اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-شبکه اجتماعی-ترامپ

شبکه اجتماعی دونالد ترامپ از ماه آینده کار خود را آغاز می‌کند

شبکه اجتماعی ترامپ موسوم به «TMTG» با انتشار این خبر اعلام کرد، نسخه بتای این شبکه اجتماعی ماه آینده میلادی (آبان‌ماه) کار خود را به صورت محدود آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به صورت گسترده‌تری در دسترس کاربران قرار گیرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|دونالد ترامپ در بخشی از این بیانیه مطبوعاتی به این نکته اشاره کرده که شبکه اجتماعی Truth Social و گروه رسانه و فناوری TMGT را ایجاد کرده تا در برابر ظلم شرکت‌های بزرگ فناوری ایستادگی کند. همچنین وی اضافه کرد:

«بسیار مشتاقم که به زودی افکار خود را در شبکه اجتماعی Truth Social به اشتراک می‌گذارم و می‌توانم با انحصار طلبی غول‌های بزرگ فناوری مبارزه کنم».

دونالد ترامپ با ثبت شکایتی در دادگاه فلوریدا با این ادعا که مسدودسازی اکانت توییتر او ناقض متمم اول قانون اساسی آمریکا و قانون جدید شبکه‌های اجتماعی فلوریدا است، خواستار بازگشایی اکانت توییتر خود شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در دادخواست خود ادعاهای قابل پیش‌بینی را مطرح کرده است. او می‌گوید توییتر یکی از روش‌های اصلی گفتگو با مردم است و چنان قدرت و کنترلی بر جریان گفتگوهای سیاسی آمریکا دارد که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و برای مباحثه‌های آزاد دموکراتیک خطرناک است.

ترامپ مدعی است که حتی برچسب‌گذاری پست‌های او به عنوان محتواهای گمراه‌کننده هم نوعی سانسور محسوب می‌شود. این ادعا در حالی مطرح شده که این پست‌ها از روی توییتر پاک نمی‌شد و در دسترس کاربران قرار داشت. این پرونده در دادخواست خود به قانونی متوسل شده که در ماه مه در فلوریدا تصویب شد و از اخراج عامدانه چهره‌های سیاسی از شبکه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

این قانون به کمیسیون انتخابات فلوریدا اجازه می‌دهد شرکت‌ها را بابت مسدودسازی حساب کاربری نامزدها روزانه ۲۵۰ هزار دلار جریمه کند. کاربران هم می‌توانند در صورت احساس برخورد غیرمنصفانه از شرکت‌ها شکایت کنند. افزون بر این، از شبکه‌های اجتماعی خواسته شده تا سازوکارهای تصمیم‌گیری برای مسدودسازی و اجرای سیاست‌های خود را تشریح کنند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-شبکه اجتماعی-ترامپ

با این حال، یک قاضی فدرال در ماه ژوئیه در حکمی اعلام کرد که این قانون حقوق آزادی بیان شرکت‌های خصوصی را که دارای شرایط سرویس‌دهی و استانداردهای خاصی برای میزبانی از محتوا هستند، زیر پا می‌گذارد.

ترامپ پارسال در شرایطی از دسترسی به توییتر منع شد که بارها قوانین این شبکه اجتماعی را زیر پا گذاشته بود. توییت‌های او معمولا موجب درگیری‌های سیاسی می‌شد و نه تنها اسباب زورگویی نسبت به رقبای سیاسی بود، بلکه دائما گزاره‌های نادرست، محتواهای نژادپرستانه و ترویج خشونت را دربر می‌گرفت.

توییتر در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۱ و دو روز پس از اعتراض گروهی از طرفداران ترامپ و ایجاد اغتشاش در ساختمان کنگره آمریکا که منجر به کشته شدن چندین نفر از جمله یک افسر پلیس کنگره شد، فعالیت وی را در توئیتر ممنوع کرد. توییتر در آن مقطع زمانی اعلام کرده بود که این ممنوعیت به دلیل تحریک کاربران به رفتارهای خشونت آمیز انجام شده است.

اردیبهشت ماه امسال نیز رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ پس از ماه‌ها به وعده‌اش عمل کرد و شبکه اجتماعی خودش را راه‌اندازی کرد که طراحی شبیه به توییتر دارد ولی در واقع یک وبلاگ میزبان نظرات رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می‌شود که کاربران می‌توانند در آن پلتفرم عضو شده و از طریق ایمیل و شماره موبایل خود، از ارسال پست‌های جدید مطلع شوند. در واقع پلتفرم ترامپ در آن مقطع زمانی امکان تبادل و ارتباط متقابل کاربران را چندان فراهم نمی‌کرد.

World of Words

منبع: cnet


برچسب‌ها:‌ بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.