بویینگ و ناسا

دو برند ابرقدرت “ناسا” و “بوئینگ” برای توسعه هواپیماهای کم آلاینده متحد می شوند

دو برند ابرقدرت “ناسا” و “بوئینگ” برای توسعه هواپیماهای کم آلاینده متحد می شوند

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل از خبرگزاری فرانس 24 به تاریخ 20 ژانویه مقارن با 30 دی ماه 1401 – آژانس فضایی ایالات متحده ناسا و دیگر برند مشهور صنایع هوافضایی، بوئینگ به منظور پیشرفت و تکامل نسل بعدی هواپیماهای مسافربری تجاری با ویژگی تولید کربن کمتر فعالیت مشترک جدیدی را آغاز کرده اند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|آنچه که از گفته های بیل نلسون، رئیس آژانس فضایی ایالات متحده ناسا استنتاج می شود، هدف از همکاری این دو برند غول صنعت هوافضا در این پروژه، رونمایی کردن از هواپیماهای مسافربری تجاری در آینده ای نه چندان دور می باشد که از قابلیتی چون مصرف سوخت کارآمدتر، پاک تر و سلامت تر برای حفظ محیط زیست برخوردار هستند. نلسون همچنین در بیانه ای ابراز داشت که با موفق شدن این دو برند در پروژه “نمایش دهنده پرواز پایدار”، دور از ذهن نخواهد بود که در هواپیماهای مسافربری تجاری در دهه 2030 که بر فراز آسمان ها به پرواز در می آیند از این فناوری و دستاورد مهم بهره مند باشند. به منظور پشتیبانی از پیشبرد این پروژه با عنوان “نمایش دهنده پرواز پایدار” (SFD) این دو برند فعال در صنعت هوافضا به مدت هفت سال سرمایه گزاری های خود را پیش بینی کرده اند. در این سرمایه گزاری ناسا مبلغی بالغ بر425 میلیون دلار و برند بوئینگ و شرکای آن مبلغ 725 میلیون دلار را متقبل شده اند.
تصمیم به همکاری در این پروژه، دو برند ناسا و بوئینگ را بر این داشته است تا به منظور ارزیابی و دستیابی به نقاط قوت و ضعف آن، در ابتدا هواپیمایی تک راهرویی از صندلی های سرنشین با مقیاس واقعی بسازند و با پرواز آن به تحقیقات لازم خود جامه عمل بپوشانند. برند بوئینگ چنین اظهار داشت که در پروژه “نمایش دهنده پرواز پایدار” یک سری از فناوری ها ی مورد پژوهش قرار گرفته این نوید را به هواپیماهای مسافربری تجاری می دهند که در طراحی های آتی آنها بکار رفته و بدین وسیله پیشرفت های آیرودینامک و کارآمدی سوخت را برای آنها به ارمغان می آورند.
به گفته آژانس فضایی ایالات متحده ناسا، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 30 درصد نسبت به کارآمدترین هواپیما های تک راهروی کنونی، جز دستورالعمل اصلی طراحی هواپیماهای مسافربری تجاری جدید می باشد که با قابلیت مصرف سوخت کمتر، این مهم را محقق گردانند. هدف این آژانس به اتمام رساندن تحقیق ها و آزمایشات در این پروژه تا اواخر دهه 2020 می باشد تا هرچه سریعتر این فناوری های دست یافته، در طراحی های جدید نسل آینده هواپیماها استفاده گردند. براساس اذعانات ناسا، اینچنین تخمین زده می شود که نزدیک به نیمی از گازهای گلخانه ای در سراسر جهان بواسطه هواپیماهای تک راهرو انتشار می یابند، چراکه این گروه از هواپیماها متداول ترین در ناوگان هوایی می باشند. گرگ هیسلوپ مهندس ارشد از برند بوئینگ گفت: برای این برند، پتانسیل برخورداری از سهم قابل توجه ای در آینده ای پایدار دیده می شود.


این دو برند آینده نگر قصد دارند تا بال خرپایی ترانسونیک را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. طراحی کاملا هوشمندانه این بال سبب ایجاد کشش کمتر و پیرو آن مصرف سوخت کمتر می گردد. این بال های خرپایی ترانسونیک که بسیار بلند و نازک هستند در بالای بدنه سوار شده و توسط پایه های مورب نگهداشته می شوند. این دو برند همچنین بسیار امیدوار هستند که با توسعه این نسل جدید از هواپیماها به هدف صنعت هوانوردی برای رساندن انتشار خالص کربن به سرحد صفرتا سال 2050 برسند.

World of Words

منبع: فرانس 24

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *