پرفروش‌ترین برند موبایل جهان

اپل احتمالاً در فصل چهارم 2022 با پیشی‌گرفتن از سامسونگ، پرفروش‌ترین برند موبایل جهان می‌شود

اپل احتمالاً در فصل چهارم 2022 با پیشی‌گرفتن از سامسونگ، پرفروش‌ترین برند موبایل جهان می‌شود

بازار جهانی موبایل به‌دنبال رکود اقتصادی و تورم در بسیاری از کشورها با شرایط مساعدی مواجه نیست. در همین حال، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی ترندفورس می‌گوید اپل احتمالاً در فصل چهارم 2022 از نظر سهم در بازار موبایل، جای سامسونگ را خواهد گرفت.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق گزارش ترندفورس، در فصل سوم 2022 حدود 289 میلیون موبایل در بازارهای جهانی فروخته شده است. این رقم 0.9 درصد کمتر از فصل دوم امسال و 11 درصد کمتر از بازه زمانی مشابه سال 2021 است. با این حال، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که سهم بازار اپل از 17.6 درصد در فصل سوم 2022، به 24.6 درصد در فصل چهارم امسال برسد. با این حساب، غول آمریکایی با تصاحب جایگاه سامسونگ، به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیا تبدیل خواهد شد.
سامسونگ در فصل سوم 2022 نسبت به فصل دوم تنها 3.9 درصد رشد فروش داشته و 64.2 میلیون دستگاه موبایل فروخته است. خبرگزاری BusinessKorea می‌گوید فشار انبارها، تقاضای پایین و کمبود نیمه‌رساناها باعث می‌شود این شرکت در فصل چهارم امسال با افت فروش روبه‌رو شود و تخت پادشاهی دنیای تلفن‌های هوشمند را از دست بدهد.
اپل با کنارزدن سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده بازار موبایل می‌شود
اپل در فصل سوم 2022 حدود 50 میلیون گوشی فروخته و رشد پایداری را از خود نشان داده است. به‌لطف افزایش تقاضا برای سری آیفون 14، سهم بازار این شرکت احتمالاً در فصل چهارم بزرگ‌تر خواهد شد.
تولیدکنندگان چینی بازار موبایل شامل شیائومی، اوپو و ویوو هم که به‌ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند، احتمالاً در فصل چهارم امسال بخشی از سهم بازار خود را از دست می‌دهند. ترندفورس پیش‌بینی می‌کند که این شرکت‌ها در آینده با مشکلات بزرگی روبه‌رو شوند؛ چرا که سطح تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در بازارهای داخلی چین روبه‌کاهش است و رشد اقتصادی در هند هم آهسته‌تر شده است. شرکت‌های چینی احتمالاً به پیروی از اپل و سامسونگ، به‌دنبال تولید تراشه‌های اختصاصی خود می‌روند تا از گزند کشمکش‌ها بین آمریکا و چین در امان بمانند.
همچنین اگرچه برخلاف انتظار، اپل در سال جاری میلادی از نسخه جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی نکرد، اما به‌نظر می‌رسد این کمپانی مشغول بررسی عملکرد آن‌ها حداقل در زمینه گیمینگ است؛ چرا که حالا دو مدل جدید مک در دیتابیس استیم رؤیت شده‌اند.
در بررسی ماه نوامبر 2022 استیم، دو مدل مک جدید با نام‌های «Mac14,6» و «Mac15,4» به چشم می‌خورند که هنوز معرفی نشده‌اند. در لیست مربوطه همچنین محصولاتی مانند مک استودیو، مک‌بوک پرو M2 و مک‌بوک ایر M2 هم وجود دارند.

در لیست منتشر‌شده

میزان استفاده از این مک‌های جدید در پلتفرم استیم، صفر درصد اعلام شده است. با این حال قرارگیری این محصولات در فهرست می‌تواند نشان‌دهنده بررسی آن‌ها توسط اپل باشد. ظاهراً اپل مشغول بررسی عملکرد گیمینگ این دستگاه‌های جدید با تراشه‌های اپل سیلیکون در پلتفرم استیم است
این اولین‌باری نیست که با نام Mac14,6 روبه‌رو می‌شویم و در گذشته این مدل دو‌بار با تراشه M2 مکس در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است. انتظار می‌رود اپل از این تراشه در نسل جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی استفاده کند. این محصولات که طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود در ماه نوامبر 2022 معرفی شوند، احتمالاً در اوایل سال آینده میلادی از راه می‌رسند.
نسل جدید مک‌بوک پرو به احتمال زیاد با چیپ‌های M2 پرو و مکس از راه می‌رسد که انتظار می‌رود در کنار عملکرد بالاتر، از میزان رم بیشتری هم پشتیبانی کند. با توجه به مشاهده مک‌های جدید در پلتفرم استیم، احتمالاً عملکرد گرافیکی تراشه‌های جدید کوپرتینویی‌ها بهبود قابل‌توجهی نسبت به گذشته خواهد داشت.
در کنار مدل‌های جدید مک‌بوک‌ پرو، انتظار داریم با مک مینی مجهز به تراشه M2 و همچنین مک پرو مجهز به چیپ M2 اولترا یا اکستریم هم روبه‌رو شویم.

World of Words

منبع: apple

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *