بوگاتی-2-ریمک با نظارت پورشه و هیوندای - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها (1)

تولد برند جدید بوگاتی-ریمک با نظارت پورشه و هیوندای

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و انتشار شایعات مختلف، بالاخره پورشه اعلام کرد دو  برند بوگاتی و ریمک به هم پیوسته و همکاری‌هایی با هم خواهند داشت. به عنوان بخش اصلی این همکاری دو کمپانی در سه ماهه چهارم امسال یک برند مشترک (Joint Venture) با نام بوگاتی-ریمک در زاگرب، پایتخت کرواسی، تاسیس خواهند کرد. آنطور که اعلام شده، برند ریمک ۵۵ درصد از سهام این شرکت مشترک را در اختیار خواهد داشت و ۴۵ درصد باقیمانده به برند پورشه خواهد رسید.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها |در ابتدای این همکاری، تغییر خاصی در فعالیت‌های بوگاتی و ریمک رخ نخواهد داد و دو برند به تولید ابرخودروهای شیرون و نِوِرا ادامه می‌‌دهند. اما در بلندمدت ریمک به کمک بوگاتی آمده و در توسعه محصولات جدید تجارب خود را در اختیار مولشایمی‌ها خواهد گذاشت. پورشه تاکید کرده برند بوگاتی کماکان حفظ شده و مدل‌های مختلف آن در فرانسه تولید خواهند شد.

مدیریت


مدیریت شرکت بوگاتی-ریمک، به موسس و مدیرعامل کمپانی کروات یعنی مِیت ریمک واگذار می‌شود. در این بین الیور بلوم (Oliver Blume) مدیرعامل پورشه و لوتز مشک (Lutz Meschke) رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره دپارتمان امور مالی و IT پورشه نیز به عنوان اعضای هیئت نظارت بوگاتی-ریمک منصوب خواهند شد.

در بیانیه رسمی منتشر

در بیانیه رسمی منتشر شده، میت ریمک گفته بوگاتی و ریمک مکمل هم هستند و در راستای پیشرفت به همدیگر کمک می‌کنند. از دید وی ریمک در زمینه پیشرانه‌های برقی پیشگام است، بوگاتی نیز بیش از یک قرن تجربه تولید برترین خودروها را در کارنامه دارد. آقای ریمک معتقد است همکاری با بوگاتی به تولید پروژه‌هایی بسیار خاص منجر خواهد شد.

بوگاتی-ریمک با نظارت پورشه و هیوندای- اقیانوس آبی خبر - اخبار روز برندها

قرارداد جدید

آقای بلومه هم در این رابطه گفته با قرارداد جدید تخصص بوگاتی در زمینه ساخت ابرخودروهای قدرتمند با نوآوری‌های ریمک در زمینه تکنولوژی پیشرانه‌های برقی که آینده متعلق به آنهاست، ترکیب می‌شود. مدیرعامل برند پورشه افزوده بوگاتی برندی است که سنتی دیرینه، محصولاتی نمادین، پایگاهی قوی از مشتریان وفادار و یک شبکه سازمان‌یافته از نمایندگی‌های فروش را به شرکت مشترک اضافه می‌کند؛ در مقابل ریمک هم تجارب خود در زمینه توسعه محصولات پیشرفته و شیوه‌های نوین سازمانی را در اختیار این شرکت می‌گذارد.

ریمک و ریمک تکنولوژی

گفتنی است برند ریمک به دو بخش تقسیم شده که عبارتند از گروه ریمک و ریمک تکنولوژی. همانطور که قابل حدس است، ریمک تکنولوژی در واقع زیرمجموعه گروه ریمک بوده و بر فرایندهایی چون توسعه، تولید و تامین سیستم‌های باتری، قوای محرکه و دیگر اجزای پرکاربرد در خودروهای برقی تمرکز خواهد کرد.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم به غیر از پورشه، برند هیوندای نیز سهامدار ریمک بوده و مالک ۱۲ درصد از سهام آن است. از آنجایی که گروه ریمک ۵۵ درصد از سهام شرکت مشترک بوگاتی و ریمک را در اختیار دارد، باید گفت هیوندای حالا می‌تواند با بوگاتی سر یک میز بنشیند!

World of words

دیدگاه ها بسته شده اند.