامسونگ الکترونیکس قصد دارد برای تراشه‌های HW 4.0 تسلا از فرآیند 7 نانومتری استفاده کند، هم اکنون در مرحله تحقیق و توسعه بوده ولی باتوجه به چشم انداز همکاری در خودروهای خودران تسلا نصب خواهد شد. تراشه‌ها با فرآیند 7 نانومتر نسبت به تراشه‌ها با فرآیند 5 نانومتر دارای بازدهی بیشتر، افزایش ایمنی در حرکت و عملکرد پایدارتری هنگام نصب تراشه بر روی خودروهای خودران خواهد داشت.

با این وجود ایلان ماسک مدیر عامل برند تسلا تصمیم گرفته پس از در نظر گرفتن عواملی مانند هزینه‌های تولید، امکانات همکاری طولانی مدت و در دسترس بودن فناوری برند سامسونگ در طراحی تراشه‌های خود برای تولید تراشه‌های خودران نسل بعدی خود نیز با برند سامسونگ همکاری کند. تراشه‌های سخت افزاری HW 4.0 نسل بعدی خودروهای برقی تسلا را برای فناوری رانندگی کاملا خودران در آمریکا آماده می‌کند که این ویژگی موجب شده برند تسلا در آینده از دیگر رقیبان خود برتر شود. با وجود اینکه استارت ساخت تراشه‌های نسل جدید برند تسلا هنوز اعلام نشده است ولی ایلان ماسک بیان کرده که تراشه‌های خودران جدید برند تسلا در سال آیند بر روی خودروهای برقی نصب خواهد شد از این رو روند ساخت تراشه‌ها باید از چند ماه دیگر شروع شود.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند تسلا-hw4.0

برند سامسونگ دومین تولید کننده بزرگ تراشه‌های جهان بوده اما در تلاش است که سهم بازار را از رقیب خود برند TSMC بگیرد و تقویت مشارکت غول فناوری کره‌ای با برند تسلا موجب خواهد شد که افزایش قابل توجهی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد زیرا این شرکت آمریکایی قصد دارد مجموعه خودروهای کاملا خودران خود را گسترش دهد اگر همکاری برند سامسونگ و برند تسلا مداوم و پر بازده باشد این پیمان می‌تواند در سال‌های آتی رقیبی خطرناک برای برند TSMC شود.

برند سامسونگ از سال 2019 سالانه بیش از 8.5 میلیارد دلار در تجارت تراشه‌های خود هزینه می‌کند اما 10 درصد سهم بازار جهان را به خود اختصاص داده است، ولی چند سالی شده است که تمرکز خود را در ساخت و تولید تراشه‌ها افزایش داده و همچنین برند سامسونگ با تولید اسنپدراگون 888 کوالکام نظر بسیاری از کمپانی‌ها را به خود جلب کرده است که این امر در فروش تراشه‌های این برند بسیار قابل ملاحظه است در نهایت پیش بینی می‌شود تراشه‌های برند سامسونگ امسال بتواند سهمی حدود 20 درصد را به خود اختصاص دهد.

World of Words

منبع: kedglobal


دیدگاه ها بسته شده اند.