امیر عابدزاده-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

لژیونر پرسپولیسی و فرزند اسطوره باشگاه در بین ۲۰ بازیکن برتر جهان

فدراسیون جهانی آمار و ارقام اسامی ۲۰ نفره نامزدهای کسب عنوان بهترین دروازه بان سال ۲۰۲۱ جهان را در حالی انتخاب کرد که نام امیر عابدزاده که فصلی رؤیایی در ماریتیمو داشت نیز در بین چهره‌های سرشناس حاضر دیده می‌شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها

امیر عابدزاده که با لقب عنکبوت سیاه ایرانی در رسانه‌های پرتغال از او یاد می‌شد به قدری خوب بود که مسئولان انتخاب بهترین‌های فصل در لیگ پرتغال را بر آن داشت تا بهترین گلر را از تیم قهرمان انتخاب نکنند. او فصل گذشته تنها در یک دیدار برابر پورتو غایب بود و در سه بازی نمره بالای ۸ را کسب کرد. عابدزاده با میانگین ۳.۲ سیو در هر بازی توانست ۷۳ درصد از توپ‌های وارد شده به دروازه‌اش را دفع کند. ثبت ۱۰۲ سیو در ۲۹ بازی از سوی او، نشان از تأثیر بالایش در بقای ماریتیمو دارد؛ تیمی که امیر در پایان فصل آن را به قصد لالیگا ترک کرد.

در لالیگا

عابدزاده در پایان فصل ۲۱-۲۰۲۰ پونفرادینای اسپانیا را به عنوان هدف بعدی خود انتخاب کرده و راهی لالیگای دو شد. او خیلی زود توانست در ترکیب تیمش خود را اثبات کند و به گلر اول پونفرادینا تبدیل شود. کلاس کاری بالای این دروازه بان ملی پوش که توانسته به خوبی خود را در فوتبال اروپا اثبات کند باعث شده تا شاهد حضورش در بین ۲۰ دروازه بان برتر دنیا باشیم که فدراسیون جهانی آمار و ارقام، گلر سال را از بین آن‌ها انتخاب خواهد کرد.

فهرست ۲۰ نفره گلرهای منتخب

در شرایطی که طی ۷ سال اخیر، مانوئل نویر ۵ بار عنوان بهترین دروازه بان جهان را کسب کرده، فهرست ۲۰ نفره گلرهای منتخب این فصل از سوی فدراسیون جهانی آمار و ارقام به شرح زیر است:

  • جانلوئیجی دوناروما (ایتالیا، میلان، پاریس اس جی)
  • تیبو کورتوا (بلژیک، رئال مادرید)کاسپر اشمایکل (دانمارک، لسترسیتی)
  • جردن پیکفورد (انگلیس، اورتون)داوید دخیا (اسپانیا، منچستریونایتد)
  • مانوئل نویر (آلمان، بایرن مونیخ)ادرسون (برزیل، منچسترسیتی)
  • ادوارد مندی (سنگال، چلسی)امیلیانو مارتینز (آرژانتین، استون ویلا)
  • یان اوبلاک (اسلوونی، اتلتیکو مادرید)پیتر گولاچی (مجارستان، RB لایپزیگ)
  • کیلور ناواس (کاستاریکا/پاریس)آلیسون (برزیل/لیورپول)
  • آندره اونانا (کامرون/آژاکس)محمد الشناوی (مصر/الاهلی)
  • مت ترنر (ایالات متحده، نیوانگلیس)آندره بلیک (جامائیکا، اتحادیه فیلادلفیا)
  • پدرو گالیزه (پرو، اورلاندو سیتی)گیلرمو اوچوا (مکزیک، سی اف آمریکا)

امیر عابدزاده-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

امیر عابدزاده (ایران، ماریتیمو)

فرزند گلر افسانه‌ای فوتبال ایران احمدرضا عابدزاده، کار حرفه‌ای خود را در اورنج کانتی در ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. وی در سال ۲۰۱۲ به ایران بازگشت و در تیم‌های پرسپولیس و راه آهن بازی کرد. بازگشت امیر به اروپا در فصل ۱۷-۲۰۱۶، هنگامی که او به FC Barreirense، تیمی نزدیک به لیسبون پیوست، رقم خورد؛ اما جهش بزرگ عابدزاده در فصل بعد با پیوستن به باشگاه ماریتیمو اتفاق افتاد. او در بالاترین سطح فوتبال پرتغال با ماریتیمو بازی کرد. عابدزاده برای این تیم در ۸۴ بازی به میدان رفت و جزو مردان ثابت ترکیب تیمش بود. امیر برای رسیدن به رؤیایی بزرگ خود که بازی در لالیگاست، در پایان فصل ۲۱-۲۰۲۰ ماریتیمو را به مقصد پونفرادینا ترک کرد تا همراه با این تیم در لالیگای دو برای صعود بجنگد.

World of Words

منبع: parsfootball


دیدگاه ها بسته شده اند.