اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند فیلیپ موریس

برنامه‌ی مخصوص برند فیلیپ موریس اینترنشنال برای دنیایی بدون دود

با وجود اعتراض‌های مراکز بهداشتی و مراقبتی مرتبط با آسم و ریه و همچنین اعلام دولت بریتانیا مبنی بر این که تا سال 2030 این کشور بدون دود خواهد شد، کمپانی بزرگ سیگار سازی فیلیپ موریس اینترنشنال اعلام کرد برنامه‌ای مخصوص برای حذف تدریجی سیگار به شیوه سنتی در این کشور داریم.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به نقل از CNN غول تولید کننده سیگار فلیپ موریس اینترنشنال در بیانه‌ای اعلام کرد که نزدیک 75 درصد از سهام برند وکتورا که یک شرکت سازنده داروی آسم و بیماری ریوی در بریتانا هست را خریداری کرده و خود را به سهامدار عمده این شرکت تبدیل کرده است. شرکت فیلیپ موریس اینترنشنال 45 درصد سهام را از سهامداران وکتورا خریداری نموده و بقیه سهام‌ها را از بازار آزاد خریداری کرده و این کمپانی برای خرید 75 درصد شرکت وکتورا حدودا 1.4 میلیارد دلار هزینه کرده است. این یک اقدامات بزرگ از طرف شرکت تولید کننده دخانیات در جهت درمان بیماری‌های ریوی و آسم است.

از آنجایی که در کشورهای پیشرفته مردم برای افزایش سلامت خود تلاش به ترک سیگار را دارند شرکت فیلیپ مورس توسط مدیر عامل خود پاسک اولچاک اقدام به خرید بیشتر سهام شرکت دارویی وکتورا کرده است که این تصاحب شرکت را بسیار مهم خوانده است و نیز گفته، می‌خواهد نیمی از درآمد خالص خود را از محصولات بدون دود همانند سیگارهای الکترونیکی و داروهای تنفسی طی چهار سال آینده افزایش دهیم که این میزان درآمد حدود یک چهارم ارزش این شرکت است.

 

شرکت فیلیپ مورس سال قبل فروشی بیش از 25 درصد فروش سیگار در جهان را به خود اختصاص داده است و این کمپانی تولید کننده سیگارهای مالبرو بوده که حق فروش این سیگارها را در خارج از ایالات متحده دارد. این شرکت در بیانه‌ای گفته است می‌خواهد دنیایی بدون دود سیگار را ببیند و هر چه این اتفاق سریع‌تر انجام شود بهتر است.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند فیلیپ موریس

فناوری‌های شرکت وکتورا در داروهای تولید شده توسط شرکت‌هایی همانند Novartis (NVS) و GlaxoSmithKline (GLAXF) استفاده شده است.

رئیس بنیاد ریه اروپا (Kjeld Hansen) نیز می‌گوید: از نهایی شدن این قرارداد بسیار نا امید است و چشم انداز کسی که به طور بالقوه از فروش یک محصول که به ریه‌ها مردم آسیب می‌رساند و هم بیماری ریه را درمان می‌کند و سود می‌برد، نگران کننده نیست؟ برای کسی که هم عامل بیماری و هم عامل درمان بوده برای سلامت مردم بسیار خطرناک است.

منتقدان می‌گویند: تصاحب شرکت دارویی وکتورا توسط شرکت تولید کننده دخانیات فلیپ مورس احتمال مخالفت‌های شرکت‌های (NVS) و (GLAXF) را دارد و همچنین متخصصان بهداشت عمومی انگلستان، از دولت خواستند که در این مورد بخصوص مداخله کنند.

امضا کنندگان این نامه از جمله بنیاد ریه انگلیس می‌گوید: ما فکر می‌کنیم که این تصاحب شرکت دارویی وکتورا توسط بزرگ‌ترین تولید کننده سیگار و دخانیات به نفع عموم مردم نیست و این انگیزه نادرست را برای فلیپ موریس بین‌الملل ایجاد می‌کند تا هم از طریق افزایش فروش سیگار و آسیب رساندن به ریه مردم سود ببرد و هم از طریق درمان بیماران ریوی که خود باعث این بیماری در بیماران ریوی بوده سود ببرد.

World of Words

منبع: CNN


برچسب‌ها:‌ بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.