عینک Vision Glass هواوی

عینک Vision Glass هواوی، تماشای محتوا روی تصویری به ابعاد ۱۲۰ اینچ را ممکن می‌کند

عینک Vision Glass هواوی، تماشای محتوا روی تصویری به ابعاد ۱۲۰ اینچ را ممکن می‌کند

عینک هوشمند هواوی Vision Glass با بهره گرفتن از پنل‌های microOLED، امکان نمایش محتوا روی نمایشگر مجازی ۱۲۰ اینچی را فراهم می‌کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هواوی پیش‌تر محصولات مختلفی مثل فری‌بادز 5i Pro، گوشی Nova 10 SE و نسخه‌ی پریمیوم ساعت هوشمند GT 3 Pro را معرفی کرد. حال چینی‌ها عینک هوشمند جدیدی موسوم به Vision Glass رونمایی کرده‌اند که به‌عنوان یک خروجی کار می‌کند؛ به‌بیان دیگر می‌توان محتوای دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت و کامپیوتر را روی آن تماشا کرد.
هواوی Vision Glass از طراحی ظریفی بهره می‌برد و وزن بسیار کمی دارد. درواقع ضخامت این محصول ۲۱ میلی‌متر و وزن آن ۱۱۲ گرم است که برای تماشای طولانی فیلم بسیار ایدئال به‌نظر می‌رسد. این دستگاه شبیه عینک آفتابی با ظاهر آینده‌نگرانه ساخته شده است.
به‌نوشته‌ی Gizmochina، پدهای بینی عینک Vision Glass باتوجه به شکل صورت کاربر در سه‌حالت قابل‌تنظیم است. دسته‌های این عینک که روی شقیقه قرار می‌گیرد حالت کششی دارند تا همه‌ی کاربران بتوانند آن را به‌راحتی روی چشمان خود قرار دهند. پوشیدنی جدید هواوی از قابلیت تنظیم نزدیک‌بینی تک‌چشمی در ۵۰۰ درجه بهره می‌برد؛ بدین‌مفهوم که می‌توان بدون استفاده از عینک طبی، محتوای آن را به‌طور کاملاً واضح مشاهده کرد. عینک هوشمند هواوی به‌راحتی تا می‌شود و می‌توان آن را در محفظه‌ی مخصوص نگه‌داری کرد.
هواوی Vision Glass صفحه‌نمایشی مجازی با ابعاد ۱۲۰ اینچ و زاویه‌ی دید فراگیر دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه از دو نمایشگر میکرو OLED مستقل بهره می‌برد که ۹۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهند و وضوح آن‌ها Full HD (معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است. ازطرف دیگر حداکثر سطح روشنایی صفحه‌نمایش‌ها به ۴۸۰ نیت می‌رسد. Vision Glass گواهی TUV Rheinland نیز دارد و بنابراین از چشم‌ها دربرابر نور آبی محافظت می‌کند. پوشیدنی هواوی همچنین به دکمه‌ای مجهز شده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، روشنایی صفحه را با توجه به شرایط نور محیط در پنج سطح تنظیم کنند.

عینک Vision Glass هواوی

ربخش صوتی از طراحی آکوسیسک باز بهره می‌برد. این دستگاه به بلندگوهای دوگانه‌ی ۱۲۸ میلی‌متری فوق‌نازک و تراشه‌ی صوتی PA مجهز شده است و گفته می‌شود تجربه‌ی صوتی فراگیری ارائه می‌دهد و با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی سازگاری دارد.
هواوی Vision Glass با برچسب قیمت ۲۹۹۹ یوان (حدود ۴۳۱ دلار) عرضه می‌شود. این محصول از امروز برای پیش‌سفارش در چین دردسترس قرار گرفته است و فروش آن از ۲۶ دسامبر (۵ دی ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد.
همچنین شرکت چینی هواوی در تلاش برای بقا تحت فشار تحریم‌های آمریکا، مجوز استفاده از فناوری 5G خود را برای شرکت‌های رقیب صادر کرد
هواوی اعلام کرد برای اولین بار مجوز استفاده از فناوری‌های کلیدی 5G خود را ۲۰ شرکت، از جمله رقیب چینی‌اش اوپو و همچنین سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند دنیا، صادر کرده است.
به گفته این شرکت، قرارداد مجوز پتنت با اوپو، چهارمین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند، بزرگ‌ترین قرارداد هواوی با یک شرکت چینی تاکنون است و به جز 5G، فناوری‌های دیگری در حوزه‌ی صوتی و تصویری را نیز در بر می‌گیرد. به گفته‌ی اوپو، این قرارداد برای هر دو طرف سودآور است؛ چراکه هم اوپو به فناوری‌های مرتبط با 5G هواوی دسترسی خواهد داشت و هم هواوی می‌تواند از برخی از پتنت‌های اوپو استفاده کند.
هواوی ارزش قراردادهای امضاشده را فاش نکرده، اما گفته است که درآمد حاصل از فروش مجوز پتنت آن بین ۱٫۲ تا ۱٫۳ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بوده و این درآمد در حال افزایش است.
غول چینی صنعت فناوری در سال ۲۰۱۹ به فهرست سیاه ایالات متحده اضافه شد و تمامی شرکت‌های آمریکایی اجازه‌ی همکاری با هواوی را مگر در یک سری شرایط خاص از دست دادند. تحریم‌ها در گذر زمان تشدید شدند و هواوی را از فناوری‌‌های آمریکایی محروم کردند. برای مثال، ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ دسترسی این شرکت به تراشه‌های به‌روز را بست.
درنتیجه‌ی تحریم‌های آمریکا، بسیاری از کسب‌و‌کارهای هواوی از جمله تجهیزات مخابراتی و موبایل تحت تأثیر قرار گرفتند. هواوی در چند سال گذشته جزو برترین برندهای بازار موبایل بود، اما امروزه در میان ۱۰ برند برتر نیز جایی ندارد.

World of Words

منبع: huawei

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *