gac-aion-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

پیمایش فراتر از هزار کیلومتر؛ عملکرد عجیب GAC آیون LX Plus برقی

کمپانی چینی GAC از یک خودروی پیشرفته در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. این خودرو تحت برند زیرمجموعه آیون رونمایی شده و LX Plus نام دارد. آیون LX Plus از پیشرانه‌ای الکتریکی بهره می‌برد و مشخصات فنی آن روی کاغذ کاملاً درخور تحسین است. این کراس‌اوور سبز که در واقع نسخه ارتقا یافته از مدل LX است، مطابق با استاندارد چینی CLTC می‌تواند تا ۱۰۰۸ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|رکورد شگفت‌انگیز آیون LX Plus به واسطه بهره‌گیری از باتری حجیم ۱۴۴.۴ کیلووات ساعتی حاصل شده است. این باتری با تکنولوژی اختصاصی GAC و از ورقه‌های الاستیک ساخته شده و در مقایسه با نمونه‌های رایج ۲۰ درصد کوچک‌تر و ۱۴ درصد سبک‌تر است. این باتری از نظر چگالی نیز برتر بوده و به ازای هر کیلوگرم ۲۰۵ کیلووات ساعت انرژی در خود ذخیره می‌کند.

پیشرانه GAC آیون LX Plus مشتمل بر دو موتور الکتریکی است. این دو موتور با همکاری هم ۷۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و در عرض تنها ۲.۹ ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت می‌رسانند. البته این رکورد مربوط به قوی‌ترین تریم آیون LX Plus است و در سایر نسخه‌ها که پیشرانه و باتری ضعیف‌تری دارند، شتاب و برد حرکتی نیز طبیعتاً کمتر خواهد بود.

نظر طراحی

از نظر طراحی می‌توان آیون LX Plus را نسخه تکامل‌یافته‌تر از LX دانست. نمای روبرویی این کراس‌اوور الکتریکی بازطراحی شده و تغییراتی در جلوپنجره، کاپوت و اسپلیتر دیده می‌شود. در این نما چراغ‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند. در نمای جانبی و عقب تغییر شاخصی به چشم نمی‌خورد.

آیون-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

آیون LX Plus با ۴, ۸۳۵ میلی‌متر طول، ۱, ۹۳۵ میلی‌متر عرض، ۱, ۶۸۵ ارتفاع و فاصله محوری ۲, ۹۲۰ ابعادی مشابه با کیا سورنتو دارد. این کراس‌اوور چینی به سه لایدار ساخت شرکت RoboSense مجهز بوده و از لحاظ توانایی‌های خودران هم در رده‌ای بهتر از LX جای می‌گیرد. یکی از سنسورهای مربوط به لایدار روی سقف و دو سنسور دیگر در طرفین سپر نصب شده‌اند و زاویه‌ای ۳۰۰ درجه‌ای را پوشش می‌دهند.

داخل کابین

در داخل کابین هم داشبورد بازطراحی شده است. بی‌تردید نمایشگر ۱۵.۶ اینچی ایستاده حاضر در قسمت میانی اصلی‌ترین المان این بخش به شمار می‌رود. این نمایشگر به سیستم عامل ADiGO 4.0  و پردازنده ۸۱۵۵ کوالکام مجهز بوده و تقریباً تمامی امکانات از طریق آن کنترل و مدیریت می‌شوند. سانروف پانورامیک، سیستم صوتی ساخت آلپاین با ۱۰ اسپیکر و روکش چرم ناپای سفید از دیگر خصوصیات قابل ذکر کابین هستند.

قیمت

در رابطه با قیمت آیون LX Plus اطلاعاتی منتشر نشده، ولی مسلماً در مقایسه با نسخه LX گران‌تر خواهد بود. این نسخه بین ۲۲۹, ۶۰۰ الی ۳۴۹, ۶۰۰ یوان قیمت دارد که معادل تقریباً ۳۶ الی ۵۵ هزار دلار می‌شود. قیمت در حدود ۱.۳ میلیارد تومان که به شکل جالب توجهی از برخی از خودروهای چینی جدید موجود در بازار کشور ارزان قیمت‌تر است.

World of Words

منبع: carscoops


دیدگاه ها بسته شده اند.