اخبار برندها - همکاری بنز و جیلی - اقیانوس آبی خبر (1)

همکاری بنز و جیلی برای ساخت یک چهارسیلندر خارق العاده

برند های بنز و جیلی و شرکت های وابسته به جیلی مانند ولوو قرار است برای اولین بار در پروژه ای با هدف تولید خودرو های کارآمد و تولید موتور های چهارسیلندر نسل جدید با یکدیگر همکاری کنند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | شرکت مرسدس بنز در طی اقدامی قصد دارد تولید موتور های بنزینی چهارسیلندر خود را در چین ادامه دهد که این موضوع باعث افزایش همکاری مابین برند جیلی و بنز  و شرکت های مادر این دو برند به نام های دایملر و هلدینگ جیلی شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه های آلمان، این دو شرکت قصد دارند تا بتوانند نسل جدیدی از موتورهای بنزینی چهارسیلندر را از سال ۲۰۲۴ در کارخانه ای در کشور چین طراحی، تولید و بهره برداری کنند تا در آینده از این موتور ها در خودروهای نسل جدید هیبریدی استفاده کنند.

جزئیات این توافق همچنان مشخص نشده است و معلوم نیست که چه تعداد موتور در این کارخانه طراحی و تولید خواهد شد، اما شواهد حاکی از آن است که عدد تولید، چیزی حدود صدها هزار دستگاه در سال است.

با تولید نسل جدید موتورهای چهار سیلندر، انتظار می رود که علاوه بر این دو شرکت بزرگ، برند های زیر مجموعه جیلی مثل ولوو، لینک اند کو، پروتون و احتمالا لوتوس نیز از این نسل موتور ها بهره ببرند.

اخبار برندها - همکاری بنز و جیلی - اقیانوس آبی خبر

اخبار برندها – همکاری بنز و جیلی – اقیانوس آبی خبر

رانندگی بدون تولید آلاینده!

همچنین طی اخبار واصله، برند ولوو، همکاری خود را برای توسعه سیستم های انتقال قدرت کارآمد خودروهای هیبریدی نسل جدید با برند مرسدس بنز آغاز کرده است؛ که این همکاری بین دو شرکت مادر یعنی جیلی و دایملر صورت می گیرد.

این دو خودروساز برای قدرت بیشتر در بازار رقابتی جهان روی راه حل های پیشرانه هیبریدی با یکدیگر کارخواهند کرد که همکاری این دو برند شامل اقدامات مهندسی و طراحی، تأمین منابع، تولید صنعتی و کارایی خواهد بود. علاوه بر این، همکاری مابین جیلی و دایملر برای سرعت بخشیدن به یک هدف مشترک است که آن را انتقال به رانندگی بدون آلایندگی اعلام کرده اند.

در طی این همکاری شبکه تحقیق و توسعه هر دو این برند ها برای ایجاد موتور بنزینی نسل بعدی استفاده خواهد شد که برای کاربرد های هیبریدی مورد استفاده قرار می گیرد. این پیشرانه در کارخانه های اروپا و چین تولید می شود که می تواند توسط دو برند مرسدس و جیلی مورد استفاده قرار گیرد. این کار با هدف اصلی دایملر که خنثی سازی co2  تا سال ۲۰۳۹ است مطابقت دارد.

مشتاقانه منتظر آینده هستیم

در بازه زمانی قید شده شرکت بنز قصد دارد تا نیمی از فروش خودروهای سواری خود را به صورت پلاگین هیبریدی و یا کاملاً الکتریکی تبدیل کند. این برند مشهور خودروسازی آلمانی می گوید: «ما مشتاقانه منتظر آینده هستیم؛ زمانی که همراه با واحد ict ولوو و جیلی همکاری های خود را در زمینه سیستم های پیشرانه بسیار کارآمد و نوین در چین گسترش دهیم. در شرکت بنز سیستم های بنز درایو پیشگام اولین در این پروژه خواهند بود که بازدهی بسیار بالایی را دارا هستند.»

همچنین لی شوفو ریاست برند جیلی و تأسیسات وابسته اعلام کرد که بسیار علاقه مند به برقراری روابط عمیق تر با این برند آلمانی است. با توجه به همکاری این دو شرکت بزرگ خودروسازی در آینده شاهد خودروهایی بهینه و کارآمد خواهیم بود.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.