vegan-shoes-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

کره زمین زیر پاشنه کفش‌های وگان

کره زمین زیر پاشنه کفش‌های وگان

آیا تا به حال کلمه وگان یا رژیم غذایی وگان را شنیده‌اید یا به گوشتان خورده است؟ یا چه محصولاتی، وگان هستند؟ چرا استفاده از رژیم غذایی وگان و محصولات وگان برای ما مفید است و چه فایده‌ای برای محیط زیست دارد؟


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|زندگی و سلامتی ما و آیندگان ما وابسته به محیط اطراف و محیط زیستی است که در آن زندگی می‌کنیم. سر تا سر دنیا در مورد وگان و محصولات وگان صحبت می‌کنند. در ابتدا با موضوع وگان آشنا شویم که اصلاً وگان چیست؟ و در انتها در مورد فواید آن صحبت می‌کنیم. بعضی از افراد از تفکری پیروی می‌کنند و رژیم غذایی دارند که از فرآورده‌های حیوانی در غذایشان استفاده نمی‌کنند و ‌ همچنین علاوه بر رژیم غذایی، در سایر جنبه‌های زندگی هم این طرز فکر را دارند و از آن پیروی می‌کنند. مثلاً لباس و لوازم آرایشی را انتخاب می‌کنند  که از مواد اولیه حیوانی نباشد. مثلاً چرم نمی‌پوشند یا لوازم آرایشی می‌خرند که از مواد اولیه حیوانی نباشد و گیاهی باشد. ولی خب وگان‌ها با مصرف هر نوع محصولی که کوچک‌ترین ربطی به حیوانات داشته باشد شدیداً مخالف‌اند. در ادامه در مورد محصولات وگان مخصوصاً کفش‌های وگان صحبت می‌کنیم.

کفش وگان:

کفش‌های وگان، کفش‌هایی گیاهی هستند که از مواد اولیه حیوانی استفاده نشده‌اند و تولیدات این کفش‌ها به خاطر گیاهی بودنشان گران است و به همین دلیل این کفش‌ها لاکچری و نفیس و گران قیمت هستند.

چرا از کفش‌های وگان استفاده نمی‌کنیم؟

ممکن است یکی از دلایل شما این باشد که ما چیزی را نمی‌خریم فقط به این دلیل که به کره زمین آسیب می‌زند، ما چیزی را می‌خریم که واقعاً عاشق آن هستیم؛ اما باید این را بدانید که صنعت مد دومین صنعتی است که کره زمین را به خطر می‌اندازد به این دلیل که چرم مخرب طبیعت و محیط  زیست است و پس بنابراین برای حفظ محیط زیست بهتر از هر نوع محصول وگان استفاده کنیم.

اما یک دلیل ممکن است این باشد که گزینه‌های خوبی برای جایگزین کردن کفش چرم وجود ندارد اما کفش‌های وگان انتخاب خوبی و جایگزین مناسبی برای کفش‌های چرم هستند. مثلاً شما می‌توانید یک کفش ورزشی وگان یا کفش پارچه‌های وگان را بپوشید و ساعت‌ها به راحتی در فروشگاه و پارک و … قدم بردارید.

فواید استفاده از کفش‌های وگان:

رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از خوردن گوشت حیوانات از مسائلی است که محصولات وگان مخصوصاً وگان‌ها به آن احترام می‌گذارند و همچنین از کشتار بی‌رحمانه حیوانات بی‌گناه جلوگیری می‌کنند.

حفظ سلامتی برای وگان‌ها اهمیت بالایی دارد و برخورد محصولات با فرآورده‌های حیوانی با پوستشان را دوست ندارند.

VeganShoes

حفظ محیط زیست

برای حفظ محیط زیست باید به نکته را بیان کنیم که دامداری و کشاورزی باعث جنگل زدایی و استفاده بیش از اندازه از آب برای کاشت علوفه و پرورش دام می‌شود و همچنین چون چرم گرماگیر است و باعث می‌شود که گازهای گلخانه‌ای در سطح زمین باقی بماند و موجب گرم شدن زمین و محیط زیست را به خطر می‌اندازد.

سازندگان کفش‌های لوکس وگان:

آلفردو پیفری که قبلاً طراح اصلی جیمی کو بود، در ماه فوریه طرح و ایده خود را در مجموعه مد که در هفته مد میلان برگزار شد، به نمایش گذاشت؛ و از چکمه‌های براق و صندل‌های فرفری رونمایی کرد؛ و تولیدات کفش‌های وگان خود را آغاز کرد. آلفردوپیفری ایده خود را این گونه بیان می‌کند که پنج سال پیش، من خوردن گوشت را متوقف کردم و زمانی که گوشت می‌خوردم بسیاری از طعم‌های دیگر را نمی‌شناختم تا وقتی که گوشت دیگر گزینه خوبی نبود، طعم و غذاهای دیگر را کشف کردم و به این فکر افتادم که شاید بتوانم همین کار را با کفش انجام دهم.

تینا بژووانی و ژان میشل کازابات

تینا بژووانی و ژان میشل کازابات در سال گذشته طرح و ایده خود را به صورت آنلاین راه اندازی کردند و زمانی که هر دو در حال خرید کفش بودند و حفظ محیط زیست و کره زمین برایشان اهمیت داشت. طرح و ایده تولیدات کفش وگان به ذهنشان رسید و تولیدات خود را آغاز کردند. آن‌ها می‌گویند که شاید مواد اولیه کفش‌های ما کاملاً مناسب نباشد و اما تأثیر مخرب آن‌ها از چرم یک سوم است زیرا مواد شیمیایی کمتری و از آب شیرین کمتری استفاده می‌شود چون دامداری و کشاورزی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای محیط زیست و گرم شدن کره زمین است.

کیفیت و زیبایی

محصولات وگان و کفش‌های وگان علاوه بر این که امتیاز کیفیت و زیبا بودن و گیاهی بودن را دارند. ما باید برای حفظ سلامتی و احترام به حقوق حیوانات و همچنین حفظ محیط زیستی که زندگی حیوانات و آیندگان ما به آن وابسته است باید از آن‌ها استفاده کنیم.

World of Words

منبع: vogue


دیدگاه ها بسته شده اند.