توییتر-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

جک دورسی از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کرد

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر در تأیید شایعاتی مبنی بر کناره‌گیری‌اش از سمت مدیرعاملی توییتر، صبح ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۸ آذر ۱۴۰۰) جدایی خود را از این شرکت رسماً اعلام کرد؛ او پاراگ آگراوال مدیر ارشد فناوری توییتر را جانشین خود و برت تیلور را نیز رئیس جدید هیئت مدیره معرفی کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|دورسی یک بار دیگر نیز در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) از مدیرعاملی توییتر استعفا داده بود، اما هفت سال بعد از آن دوباره به‌عنوان مدیرعامل این شرکت شروع به کار کرد.

به گزارش verge، جک دورسی بعد از ترک توییتر همچنان به‌عنوان مدیرعامل اسکوئر به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و شب گذشته نیز در توییتی نوشت: من توییتر را دوست دارم.

در بیانیه

او در قسمتی از بیانیه رسمی چنین گفت:

تصمیم گرفتم توییتر را ترک کنم، چرا که معتقدم این شرکت اکنون آمادگی جدا شدن از بنیان‌گذارش را دارد.

دورسی در متن نامه خود سه دلیل را برای کناره‌گیری خود از مدیرعاملی توییتر برشمرد:

اول اینکه اعتماد زیادی به مدیرعاملی پاراگ دارم؛ پاراگ در تصمیم‌گیری‌های حیاتی توییتر شرکت داشته و اقدامات او در ۱۰ سال گذشته منشأ تحولات زیادی بوده است و حالا زمان رهبری او فرا رسیده است. من عمیقاً قدردان مهارت‌ها، دل و جرات و روحیه او هستم و او را برای این سمت مناسب می‌دانم.

انتخاب برت تیلور

دلیل دوم انتخاب برت تیلور به عنوان رئیس هیئت مدیره توییتر است. انتخاب او در این سمت به من این اطمینان را می‌دهد که تیم مدیریتی توییتر با قدرت جلو خواهد رفت.

در آخر نیز به حضور دیگر اعضای تیم دلگرم هستم، ما در این تیم پتانسیل و انگیزه بالایی داریم. مسیری که من طی کردم مشابه مسیری است که پاراگ در آن قدم گذاشته؛ من هم در ابتدا در توییتر به عنوان مهندسی ساده شروع به کار کرده بودم.

جک دورسی-اخبار برندها-اقاینوس آبی خبر

اداره امور

وی در ادامه اضافه کرده است که به احتمال زیاد تا می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۰)‌ برای کمک به پاراگ در اداره امور در تیم مدیریتی توییتر باقی می‌ماند و پس از آن توییتر را ترک خواهد کرد.

او اعتقاد دارد که توییتر باید بتواند بدون حضور بنیان‌گذارش روی پای خود بایستد. جک دورسی تأکید کرد که این تصمیم از جانب شخص او بوده و نوشت:

من واقعاً غمگین هستم … در عین حال واقعاً هم خوشحالم. شرکت‌های زیادی وجود ندارند که به این سطح برسند و بنیان‌گذاران زیادی نیز وجود ندارند که منافع شرکتشان را به منافع خود ترجیح بدهند. ثابت خواهیم کرد که این اقدام، حرکتی درست بوده است.

به عنوان مهندسی تبلیغات

پاراگ آگراوال در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) به عنوان مهندسی تبلیغاتی به توییتر ملحق شد و در نهایت در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) به سمت مدیر ارشد فناوری در این شرکت در آمد.

او در سمت خود به‌عنوان مدیر ارشد فناوری، بر رویکرد یادگیری ماشینی منسجم و هوش مصنوعی تمرکز کرد و سال گذشته در مصاحبه‌ای با نیکلاس تامپسون، توضیح داد که توییتر از این فناوری برای شناسایی هوشمندانه توییت‌های نامناسب استفاده می‌کند.

فناوری بلاک چین

دورسی یکی از طرفداران پروپاقرص فناوری بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال است، اما آگراوال به وب 3 نیز علاقه دارد و یکی از چهره‌های پیشرو در توسعه پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکزی به نام بلواسکای محسوب می‌شود.

World of Words

منبع:  theverge


دیدگاه ها بسته شده اند.