برند اپترا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

رانندگی از مشهد تا تبریز با یک بار شارژ!

اپترا از جدیدترین خودروی از خودروی دو سرنیشن برقی خود، رونمایی کرد. خودروی برند اپترا «بدون نیاز به شارژ Never charge » نام دارد. این خودروی برقی دوسرنشین، دارای بدنه ای پوشیده از سلول های‌ خورشیدی است و می‌تواند در شرایط مطلوب تا ۱۶۰۰ کیلومتر یعنی تقریبا از مشهد مقدس تا تبریز حرکت کند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها |از ابتدای ساخت و تولید خودروهای برقی، تجهیز آنها به سلول‌های خورشیدی مورد توجه سازندگان  بوده است. در این زمینه استفاده از انرژی پاک، دور از ذهن به ‌نظر می‌رسد؛ اما هر روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. با عرضه اپترا، رؤیای رانندگی با خودرو خورشیدی به حقیقت تبدیل شده است.

هرچند توانایی حرکتی این محصول در حد مدل‌های استاندارد خانوادگی این رده خودروها نیست؛ اما قابلیت‌هایی دارد که پیش از این، بعید به نظر می رسید که این امکانات مورد استفاده قرار گیرند. برند اپترا Never charge بی‌نیاز از متصل شدن به برق شهری و فقط با جذب نور خورشید در طی روز، شعاع حرکتی ۷۲ کیلومتری فراهم می‌کند که بسیاری از مصارف روزانه برای تردد شهری را پاسخ می‌دهد.

برند اپترا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند اپترا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

مشکل اصلی سلول‌های خورشیدی درحال حاظر، مقدار ناکافی انرژی دریافتی از آن‌ها است. اگر تمام بدنه و سقف یک خودرو با سولار پنل پوشیده شود، باز هم نمی‌تواند قدرت لازم برای خودروهای خانوادگی را تأمین کند. اما اکنون این فناوری مدرن در موردهای آزمایشگاهی و مسابقات خودروهای خودروشیدی (Solar racers) برای مدل‌های کوچک سبک‌وزن استفاده شده و نتایجی بسیار امیدوارکننده داشته است.

برند اپترا Never charge ترکیبی از یک خودرو خورشیدی تحقیقاتی با آیرودینامیک عالی و محصولی قابل استفاده در جاده‌های شهری است. سطح بیرونی بدنه، ۱۸۰ سلول خودروشیدی کوچک با مجموع مساحت تقریبی ۳ متر مربع دارد.

امیدواری برای آینده

شاید توانایی‌های حرکتی اپترا Never charge برای یک خودرو در سال ۲۰۲۰، ناامیدکننده باشد؛ اما از نظر علمی و صنعتی، یک استثنا محسوب می‌شود. ضریب درگ ۰٫۱۳ این خودرو، عددی باورنکردنی برای آیرودینامیک یک محصول جاده است. مدل مفهومی برند فولکس واگن ID Space Vizzion  یکی از برترین خودروهای جهان از نظر آیرودینامیک، ضریب درگ ۰.۲۴ دارد. بدنه اپترا از کربن و مواد کامپوزیت ساخته شده است تا وزن خالص ۸۱۵ کیلوگرم داشته باشد.

برند اپترا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند اپترا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

نوع پیشرانه و باتری قابل سفارش برای اپترا Neve Charge هنوز اعلام نشده است اما احتمالا سه موتور برقی که هر کدام حدود ۶۷ اسب ‌بخار قدرت دارد، روی این خودرو مونتاژ می شوند. اگر اپترا، مجموع قدرت نزدیک به ۲۰۰ اسب‌ بخار داشته باشد همراه بدنه‌ای با وزن خالص ۸۱۵ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳٫۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

برای افرادی که در مناطق ابری و دور از نور مستقیم آفتاب زندگی می‌کنند، باتری‌هایی با ظرفیت متنوع قابل سفارش است. اپترا در مدل‌های مختلف، شعاع حرکتی ۴۰۰، ۶۴۵ و ۹۶۵ کیلومتر را در حالت تمام برقی فراهم می‌کند. بنابر ادعای مدیران شرکت سازنده، در حالت ایده‌ال با بهترین باتری و شرایط جوی، شعاع حرکتی Neve Charge  به ۱۶۰۰ کیلومتر می‌رسد که تقریبا ۴ برابر برند تسلا مدل S نسخه P100D است.

تولید انبوه اپترا هنوز آغاز نشده است؛ اما پیش‌فروش این محصول با برند اپترا با پرداخت ۱۰۰ دلار انجام می‌شود. قیمت نهایی Neve Charge حدود ۲۶ تا ۴۷ هزار دلار خواهد بود.

 world of words

دیدگاه ها بسته شده اند.