اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-کرونا-برند فولکس واگن

ضربه بزرگ ویروس کرونا به فولکس واگن؛ بازگشت ظرفیت تولید کارخانه ولفسبورگ به سال ۱۹۵۸

مشکلات به وجود آمده در زنجیره تأمین برخی قطعات خودرویی، به‌ویژه تراشه، باعث شده خودروسازان جهان سال بسیار سختی را تجربه کنند. فولکس‌واگن یکی از این شرکت‌هاست که به خاطر این مشکلات با افت شدید تولید مواجه شده، طوری که به گفته یکی از منابع کمپانی، کارخانه ولفسبورگ حالا با ظرفیتی مشابه با سال ۱۹۵۸ به فعالیت خود ادامه می‌دهد!


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|شاید بدانید سایت تولیدی فولکس واگن در ولفسبورگ، بزرگ‌ترین کارخانه خودروسازی دنیا محسوب می‌شود. از ابتدای سال تاکنون فقط ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو خطوط تولید این کارخانه را ترک کرده که با توجه به ظرفیت آن رقمی خیلی کم به شمار می‌رود. این میزان تولید از سال ۱۹۵۸ به این طرف کمترین رکورد بوده است.

برای اینکه درک بهتری از وضعیت اسفناک این کارخانه داشته باشید، باید گفت میانگین تولید سالانه آن در یک دهه اخیر ۷۸۰ هزار دستگاه بوده؛ ضمن اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا این کارخانه به رکورد تولید بیش از یک میلیون خودرو نیز دست یافته است.


نکته تامل ‌برانگیز اینکه کارخانه ولفسبورگ مدل‌های محبوبی چون گلف و تیگوان را مونتاژ می‌کند. از این رو خوابیدن خطوط تولید آن، باعث افت آمار فروش این مدل‌ها نیز شده است.

این کارخانه در سال ۲۰۲۰ هم با مشکل کمبود قطعه و قرنطینه ناشی از کرونا دست به گریبان بود و در پایان سال رکورد تولید ۵۰۰ هزار خودرو را ثبت کرد. با توجه به شرایط کنونی، بسیار بعید است که این کارخانه بتواند امسال رکوردی مشابه را تکرار کند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-کرونا-برند فولکس واگن

فولکس واگن قبلا از اثرات نامطلوب کمبود تراشه بر کارخانه‌های خود خبر داده و گفته در پایان سال ۲۰۲۱ آمار تولید آن به احتمال فراوان افتی چند صد هزار دستگاهی خواهد داشت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، کمبود تراشه افت تولید ۷.۷ میلیون دستگاهی را برای خودروسازان در سال ۲۰۲۱ رقم زده و ضرری ۲۱۰ میلیارد دلاری را به آن‌ها تحمیل خواهد کرد. با آنکه شماری از دولت‌های بزرگ اعلام کرده‌اند به کمک خودروسازان شتافته و مشکل کمبود قطعه را برطرف می‌کنند ولی خوشبین‌ترین کارشناسان هم معتقدند این مشکل سال آینده نیز پابرجا خواهد بود.

در ایالات‌متحده مشکل کمبود تراشه ظرفیت تولید خودروسازان این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده و تعادل بین عرضه و تقاضا را بر هم زده است. این مسئله نیز به نوبه خود افزایش قیمت‌ها و مراجعه مشتریان به بازار مدل‌های دست دوم را در پی ‌داشته است. البته برخی مشتریان نیز ترجیح می‌دهند کماکان تا افزایش عرضه و متعادل شدن قیمت‌ها دست نگه دارند.

World of Words

منبع: carscoops


دیدگاه ها بسته شده اند.