اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند مایکروسافت-برند سگا

مایکروسافت و سگا (SEGA) همکاری استراتژیک خود را اعلام کردند

شرکت مایکروسافت و سگا (SEGA) در بیانه‌ای مطبوعاتی، خبر شروع همکاری استراتژیک خود را اعلام کردند. هدف از این همکاری استفاده از قابلیت‌های بازی‌سازی سگا درکنار زیرساخت‌های ابری مایکروسافت برای ساخت نسل آینده‌ی بازی‌های رایانه‌ای است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|مایکروسافت و سگا امروز خبر آغاز همکاری خود را اعلام کردند. سگا در بیانه‌ای مطبوعاتی این موضوع را تأیید کرده است که این همکاری به هر دو طرف اجازه می‌دهد تا با استفاده از زیرساخت ابری مایکروسافت آژور، توسعه‌ی بازی‌ها را آغاز کنند. این همکاری همچنین به توسعه‌ی پروژه‌ی سوپرگیم (Super Game) که خبر آن قبلا اعلام شده بود، کمک خواهد کرد؛ البته فعلا چند سال تا عرضه‌ی این پروژه باقی مانده است.

به گزارش ویندوز سنترال، سارا باند، معاون شرکت مایکروسافت گفت:

سگا نقشی نمادین در صنعت بازی ایفا کرده است و در سال‌های گذشته، همواره شریکی فوق‌العاده بوده است. ما مشتاقانه منتظر همکاری با این شرکت هستیم؛ زیرا آن‌ها راه‌های جدیدی را برای ایجاد تجربه‌های منحصربه‌فرد بازی‌های آینده بر بستر فناوری‌های ابری مایکروسافت کشف خواهند کرد.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی سوپرگیم، سگا روی چند ستون حوزه‌ی مثل جامعه (Community)، آنلاین (Online)، جهانی (Global) و استفاده از آی‌پی (IP Utilization) متمرکز شده است. اگرچه این همکاری فعلا در مراحل اولیه است، سگا قصد دارد از این مشارکت برای بررسی همکاری‌های آینده، ازجمله زیرساخت شبکه و ارتباطات استفاده کند.

 

لزوماً همه‌ی خاطرات شیرین نیستند؛ چه بسا که یادآوری برخی از آن‌ها دردها و ناراحتی‌های عمیق چندین ساله را دوباره به‌مانند آتش زیر خاکستر زنده کند و خواب و خوراکمان را بگیرد. با این حال، در لابه‌لای خاطرات خاک‌خورده همه‌ی ما، لحظه‌های شیرینی وجود دارد که یادآوری دوباره‌ی آن‌ها برای لحظه‌ای کوتاه ما را از زمانه‌ی کنونی دور می‌کند و شور و شوق کودکی را همچون آتشی در دل شعله‌ور می‌سازد.

برای هر نسلی جنس این خاطرات شیرین فرق دارد. برای نمونه نسل‌هایی که دوران کودکیشان در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی قرار داشته، عموماً با بازی‌های فیزیکیشان در کوچه و خیابان خاطره‌سازی کرده‌اند؛ این در حالی است که جنس خاطرات متولدین دهه‌های ۶۰ و ۷۰ خورشیدی از جنبه‌های بسیاری با نسل‌های پیشینشان تفاوت دارد. کودکی این افراد در برهه‌ای قرار داشت که سبک زندگی دیجیتال نه به معنای امروزی؛ بلکه به شکل خفیف و نامحسوس در حال ورود به زندگی‌ها بود. پدیده‌ی نوظهورِ تلفن‌همراه یا همان موبایل کم‌کم در حال رشد و افزایش محبوبیتش در بین اقشار مختلف جامعه بود و کنسول‌های بازی به‌شدت در بین کودکان، نوجوانان و جوانان محبوب شده بودند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند مایکروسافت-برند سگا

در این برهه، اگرچه هنوز گل‌کوچک، وسطی، هفت‌سنگ، کارت‌بازی و… بخش عمده‌ی تفریحات کودکان را تشکیل می‌دادند؛ اما گزینه‌ی جدیدی با نام کنسول‌های بازی نیز به وجود آمده بود که به سبب سبک نو و بدیعِ خود، جذابیت زیادی برای قشر کنجکاو و تفریح‌جو جامعه داشتند.

یوکیو سوگینو، رئیس و مدیرعامل شرکت سگا اظهار کرد:

با در نظرگرفتن همکاری استراتژیک با مایکروسافت، به دنبال پیشرفت بیشتر در بازی‌های خود هستیم تا عناوین ما بتواند برای طرفداران در سراسر جهان تجربه‌ای لذت‌بخش به ارمغان بیاورد. در این راستا، قصد داریم اتحادی ایجاد کنیم که از قابلیت‌های بازی‌سازی قدرتمند سگا و همچنین فناوری پیشرفته و محیط توسعه‌ی مایکروسافت بهره ببرد.

در حال حاضر، اطلاعات دیگری درباره‌ی این همکاری استراتژیک بین دو شرکت یادشده در دسترس نیست؛ اما دارندگان کنسول ایکس‌باکس سری X و ایکس‌باکس سری S می‌توانند مشتاقانه منتظر بازی‌هایی باشند که با همکاری سگا و مایکروسافت ساخته خواهد شد.

World of Words

منبع: windowscentral


دیدگاه ها بسته شده اند.