welab-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری در فین تک: برند یونیکورن WeLab بانک اندونزیایی را خرید

سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری در فین تک: برند یونیکورن WeLab بانک اندونزیایی را خرید

برند یونیکورن فین تک WeLab که دفتر اصلی آن در شهر هنگ‌کنگ قرار دارد، اعلام کرد که با جذب ۲۴۰ میلیون دلار سرمایه توانسته بانک «جاسا جاکارتا» اندونزی را خریداری کند. این برند با این معامله می‌خواهد در نیمه دوم سال آینده یک بانک دیجیتالی در اندونزی راه‌اندازی کند تا خدماتی بانکی را در اختیار جمعیت محروم این کشور قرار دهد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|WeLab Limited اولین بار در 22 نوامبر 2012 در هنگ‌کنگ با نام WeLend تأسیس شد، اما در ژانویه 2013 به عنوان WeLab شروع به کار کرد و در اواخر همان سال WeLend را به عنوان یک محصول مستقل راه اندازی کرد – اولین پلت فرم آنلاین وام دهی اعتبار مصرف کننده هنگ‌کنگ. در سال 2014، WeLab شروع به گسترش در خارج از هنگ‌کنگ، سپس به اندونزی در سال 2018 با مشارکت Astra International کرد.

مجوز بانکداری

در آوریل 2019، WeLab چهارمین مجوز بانکداری مجازی هنگ‌کنگ را دریافت کرد و این شرکت WeLab Bank را راه اندازی کرد. WeLab یک بانک خدمات کامل را به مشتریان ارائه می‌دهد که به آن‌ها امکان می‌دهد حساب بانکی را از طریق تلفن همراه خود باز کنند. این یک کارت اعتباری مجازی جدید راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد اعتبار فوری در برنامه دریافت کنند.

بیش از 300 موسسه مالی

WeLab با بیش از 300 موسسه مالی در آسیا همکاری می‌کند تا به آن‌ها در ارائه خدمات بهتر به مشتریان کمک کند. اخیراً یک راه حل سفارشی وام دهی تلفن همراه یکپارچه برای یکی از بانک‌های پیشرو چین ایجاد کرده است تا 500 میلیون مشتری آن بتوانند به صورت آنلاین به اعتبار دسترسی داشته باشند.

جذب ۲۴۰ میلیون دلار

کنسرسیومی به رهبری WeLab موفق شده با جذب ۲۴۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران فعلی و جدید خود رکورد جذب سرمایه در اندونزی را بشکند. این سرمایه قرار است صرف خرید سهام بانک جاسا جاکارتا (BJJ) و دیگر سرمایه‌گذاری‌های فناورانه شود. کنسرسیوم WeLab Sky با خرید سهام BJJ به مالک این بانک تبدیل می‌شود. انتقال مالکیت BJJ پس از طی مراحل رگولاتوری انجام خواهد شد.

تیم ویلب-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

یونیکورن WeLab به توسعه هرچه بیشتر فکر می‌کند

یونیکورن WeLab تحت حمایت TOM Group اولین بانک دیجیتالی خود را پارسال در هنگ‌کنگ افتتاح کرد. این شرکت در حال حاضر محصولات متنوعی از جمله خدمات بانکی مجازی و تسهیلات مالی در آسیا ارائه می‌کند. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به ارائه خدمات فناوری برای مؤسسات مالی سنتی اشاره کرد.

بانک‌داری دیجیتال

«وی‌لب» تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار مشتری بانک‌داری دیجیتالی جذب کرده است. اپلیکیشن آنلاین ارائه وام این شرکت در جنوب شرق آسیا که از طریق یک سرمایه‌گذاری مشترک با Astra International به وجود آمده تا امروز بیش از سه میلیون کاربر اندونزیایی دارد.

شرکت‌های فناوری در چند وقت اخیر توجه زیادی نسبت به بازار اندونزی داشته‌اند. از جمله فعالان این بازار می‌توانیم به ارائه‌دهنده زیرساخت‌های پرداخت دیجیتال Xendit، اپلیکیشن مدیریت عملیات‌های روتین مالی Payfazz و درگاه پرداخت GoTo اشاره کنیم.

با توجه به قدرت شرکت WeLab در خرید بانک جاسا جاکارتا شاید بد نباشد که این شرایط را با وضعیت شرکت‌های فین‌تک در کشور خودمان مقایسه کنیم، جایی که در هفته‌های اخیر با اجباری شدن استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی به نظر می‌رسد ادامه فعالیت بسیار دشوار شده و این شرکت‌های نوپا برای رشد و بقا در تنگنا قرار گرفته‌اند.

World of Words

منبع: techcrunch


دیدگاه ها بسته شده اند.