meta and giphy-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

رگولاتور رقابت بریتانیا رسماً اعلام کرد: متا باید Giphy را بفروشد

رگولاتور رقابت بریتانیا به‌طور رسمی به متا (فیسبوک سابق) دستور داده تا شرکت Giphy را بفروشد. این غول شبکه‌های اجتماعی یک سال و نیم پیش از خرید Giphy خبر داده بود اما به نظر می‌رسد که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) باور دارد که این معامله می‌تواند به رقابت در بازار شبکه‌های اجتماعی آسیب بزند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|سازمان رقابت بریتانیا در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیده که خرید Giphy توسط فیسبوک برای رقابت در بازار زیان‌بار است. آن‌ها تنها راه حل این مشکل را فروش Giphy به یک خریدار مجاز اعلام کرده‌اند. CMA می‌گوید تملک Giphy توسط فیسبوک می‌تواند دسترسی سایر پلتفرم‌ها به تصاویر متحرک این سرویس را محدود کرده و برای فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام ترافیک بیشتری به ارمغان بیاورد.

اهرم فشار

همچنین گفته شده که متا با تبدیل Giphy به اهرم فشار می‌تواند اطلاعات بیشتری از پلتفرم‌های رقیب دریافت کند. سازمان رقابت و بازار بریتانیا مدعی است که سرویس‌های تبلیغاتی Giphy  رقیبی برای متا محسوب می‌شدند که این معامله موجب شد آن‌ها هم از گردانه رقابت کنار بروند.

افزایش قدرت در بازار

«استوارت مک‌اینتوش»، مشاور مستقل CMA می‌گوید: «اگر دست روی دست بگذاریم، فیسبوک می‌تواند با کنترل دسترسی رقبا به تصاویر متحرک Giphy قدرت بازار عظیم خود در دنیای شبکه‌های اجتماعی را حتی از این هم بیشتر کند. ما با وادار کردن فیسبوک به فروش Giphy از میلیون‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی محافظت می‌کنیم و حامی رقابت و نوآوری در فضای تبلیغات آنلاین خواهیم بود».

متا اکنون می‌تواند این حکم را به دادگاه تجدیدنظر ببرد، اما تصمیم سازمان رقابت و بازار بریتانیا رویه‌ای ایجاد می‌کند که ممکن است بر آینده معاملات شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری اثر بگذارد.

تجدیدنظرخواهی

«رابین کوچ»، مدیر روابط سیاسی متا در اتحادیه اروپا در واکنش به این تصمیم گفت آن‌ها تمام گزینه‌های موجود از جمله تجدیدنظرخواهی را درنظر خواهند گرفت: «هم مصرف‌کنندگان و هم خود Giphy با حمایت زیرساخت‌ها، استعدادها و منابع ما شرایط بهتری دارند. متا و Giphy با همکاری یکدیگر محصولات Giphy را برای میلیون‌ها کاربر، کسب و کار، توسعه‌دهنده و همکار API  که هر روز در بریتانیا و سایر نقاط دنیا از Giphy استفاده می‌کنند، بهبود می‌دهند و انتخاب‌های بیشتری را برای همه فراهم می‌سازند.»

خرید پلتفرم GIF

چندی پیش فایننشال تایمز گزارش داد که انتظار می‌رود تنظیم کننده رقابت بریتانیا در روزهای آینده از خرید پلتفرم GIF آنلاین Giphy توسط شرکت متا (NASDAQ:FB) جلوگیری کند.

giphy-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

در این گزارش به نقل از افراد نزدیک به این موضوع، آمده است، اولین بار می‌باشد که سازمان رقابت از یک معامله شرکت‌های بزرگ در راستای تکنولوژی جلوگیری می‌کند.

Meta  پلتفرم و تنظیم کننده‌های بریتانیا به درخواست‌هایی که توسط رویترز در خارج از ساعات کاری ارسال شده بود، پاسخ ندادند.

جریمه

مجریان قانون در بریتانیا در ماه اکتبر (مهرماه)، غول رسانه‌های اجتماعی ایالات‌متحده، فیسبوک را که اکنون متا نامیده می‌شود، به میزان 50.5 میلیون پوند (67.35 میلیون دلار) به دلیل نقض دستوری که در جریان تحقیقات در مورد خرید پلتفرم GIF یا همان شرکت Giphy، اعمال شده بود، جریمه کرده بود.

فیسبوک در ماه می سال گذشته (اردیبهشت 1399) Giphy را خریداری کرده است، وب‌سایتی برای ساخت و اشتراک‌گذاری تصاویر متحرک یا GIF تا آن را با اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس خود، اینستاگرام ادغام کند. Axios ارزش این معامله را 400 میلیون دلار تعیین کرد.

World of Words

منبع: gov.uk


 

دیدگاه ها بسته شده اند.