نلسون ماندلا

نقوش حیوانات در کنار تصویر نلسون ماندلا بر اسکناس های آفریقای جنوبی

نقوش حیوانات در کنار تصویر نلسون ماندلا بر اسکناس های آفریقای جنوبی

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه به تاریخ 4 می 2023 مقارن با 14 اردیبهشت 1402- توله‌های شیر، فیل، بوفالو، کرگدن و پلنگ به نقش نلسون ماندلا در اسکناس‌های جدید با هدف تاکید بر حفظ محیط زیست که اخیرا توسط بانک مرکزی آفریقای جنوبی رونمایی شد، پیوستند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این اسکناس‌ها که در پنج ارزش پولی مختلف از 10 تا 200 راند چاپ شده‌اند، تصویر برند شخصیتی قهرمان ضد آپارتاید را نشان می‌دهند که لبخندی ظریف دارد و رنگ آن کمی روشن‌تر از اسکناس های قبلی می باشد. در پشت اسکناس ها، تصاویری از از پنج حیوان شکاری بزرگ شامل: فیل، کرگدن، شیر، پلنگ و بوفالو با توله ها و گوساله هایشان به تصویر کشیده شده است. بنا بر اظهارات بانک مرکزی آفریقای جنوبی این اسکناس ها روی کاغذی مخصوص چاپ شده اند و دارای نشان های امنیتی جهت جلوگیری از جعل هستند. سری کنونی اسکناس های ماندلا برای اولین بار در سال 2012 یک سال قبل از مرگ این برند شخصیتی بزرگ -اولین رئیس جمهور دموکراتیک کشور آفریقای جنوبی- منتشر گردیدند.


همچنین، بانک مرکزی آفریقای جنوبی اعلام کرد که مقدمه قانون اساسی آفریقای جنوبی با بهره بردن از نام ماندلا “در نوشتاری ظریف در اطراف پرتره مادیبا و پرچم کشور” چاپ شده است. سکه‌های اصلاح‌شده به رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد نیز تصاویری از حیات وحش از جمله نهنگ، غزال آفریقایی، زنبور عسل و گل ملی را در دل خود جای داده اند. آنها دارای نقوشی با این ویژگی مهم هستند که به افراد کم بینا کمک می کند تا سکه ها را از طریق حس لامسه تشخیص دهند.

World of Words

منبع : فرانسه

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *