The North Face Gucci

کمپین The North Face Gucci؛همکاری دو برند آمریکایی و ایتالیایی

کمپین The North Face Gucci؛همکاری دو برند آمریکایی و ایتالیایی

پس از سه ماه دو برند Gucci و North Face از نتایج همکاری خود تحت عنوان کمپین The North Face Gucci رونمایی کردند. برای پیش‌برد مشارکت، مدیر خلاقیت گوچی، الساندرو میشل (Alessandro Michele) کمپینی را طراحی کرد. برنامه این کمپین به کارگردانی Daniel Shea (دنیل شی) در آلپ برگزار شد. این مورد اولین همکاری میشل در مدت 5 سال مدیریت خود در برند گوچی است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ارائه‌ی ویدئو و ادیتوریال‌های این کالکشن فراتر از معرفی مجموعه و دست‌یابی به منافع اقتصادی است. بلکه تلاشی برای نگهداری از منابع جغرافیایی، زیست محیطی و فرهنگی می‌باشد تا تاریخ و میراث هر دو برند تجاری را تجلیل کنند. تمامی فتوشوت‌ها، فیلم و همچنین محتوای ایجاد شده در رسانه‌های اجتماعی تصاویر گروهی از مدل‌ها را در غالب کوهنورد نشان می‌دهند. آن‌ها در کنار دریاچه کمپینگ کرده و از تعطیلات خارج از خانه و شهر لذت می‌برند. عکس‌ها به صورت motion از حال و هوای دهه‌ی 70 این دو برند است.

برند North Face، ارائه کالکشنی با هنر گوچی

برند North Face از سال 1966 در سان‌فرانسیسکو تاسیس شد. تولیدات این برند از لباس‌های ورزشی، اسکی و کوهنوردی گرفته تا لوازم جانبی طبیعت‌گردی مثل کفش و بوت کوه، چادر و کیسه خواب است. فضای این کمپین نماینگر دوره‌ای است که این کمپانی توسعه خود را از شهر Berkely کالیفرنیا آغاز کرد. کارخانه و مغازه‌ی آن در کنار استودیوی بند راک آمریکایی CCR) Credence Clearwater Rivival) بود. به همین خاطر موسیقی متن فیلم کمپین The North Face Gucci یکی از آهنگ‌های این گروه نمادین به نام bad moon rising بود که درخور این کمپین به خوبی به اجرا درآمد.
این کالکشن RTW) ready to wear) شامل لباس مردانه و زنانه، لباس‌هایی آماده (لباس‌های rtw برندها سفارشی دوخته و طراحی نمی‌شود) و کاربردی، اکسسوری، کوله و چمدان سفر و حتی چادر و کیسه خواب است. در واقع یک مجموعه تخصصی از محصولات برند North Face با طراحی و پترن‌های خاص گوچی برای فضای باز است.

 The North Face Gucci

لباس‌هایی زیبا با ترکیب جزئیات این دو برند

لباس‌ها از دسته‌ی کاپشن‌های بادگیر مردانه، پافرهای بلند زنانه، وست‌ها‌، همچنین پیراهن، دامن و سرهمی از همان جنس با سبک و سیاق پافرها بوده است. هر چیز پوشیدنی و تجهیزاتی که طراحی شده است با الهام از دهه‌ی 70 دو برند بوده است. علاوه بر این‌ها در این کالکشن کت و دامن و بلوز نایلونی، پیراهن‌های ابریشمی، کت پشمی با کوله کوهنوردی ترکیب شده است تا استایل‌های بدون محدودیت و خارج از چارچوب مشخص را نمایش دهند.
پترن‌های گل رنگی به کار رفته در کارهای North Face شاید با حال و هوای محصولات این برند کمی غریبه باشد. اما از امضای طراحی‌های Gucci به شمار می‌رود. بر روی لباس و اکسسوری‌ها لوگوی ترکیبی جدید از دو کمپانی طراحی و چاپ شده است. سه خط منحنی بالای لوگو برگرفته از برند آمریکایی، خط سبز، قرمز و سبز نمایشی از برند گوچی است.

هدف کمپین The North Face Gucci

در واقع ایده‌ی Alessandro Michele برای همکاری با برند North Face که تمام محصولات خودش را برای طبیعت‌گردی و دوستداران طبیعت تولید می‌کند، این بود تا متعهد شوند که تولیدات پایدار داشته باشند. چمدان‌، کوله و کیف‌های کمری را از جنس Econyl نوعی نایلون تولید کرده‌اند. این نوع پارچه از بازیافت زباله‌ها و پلاستیک‌های صنعتی اقیانوس‌ها و همچنین از بازیافت تکه‌های پارچه‌ی شرکت‌های تولید پوشاک، فرش‌های کهنه و تورهای ماهی‌گیری ساخته می‌شود. پارچه‌های کتان طبیعی قابل بازگشت به طبیعت را بدون استفاده از مواد شیمیایی برای چاپ مورد استفاده قرار دادند. برای انتخاب پالت رنگی محصولات، از دهه‌ی 70-60 مجموعه‌های این برند آمریکایی الهام گرفته شده است.
در واقع ایده‌ی Alessandro Michele برای همکاری با برند North Face که تمام محصولات خودش را برای طبیعت‌گردی و دوستداران طبیعت تولید می‌کند، این بود تا متعهد شوند که تولیدات پایدار داشته باشند.

 The North Face Gucci
بسته بندی محصولات در کیسه‌های پارچه‌ای صورتی (برگرفته از رنگ شکوفه‌ها در طبیعت) با چاپ لوگوی ترکیبی و جدید کمپین The North Face Gucci است. برای لوازم دیگر از جعبه‌های ساخته شده از روزنامه‌های بازیافتی استفاده می‌کنند. جهت کاهش مصرف کاغذ جعبه‌ها، کیسه‌های پارچه‌ای با لایه‌ی پنبه‌ای برای اقلام بزرگ‌تر در نظر گرفته شده است. گذاشتن لباس‌ها در کیسه‌های پارچه‌ای با هدف تشویق مردم برای استفاده از آن‌ها در هنگام خرید است.

زمان آغاز فروش محصولات این همکاری

فروشگاه این برند ایتالیایی در پکن در 29 دسامبر فروش محصولات این کمپین را آغاز می‌کند. سپس در بقیه کشور چین و همچنین در کشورهای دیگر پخش خواهد شد. شرکت North Face معتقد است که تنها تمرکز بر روی کیفیت و طراحی خاص محصول کافی نیست و یک برند بدون کمپین‌های این چنینی خیلی زود از یاد خریداران و طرفدارانش فراموش می‌شود.
این دو برند معتقدند: این کمپین یک تصویر خوب از سفر به درون خودمان و همچنین دوستی با طبیعت می‌باشد. به همین خاطر ارائه کالکشن در خارج از خانه مد گوچی برگزار شد. با این کمپین دعوت می‌کنیم تا افراد با قدم به طبیعت در این دوران پندمیک شخصیت درونی خودشان را تحلیل کنند، همان طور که مدل‌ها با استایل ماجراجویی در فیلم ظاهر شده‌اند.

سایر همکاری‌های The North Face

در طول دهه‌های گذشته North Face با برندهایی چون Supreme،Junya Watanabe ،Sacai همکاری داشته است و توجه خبرنگاران مد را به خود جلب کرده است. همچنین می‌توانیم به خانه‌ی مد MM6 Maison Margiela اشاره کنیم که هنگام بازگشت به هفته‌ی مد لندن در ماه فوریه از همکاری خود با این کمپانی آمریکایی با هدف ایجاد شرایط آب و هوایی فوق‌العاده پرده برداری کرد.

شعار Alessandro Michele:

زمانی که ما صاحب چنین برند تجاری و هنری هستیم، وظیفه داریم آن را حفظ کنیم. پس با چنین کمپین‌هایی می‌توانیم در این جهت قدم‌های محکم‌تری برداریم. پیش از این در قالب مد پایدار برند گوچی کالکشنی را از مواد بازیافت شده، مواد معدنی، ارگانیک و زیست محیطی طراحی کرد و کت‌واک آن در یک خانه درختی توسط Jane Fonda و Lil Nas برگزار شد.
اخیرا کمپین pre-fall 2020 را با عنوان deer to me تشکیل داد. به صورت ادیتوریال‌ و عکس‌برداری مفهومی با‌ حیوانات در حال انقراض مانند آهوی کوهی، جغد، سنجاب، خرگوش و… اجرا شد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم به کمپین فرهنگی-اجتماعی I Was a Sari گوچی سری بزنید.

Gucci Artwall

الساندرو میشل معتقد است مد زبان بیان آزادی است، به همین خاطر در چند فصل گذشته این برند ایتالیایی برای تبلیغات خود از کانسپت‌های فرهنگی و اجتماعی با تلفیق هنر خیابانی و نقاشی بر روی دیوار ساختمان‌های بزرگ 5 شهر هنگ کنگ، شانگهای، لندن، نیویورک و میلان بهره می‌گیرد. گاهی برای نمایش مشکلات پناه‌جویان، برابری جنسیتی و نمایش زنان قوی و مستقل، حمایت از گرایش‌های مختلف جنسیتی از artwall استفاده می‌کند. در کل گوچی با این رویکرد شناخته شده است.
این ‌بار در راستای کمپین Gucci The North Face، با طراحی لوگوی ترکیبی دو کمپانی همکاری‌اش با این برند آمریکایی را در 5 شهر به نمایش گذاشت. Gucci هنر artwall در نیویورک را با کشیدن سیلوئت لباس‌ها به شکل پافر و لوگوی سه خط منحنی و سه خط قرمز و سبز بر روی آن به نمایش گذاشت. در لندن بر روی دیوار فروشگاه selfidges لوگو را بر روی گل‌ و شکوفه‌ها (دوستی با طبیعت) و در میلان مدل‌های مرد را با پوشش دامن و پافرهای گل‌دار (لباس‌های فراجنسیتی و عدم محدودیت جنسیت برای پوشش ) ترسیم کرد.

World of Words

منبع: sarak


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *