اپل واچ جدید اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

بلومبرگ: برند اپل در حال ساخت مدل جدید اپل واچ SE

گفته می‌شود برند اپل در سال جاری میلادی اپل واچ ۷ را با پردازنده بهبودیافته و حاشیه نمایشگر باریک‌تر و تمرکز بر قابلیت‌های سلامتی و سال ۲۰۲۲ نیز نسل بعدی اپل واچ SE و مدلی کاملا ورزشی را رونمایی خواهد کرد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | سال گذشته، برند اپل ششمین نسل ساعت‌ هوشمند فوق‌العاده محبوبش را با طراحی آشنا معرفی و روانه بازار کرد. کوپرتینویی‌ها با حفظ مؤلفه‌های طراحی گذشته و اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید، اپل واچ را به ابزار سلامتی‌محور کوچکی تبدیل کرده‌اند. اکنون، اپل‌ اینسایدر به‌نقل از بلومبرگ گزارش جدیدی تدوین کرده است که نشان می‌دهد کانون توجه اپل در نسل بعدی اپل واچ نیز بر مباحث سلامتی معطوف خواهد بود؛ اما احتمالا این شرکت قصد ندارد اپل واچ ۷ را به قابلیت موردانتظار سنجش گلوکز خون مجهز کند. افزون‌براین، اپل احتمالا نسخه جدید ساعت هوشمند SE همراه با مدلی کاملا ورزشی در دست تولید دارد.

اپل واچ جدید اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

اپل واچ جدید اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

شایعات اخیر حول اپل واچ جدید

شایعات اخیر حاکی از آن است که غول دنیای فناوری قصد دارد تا پس از سه نسل از آخرین بازطراحی در ساعت هوشمند سری ۴، مؤلفه‌های طراحی نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش را با تغییراتی مواجه کند و به‌موجب آن، اپل واچ سری ۷ را به کالبدی جدید مشابه زبان طراحی محصولات اخیر اپل با نمایشگر و فریم تخت آراسته کند. مارک گِرمن از بلومبرگ مدعی است تفاوت اصلی اپل واچ جدید با نسل گذشته‌اش در عملکرد پردازشی و نمایشگر بهبودیافته خلاصه می‌شود. به‌طورکلی، گزارش جدید امکان بازطراحی سری 7 این محصول را رد نمی‌کند؛ اما تنها می‌گوید ممکن است ضخامت شاسی کمی بیشتر باشد.

گِرمن معتقد است ضخامت اضافی مدل ۲۰۲۱ آن‌چنان درخورتوجه نخواهد بود. گزارش شده است برند اپل حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تر و روش جدید لمینیت را آزمایش کرده است که گفته می‌شود به نزدیک‌ترشدن پنل نمایشگر به شیشه محافظ منجر می‌شود.

اپل واچ جدید اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

طی گزارش

در این گزارش، آمده است ساعت سری ۷ به پردازنده سریع‌تر و برخی از پیشرفت‌های اتصال بی‌سیم مجهز است که پشتیبانی از باندهای فوق‌وسیع (Ultra WideBand) را شامل می‌شود. ظاهرا ویژگی نظارت بر گلوکز در اپل واچ ۲۰۲۱ وجود نخواهد داشت و اپل استفاده از آن را به زمان دیگری موکول کرده است.

چند سالی است شایعاتی درباره ویژگی مهم اپل واچ برای نظارت بر گلوکز خون منتشر می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد سطح قندخون خود را ازطریق این دستگاه پوشیدنی بررسی کنند. طبق گزارشی‌های قبلی، این ویژگی می‌تواند در نسل بعدی ساعت‌ هوشمند برند اپل ظاهر شود و به‌طور بالقوه، اپل واچ سری ٧ به ویژگی کنترل غیرتهاجمی قندخون دست پیدا کند. با استناد به‌ گزارش‌های موجود و پرونده‌های ثبت اختراع متعدد، این ویژگی قبل از تجاری‌سازی برای قابلیت اطمینان و ثبات در حال آزمون‌وخطا است.

آینده‌ای نزدیک

با این‌اوصاف، گمان می‌رود اپل واچ در آینده‌ای نزدیک به قابلیت کنترل گلوکز برای تعیین سطح قندخون بدون نیاز به گرفتن خون بیمار مجهز شود. همچنین، بسیاری از شرکت‌های پزشکی در حال پیگیری و توسعه این فناوری هستند و همان‌طورکه گفته شد، اپل در چند سال گذشته بارها آن را در شرایط آزمایشگاهی بررسی کرده است.

اپل تاکنون اختراعات متعددی در زمینه نظارت بر قندخون بدون فرایند خون‌گیری ثبت کرده است.‌ در بین آن‌ها، می‌توان به اختراعی در سال ٢٠١٩ اشاره کرد که بوی بدن را برای تغییرات سطح گلوکز تجزیه‌وتحلیل می‌کند و اختراع دیگر استفاده از سیستم اپتیکال برای طیف‌سنجی جذبی و بررسی مواد موجود در خون را شرح می‌دهد.

اپل واچ جدید اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

اپل واچ جدید اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

در سال 2017

براساس گزارشی در سال ٢٠١٧، تیم کوک، مدیرعامل برند اپل، در آزمایش‌های کنترل نفوذناپذیر گلوکز شرکت کرده است. او اعتراف کرد چند هفته از دستگاه سنجش قندخون مستمر استفاده کرده است. این ویژگی برای بیماران دیابتی نوع یک که باید سطح قندخون خود را ازطریق دستگاه نظارت مستمر خون (CGM) یا انگشتان در طول روز کنترل کنند، تغییردهنده زندگی خواهد بود؛ اما ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به درجه دقت موردنیاز افراد دیابتی قبل از مصرف دُز انسولین برسید.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.