برند اپل و اینتل اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

مبارزه طلبی اینتل در بین رقبای سرشناس

طبق گفته‌های گریگوری براینت، برند اینتل سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تولید پردازنده از جمله اپل و AMD  را بسیار جدی می‌گیرد و قصد دارد با آن‌ها رقابت کند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها |برند اینتل مدتی است که دیگر در بازار جهانی پردازنده بی رقیب به حساب نمی آید. برند AMD  با عملکرد فراتر از انتظار خود و بازیگران جدید این عرصه، از جمله اپل به ‌نوعی کار را برای اینتل که زمانی بازار را در انحصار خود می‌دید، بسیار سخت کرده‌اند؛ به‌ نحوی که صنعت ساخت پردازنده هیچ‌ وقت این‌گونه فعال، زنده و جذاب نبوده است. حال اگر فکر می‌کنید که اینتل با فعالیت‌های اپل و AMD از رقابت شانه خالی می‌کند؛ شاید در حقیقت این گونه نباشد و اینتل به صورت کاملا جدی درحال رصد  رقیبان خود است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | اینتل

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | اینتل

طبق گفته‌ یکی از مدیران برند اینتل، گریگوری براینت، ابرقدرت تراشه‌سازی از این رقابت‌ها استقبال می‌کند؛ زیرا بر این باور است که رقابت به معنای سود بیشتر و رونق تجارت کامپیوتر محسوب می‌شود. او در مصاحبه با بانک سرمایه‌گذاری USB و یاهو می‌گوید:

ما همواره گفته‌ایم، فقط پارانویا زنده می‌ماند (اشاره به جدی گرفتن تهدیدها). من فکر می‌کنم که اوضاع شرکت بسیار عالی، زنده و فعال است و ما از تمام رقابت‌ها آگاه هستیم؛ خواه این رقابت از طرف اپل یا سایر شرکت‌های مبتنی بر معماری آرم، از جمله کوالکام، مدیاتک یا حتی AMD باشد. ما تمامی آن‌ها را بسیار جدی می‌گیرم. هروقت تجارتی سالم و در حال رشد باشد، رقابت نیز به‌دنبال آن خواهد آمد. ما کاملاً قصد رقابت و رشد داریم و از عملکرد و نقشه‌ راه خود احساس خوبی داریم که میتوانیم با شرکت های دیگر رقابت کنیم.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | amd

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | amd

در این گزارش، براینت به‌صورت جزیی نقشه‌ راه اینتل را برای عرضه‌ پردازنده‌های لپ‌تاپ و دسکتاپ بازگو کرده است. طبق گفته‌های برایانت، نیمه‌ نخست سال آینده‌ میلادی پردازنده‌های Tiger Lake H برای استفاده در لپ‌تاپ، پردازنده‌ی Rocket Lake برای لپتاب ها و به‌دنبال آن، پردازنده‌ی جدیدی موسوم به Alder Lake در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

 

آنچه انتظار می‌رود این است که پردازنده‌های Rocket Lake از طراحی و هسته‌های مدرن‌تر و با استفاده از فرایند ساخت ۱۴ نانومتری کنونی اینتل طراحی شده باشد و پردازنده‌ی Alder Lake نیز می‌تواند یک تغییر مهم برای برند اینتل محسوب شود؛ زیرا به‌نظر می‌رسد پردازنده یاد شده برای استفاده در گوشی‌های همراه ساخته شده است و درست مانند چینش هسته‌های آرم از هسته‌های بزرگ در کنار هسته‌های کوچک بهره می‌گیرد.

البته برند اینتل در سال‌های گذشته با معرفی پردازنده‌های کم‌مصرف اتم (Atom)، بارها تلاش کرده است تا سهمی از بازار پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند را در اختیار خود گیرد؛ اما در نهایت، تمامی تلاش‌هایش ناکام مانده و رقابت را به پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM64 واگذار کرده است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | m1

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | m1

انتظار می‌رفت با ورود دستگاه‌های قابل حمل مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، کامپیوتر‌های رومیزی به مرور زمان منسوخ شوند و جای خود را به محصولات یادشده دهند؛ اما درحقیقت اینطور نشد و در حال حاضر صنعت کامپیوتر‌های رومیزی در جهان با رشد فروش مواجه شده است.

 طبق گفته‌های براینت، درحالی‌که مصرف‌کنندگان و مشاغل به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به خرید لپ‌تاپ‌ها روی آورده‌اند، اینتل در سه‌ماهه‌ی دوم و سوم رشد فروش پردازنده‌های کلاس دسک‌تاپ را تجربه کرده است؛ همچنین شرکت اینتل پیش‌بینی می‌کند که این روند ادامه داشته باشد؛ زیرا دسکتاپ به‌طور واضح برای محتوای حرفه‌ای و سطح بالا و خیلی از کسب‌و‌کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این می‌تواند فروش محصولات آینده را به یقین تضمین کند.

world of words

دیدگاه ها بسته شده اند.