برند اپل ساعت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

تعداد کاربران اپل واچ به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است

ساعت های برند اپل براساس آمار مؤسسه‌ی تحقیقاتی Above Avalon، درحال‌حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر کاربر در سراسر دنیا دارد.

اقیانوس آبی خبر- اخباربرندها | چند سالی است که شایعاتی در مورد ویژگی مهم اپل واچ برای نظارت بر گلوکز خون منتشر می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد سطح قند خون خود را ازطریق این دستگاه پوشیدنی بررسی کنند. طبق گزارشی، این ویژگی می‌تواند در نسل بعدی ساعت‌ هوشمند اپل ظاهر شود و به‌طور بالقوه، اپل واچ سری ٧ به ویژگی کنترل غیر تهاجمی قند خون دست پیدا کند. با استناد به‌ گزارش‌های موجود و پرونده‌های ثبت اختراع متعدد، این ویژگی قبل از تجاری‌سازی برای قابلیت اطمینان و ثبات در حال آزمون‌وخطا است.

آینده اپل واچ ها

با این اوصاف، گمان می‌رود اپل واچ در آینده قادر به کنترل گلوکز برای تعیین سطح قند خون، بدون نیاز به گرفتن خون بیمار است. بنابر گزارش اپل‌اینسایدر،  بسیاری از شرکت‌های پزشکی در حال پیگیری و توسعه‌ی این فناوری هستند و همان‌طور که گفته شد، اپل طی چند سال گذشته بارها آن را در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار داده است. اکنون غول دنیای فناوری با ثبت چهار اختراع، بار دیگر مهر تأییدی بر این ماجرا می‌زند و آخرین تلاش‌هایش برای بهره‌گیری از چنین سیستمی را در اپل واچ نمایان می‌کند.

در مستندات هیچ یک از این چهار اختراع، واژه گلوکز و کلمه‌ی قند خون ذکر نشده است. بااین‌حال همه‌ی آن‌ها سیستم‌هایی با استفاده از طیف‌سنجی جذبی پیشنهاد می‌کنند که درحقیقت همان چیزی است که تمامی سیستم‌های پیشنهادی غیر تهاجمی برای نظارت بر گلوکز از آن بهره می‌گیرند.

برند اپل ساعت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند اپل ساعت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

ثبت اختراع

اختراع ثبت‌شده اپل در اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده با عنوان «طیف‌سنجی و تصویربرداری تراهرتز در محیط‌های پویا با پیشرفت عملکرد و با استفاده از حسگرهای محیطی» اصلی‌ترین برنامه‌ی ثبت اختراع است و موارد دیگر، به‌نوعی تکمیل‌کننده‌ی آن محسوب می‌شوند. اعتبار هر چهار اختراع به‌طور عمده به یک تیم اختصاص دارد و همگی به استفاده از موج الکترومغناطیسی به‌عنوان بخشی از سیستم متکی هستند.

به‌طور کلی، پیشنهادهای قبلی با استفاده از نور برای شناسایی گاز، سلامتی، کیفیت مواد مایع یا جامد پیاده‌سازی‌های مختلفی شاهد بوده‌اند؛ اما غول دنیای فناوری استدلال می‌کند که در سیستم‌های کنونی محدودیت‌هایی از جمله دقت پایین و مصرف بیش‌از‌حد انرژی در دستگاه‌های کوچک، مانند ساعت وجود دارد. به‌عنوان مثال، ادغام یک حسگر سنجش گاز در یک دستگاه الکترونیکی نیاز به باز شدن یک دیافراگم دارد تا هوا روی حسگر گاز جریان یابد و گاز را تشخیص بدهد.

دیافراگم ممکن است مقاومت دستگاه دربرابر آب را کاهش بدهد. همچنین ممکن است اندازه دیافراگم به دلیل جابه‌جایی بین شکل‌وشمایل و قابلیت تشخیص گاز محدود شود. چالش دیگر این است که فضای لازم را برای افزودن حسگرهای مختلف در ساعت هوشمند وجود ندارد. از طرف دیگر، تلفیق چند حسگر روی دستگاه الکترونیکی مصرفی برای تشخیص گاز، مایعات و مواد جامد، اندازه و هزینه دستگاه الکترونیکی را افزایش می‌دهد.

برند اپل ساعت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند اپل ساعت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

گزارشات

مدیران برند اپل می‌گویند بسیاری از حسگرهای امروزی برای حفظ خواص حسگر از جریان مصرفی بیهوده‌‌ای استفاده می‌کنند. برای مثال، برخی از آن‌ها به عناصر گرمایشی مجهز شده‌اند که برای حفظ دمای خاص حسگر در تمامی زمان‌ها استفاده می‌شود. اغلب پیشنهاد‌ها قبلی استفاده از سیستم‌های اپتیکال را هدف قرار می‌دادند که براساس آن، سیستم می‌تواند نوری را با ویژگی‌های شناخته‌شده ازطریق یک نمونه مانند پوست کاربر عبور بدهد. در سیستم مذکور، وقتی نور مجددا شناسایی شد، با عبور از داخل و با جذب برخی از طول موج‌ها به‌وسیله‌ی بدن کاربر تغییر می‌کند. به نظر می‌رسد پیشنهاد جدید اپل به همین روش عمل می‌کند؛ با این‌ تفاوت که از تابش الکترومغناطیسی تراهرتز بهره می‌گیرد. در واقع استدلال می‌شود که اپل واچ یک دستگاه طیف‌سنجی رادیویی است که در دامنه‌ی بسیار کوتاهی کار می‌کند.

به گزارش GSM‌Arena به نقل از سازمان Above Avalon، تعداد کاربران اپل واچ به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است که تنها ۱۰ درصد تعداد کاربران آیفون است. درحال‌حاضر یک میلیارد آیفون فعال در دنیا وجود دارد.

برند اپل ساعت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند اپل ساعت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

آمار تعداد کاربران ساعت برند اپل چندان بد نیست. نسل اول این ساعت هوشمند در سال ۲۰۱۵ راهی بازار شد و از طرف دیگر، اپل واچ جزو محصولات گران‌قیمت بازار به‌حساب می‌آید. البته  ۲۰۲۰ سال خوبی برای اپل واچ بود و در آن، ۳۰ میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل راهی بازار شد که از مجموع عرضه این محصول در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بیشتر بود.

سهم آمریکا

در این گزارش گفته شده است که بازار ایلات متحده به اپل واچ واکنش بهتری داشته است و ۳۵ درصد کاربران آیفون در این کشور، از این ساعت هوشمند استفاده می‌کنند. در سطح جهانی همچنان فضای زیادی برای رشد اپل واچ وجود دارد. ساعت هوشمند اپل از نظر فروش پشت سر محصولاتی مانند آیفون، آیپد و کامپیوتر مک قرار دارد.

World of Worlds

دیدگاه ها بسته شده اند.