TP-Link-910x600

تی‌پی-لینک از اولین روترهای جهان با پشتیبانی کامل از فناوری وای‌فای 7 رونمایی کرد

تی‌پی-لینک از اولین روترهای جهان با پشتیبانی کامل از فناوری وای‌فای 7 رونمایی کرد

در حالی که مشخصات رسمی وای فای 7 هنوز اعلام نشده، TP-Link محصولات جدیدی با پشتیبانی از آن معرفی کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|در حالی که هنوز وای‌فای 6 نتوانسته جای خود را در بازار باز کند و دستگاه‌های کمی با این فناوری به فروش می‌رسند، نوبت به وای‌فای 7 رسیده و حالا تی پی لینک (TP-Link)، از اولین روتر های جهان با پشتیبانی کامل از وای‌فای 7 رونمایی کرده است.
Wi-Fi 7 که از نظر فنی با نام 802.11BE شناخته می‌شود، جانشین Wi-Fi 6 و 6E به حساب می‌آید و با پیشرفت‌های آشکاری مانند سرعت بیشتر و کاهش تأخیر روبه‌روست. همچنین با استفاده از عملیات چند‌پیوندی (MLO) باعث می‌شود تا یک دستگاه در یک زمان به دو طیف (5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز) متصل شود.
مانند نسل‌های قبلی، از طریق آن می‌توان به نسخه‌های قبلی فناوری وای فای متصل شد، اما برای بهره‌مندی از ویژگی‌های Wi-Fi 7 باید دستگاه‌های جدید با پشتیبانی از آن را خریداری کرد.
روتر های تی پی لینک با پشتیبانی از وای‌‌فای
اولین روتر جدید TP-Link، یک دستگاه پرچمدار 699.99 دلاری به نام Archer BE900 است که به یک هارد دیسک وسترن دیجیتال با چراغ‌های LED و نمایشگر لمسی شباهت دارد. صفحه جلوی دستگاه برای نمایش مواردی از جمله ساعت، آب‌و‌هوا و آمار شبکه بی‌سیم کاربرد دارد و شبکه LEDهای آن می‌توانند مواردی مانند یک ایموجی چشمک را نمایش دهند.
سایر ویژگی‌های دستگاه شامل پشتیبانی از OpenVPN و شبکه اینترنت اشیای خصوصی برای دستگاه‌های هوشمند می‌شود.
BE900 از سرعت بی‌سیم حداکثر 24 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که هرچند از سرعت 40 گیگابایت بر ثانیه نظری وای فای 7 کمتر است، اما همچنان نسبت به روتر قبلی این شرکت، بیش از دو برابر سرعت دارد.
این دستگاه از 31 دسامبر (10 دی) برای پیش خرید در دسترس خواهد بود و در سه‌ماهه اول سال 2023 عرضه خواهد شد.
تی‌پی-لینک همچنین دستگاه دیگری با طراحی جدید Archer و ویژگی‌های کمتر معرفی کرده است. اولین مورد یک روتر سه باند با نام تی پی لینک BE800 است که سرعت بی‌سیم 19 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند. این دستگاه همچنان از سرویس اینترنت 10 گیگابیتی پشتیبانی کرده و دارای چراغ‌های LED است، اما بدون نمایشگر لمسی عرضه می‌شود.
روتر دیگر BE550 نام دارد که حداکثر سرعت بی‌سیم 9.3 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند و فقط دارای پورت اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه‌ای است. تمام این مدل‌ها قابلیت EasyMesh را ارائه می‌کنند و آماده ایجاد یک شبکه خانگی گسترده‌تر هستند.
روتر سه باند جدید Archer GE800 Gaming نیز می‌تواند مورد پسند طرفداران بازی‌های ویدیویی باشد، زیرا دارای یک Game Panel است که می‌تواند در شبکه، اولویت را روی ترافیک‌های مربوط به بازی بگذارد. همچنین تا 19 گیگابیت بر ثانیه سرعت وای فای 7 و نیز دو درگاه اترنت 10 گیگابیتی به همراه دو پورت 2.5 گیگابیتی و چهار گیگابیتی ارائه می‌کند. هنوز برای این دستگاه قیمتی ارائه نشده و انتظار می‌رود در سه‌ماهه اول یا دوم سال 2023 عرضه شود.
سیستم روتر مش سه باند جدید Deco BE85 تی پی لینک که دارای سرعت 22 گیگابایت بر ثانیه وای فای 7 و دارای دو پورت 10G است، دیگر محصول جدید TP-Link محسوب می‌شود که قیمت آن برای یک بسته دوتایی از 999.99 دلار شروع می‌شود. همچنین نسخه دیگری از این دستگاه با نام Deco BE65 با سرعت 11 گیگابیت بر ثانیه وجود دارد که در سه‌ماهه اول یا دوم سال 2023 عرضه خواهد شد؛ اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.
نسخه قدرتمندتر چهار باند (BE95) نیز با قیمت 1199.99 دلار در دسترس خواهد بود که حداکثر سرعت 33 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند. مانند دستگاه Archer جدید، Deco BE95 و BE85 برای پیش‌سفارش از 31 دسامبر (10 دی‌ماه) در دسترس خواهند بود و در سه‌ماهه اول سال 2023 عرضه خواهند شد.

World of Words

منبع: TP-link

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *