اقیانوس آبی خبر-اخباربرندها-واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت

واکسن اجباری به صنعت نفت رسید

شرکت‌های انرژی آمریکایی از نظیر برند شورن، برند والرو انرژی و شلومبرژه در پی افزایش نرخ ابتلا در ایالات متحده و میان کارکنان انرژی، انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ را برای کارمندانشان اجباری می‌کنند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|همزمان با تایید کامل واکسن فایزر- بیو ان‌تک (Pfizer–BioNTech) تک از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، درخواست‌هایی برای ملزم کردن واکسیناسیون برای کارمندانی که در میادین نفتی و پالایشگاه‌ها در کنار هم کار می‌کنند، مطرح شده است.

برند شورون که دومین تولیدکننده بزرگ نفت آمریکاست و شرکت پالایشگاهی با برند والرو انرژی واکسیناسیون را برای برخی از کارکنان میدان نفتی یا کارکنان جدید الزامی خواهند کرد. شرکت خدمات میدان نفتی با برند شلومبرژه هفته گذشته اعلام کرد بعضی از مشتریان خواستار آن هستند که کارکنان این شرکت واکسینه شده یا پیش از ورود به پایگاه‌های محل کارشان تست کرونا بدهند.

اقیانوس آبی خبر- اخبار برندها-واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت

سخنگوی شلومبرژه اظهار کرد: ما مدام سیاست‌ها و رویه‌های داخلی را بازبینی می‌کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم نیازهای مشتریانمان را تامین کنیم و همزمان سلامت و ایمنی همه کارمندانمان را در اولویت قرار می‌دهیم.

 برند والرو انرژی مستقر در سن آنتونیو، ماه جاری به عنوان نخستین پالایشگاه آمریکایی شناخته شد که واکسیناسیون را به عنوان شرط اشتغال برای کارکنان جدید در پالایشگاه‌های نفت تگزاس و لوییزیانا الزامی کرد.

 شرکت تولیدکننده نفت «هس» هم اعلام کرد کارکنان پایگاه‌هایش در خلیج مکزیکوی آمریکا را ملزم می‌کند تا اول نوامبر به طور کامل واکسینه شوند. این شرکت در بیانیه‌ای به ماهیت به شدت مسری کرونای دلتا و شمار رو به رشد موارد ابتلا در آمریکا اشاره کرد.

طبق یک نظرسنجی آنلاین، کارکنان انرژی و ساخت و ساز پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون را دارند. حدود ۴۵ درصد از کارکنان استخراج و ساخت و ساز اظهار کردند برای دریافت واکسن تردید دارند در حالی که در مشاغل رایانه و حسابداری این نسبت ۷.۳ درصد بوده است.

 سخنگوی برند شورون در ایمیلی به رویترز اعلام کرد دستور برند شورون شامل کارکنان بخش فراساحلی در خلیج مکزیکو، نیروهای پشتیبانی در خشکی، کارکنان خارجی و کارمندانی که سفرهای داخلی دارند، می‌شود.

 بر اساس گزارش رویترز، شورون در واکنش به شیوع نوع شدیدا مسری کرونای دلتا، اوایل ماه میلادی جاری بازگشت کامل کارمندانش به دفاتر این شرکت در کالیفرنیا و تگزاس را به تاخیر انداخت.

World of Words

منبع: ایسنا


دیدگاه ها بسته شده اند.