اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند هواوی

انتشار گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ هواوی: کاهش ۳۸ درصدی درآمدها

درآمد شرکت هواوی در فصل سوم ۲۰۲۱ نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال ۳۸ درصد کمتر شده است. کارشناسان دلیل اصلی این اتفاق را تحریم‌های آمریکا و نوپایی سایر کسب و کارهایی می‌دانند که هواوی تازه شروع به فعالیت در آن‌ها کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش رویترز، هواوی در سه فصل اول سال جاری میلادی ۷۱.۳۱ میلیارد دلار درآمد داشته که ۱۰.۲ درصد آن سود خالص بوده است. درآمد این شرکت در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ هم به تنهایی حدود ۲۱.۱ میلیارد دلار اعلام شده. «گو پینگ»، رئیس دوره‌ای هیئت مدیره هواوی می‌گوید این عملکرد مطابق پیش‌بینی‌ها بوده است.

در طول سال ۱۹۸۰ دولت چین یک استراتژی چندگانه برای گسترش زیرساخت‌های مخابراتی در کشور خود داشت. در پایان سال ۱۹۸۰، چندین گروه پژوهشی چینی در تلاش برای به دست آوردن توسعه و فناوری از راه سرمایه‌گذاری با شرکت‌های خارجی بودند؛ تا آنجا که سرانجام رن ژنگفی معاون و مدیر پیشین ارتش آزادی‌بخش در سال ۱۹۸۷ یک شرکت مخابراتی در شنژن چین، ساخت. او به‌جای تکیه بر سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های خارجی برای تضمین انتقال فناوری، با پژوهش و تکیه بر توسعه بومی تأسیس شرکت خود را کلید زد. در زمانی که ۱۰۰٪ فناوری از راه دور چین از راه واردات انجام می‌شد، رن ژنگفی به این موضوع امیدوار بود که بتواند یک شرکت مخابراتی چینی که قابلیت رقابت با رقبای خارجی را داشته باشد بسازد.

تمرکز اصلی شرکت هوآوی ساخت تلفن همراه و ایجاد شبکه از طریق مشارکت بود. در ماه مارس سال ۲۰۰۳ شرکت هوآوی طی یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت ۳ کام که یک شرکت آمریکایی در زمینه ارتباطات و شبکه بود، تمرکز خود را بر تحقیق و توسعه و تولید و فروش محصولات شبکه داده متمرکز کردند. این شرکت در سال ۲۰۰۶ به هوآوی واگذار شد. در سال ۲۰۰۶ سهام شرکت نوکیا زیمنس ۵۱٪ و هوآوی ۴۹٪ بود و این برای هوآوی معنای پیشرفت می‌داد. هواوی به عنوان ابرشرکتی که متعلق به کارمندان خود است، به‌واسطه اتحادیه سرمایه‌گذاری و هلدینگ با مسئولیت محدود خود و با اجرای طرح سهامداری کارمندان، در حدود ۹۶۷۶۸ کارمند سهام‌دار را شامل می‌شود.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند هواوی

آقای پینگ می‌گوید بخش مصرف‌کنندگان هواوی با ضربه و افت شدیدی مواجه شده اما فعالیت‌های تجاری شرکت همچنان باثبات باقی مانده است. به گفته او، هواوی به تقویت نوآوری‌های فنی ادامه می‌دهد و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش تحقیق و توسعه و جذب استعدادها خواهد کرد تا راندمان فعالیت‌های خود را افزایش دهد.

گو پینگ در این گزارش از کاربران و همکاران وفادار هواوی هم سپاسگزاری کرده است. اگرچه این گزارش با رویکردی مثبت تنظیم و منتشر شده اما اعداد و ارقام شرایط خوبی را برای این غول چینی نشان نمی‌دهند. درآمد ۹ ماهه هواوی نسبت به سال قبل ۳۲ درصد کمتر شده است. این شرکت در سه فصل نخست پارسال حدود ۱.۰۴ تریلیون دلار درآمد داشت.

تحریم‌های هواوی تأثیر قابل توجهی بر کسب و کار گوشی‌های این شرکت گذاشت. «اریک شو»، مدیر قبلی هیئت مدیره هواوی در ماه سپتامبر گفته بود که درآمد آن‌ها از فروش تلفن‌های هوشمند امسال ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار کمتر خواهد بود.

اگرچه هواوی رقم درآمد این شرکت در سه‌ماهه سوم امسال را به تفکیک واحدهای مختلف منتشر نکرده است، اما پیداست که سهم بازار آن‌ها در بسیاری از بازارها کمتر شده است. بر اساس اطلاعات شرکت «کانترپوینت»، هواوی در فصل سوم ۲۰۲۱ فقط ۸ درصد از بازار موبایل چین را در اختیار داشته است.

World of Words

منبع: reuters


دیدگاه ها بسته شده اند.