سرمایه-گذاری-برند-بهمن-اقیانوس-آبی-خبر-اخبار-برندها (2)

شرکت سرمایه‌گذاری با برند بهمن به روایت آمار و ارقام

شرکت توسعه کارآفرینی برند بهمن پس از انتشار دو گزارش درباره عملکرد سرمایه‌ گذاری و خلاصه وضعیت درخواست‌های سرمایه‌ گذاری در بخش نرم‌افزاری، طی تابستان و پاییز سال گذشته، جدیدترین گزارش خود را به عملکرد پورتفوی سرمایه‌ گذاری‌اش اختصاص داده است تا تصویر روشنی از اکوسیستم کارآفرینی ایران را ارائه کند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها  | این شرکت که با هدف ارائه خدمت به کسب‌وکارهای نوپا از طریق سرمایه‌ گذاری خطرپذیر تأسیس شده، سومین گزارش خود را به مرور روند رشد و عملکرد تیم‌های سرمایه‌پذیر پورتفوی سرمایه‌گذاری‌اش اختصاص داده است و در آن به خدمات غیر مالی این شرکت، که در مسیر رشد به این تیم‌ها ارائه می‌شود، اشاره کرده است.

شرکت بهمن از سال ۹۶ سرمایه‌گذاری‌های استارتاپی خود را آغاز کرده است که اکنون شامل ۲۵ مجموعه استارتاپی در حوزه نرم‌افزاری و ۲۶ شرکت در بخش صنعتی می‌شود.

در بخش نرم‌افزاری

در بخش نرم‌افزاری ایوند، لینک اکسپرس، نوبار، زبانشناس، کاربوم و در حوزه صنعتی کویمد، رادیس، نیلگون رنگدانه و والی از جمله استارتاپ‌هایی هستند که تا به امروز از سرمایه‌گذاری این شرکت بهره مند شده‌اند.

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن در این مسیر تنها نبوده و چندین سرمایه‌گذار دیگر با آن هم‌راه شده‌اند. نقشه سرمایه‌گذاری این شرکت نشان می‌دهد مجموعه‌های کارایا، ارتباط فردا، نیرو و توان، توسعه فناوری آرمانی، رایان ونچرز، رهنما، مهسان، عطا استیل، آرمان آتی، راما فیبرکیش، شناسا، اسمارتاپ، ادونچرز و سرآوا مجموعه‌هایی هستند که در این سرمایه‌گذاری‌ها شراکت داشتند.

همچنین ۱۲ سرمایه‌گذار جسور به صورت انفرادی با شرکت توسعه کارآفرینی بهمن همکاری داشته‌اند که در اکوسیستم استارتاپی از آن‌ها با عنوان «سرمایه‌گذار فرشته» یاد می‌شود.

تیم‌های سرمایه‌پذیر برند بهمن به روایت آمار

این شرکت بخش اصلی گزارش خود را به آمار رشد و عملکرد تیم‌های سرمایه‌پذیرش اختصاص داده و برای فهم بهتر آن راهنمایی را منتشر کرده است.

طبق راهنمای گزارش، مبلغ کل سرمایه‌گذاری شده روی کسب‌وکارها در سه دسته کمتر از ۵ میلیارد ریال، بین ۵ تا ۲۰ میلیارد ریال و بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال قرار می‌گیرد که لزوما در تمامی تیم‌ها، شرکت بهمن کل مبلغ را سرمایه‌گذاری نکرده است بلکه بخشی از آن توسط سرمایه‌گذار مشترک تامین شده‌است.

همچنین جذب سرمایه در یکی از مراحل Pre-Seed پیش‌بذری، Seed  بذری  و Series A صورت پذیرفته است. «پیش‌بذری» مرحله اعتبارسنجی ایده‌هاست که استارتاپ در نهایت به حداقل محصول قابل ارائه برای بازار MVP می‌رسد.

در بخش «بذری» نیز ورود اولیه به بازار هدف رخ می‌دهد و تیم سرمایه‌پذیر کانال‌های مختلف ارائه محصول به بازار را تست می‌کند. آخرین مرحله نیز به معنای ورود تیم به بخش رشد است که برای مقیاس‌پذیر شدن آماده می‌شود.

بنابر اعلام شرکت توسعه کارآفرینی برند بهمن، سرمایه مورد نیاز تیم‌های سرمایه‌پذیر در مراحل مختلف رشد بسته به صنعتی که در آن قرار دارند، متفاوت است. در ادامه به آمار رشد و عملکرد تیم‌های سرمایه‌پذیر این شرکت نگاهی می‌اندازیم.

استارتاپ نوبار اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

استارتاپ نوبار اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

سرمایه گذای برند بهمن در استارتاپ نوبار

استارتاپ با برند «نوبار» که پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات اسباب‌کشی و باربری تخصصی است، وارد مرحله رشد شده و بیش از ۲۰ میلیارد ریال روی آن سرمایه‌گذاری شده است. در حال حاضر اعضای این تیم نسبت به قبل از جذب سرمایه از شرکت بهمن رشد ۴ برابری داشته است. همچنین درآمد ماهانه «نوبار» در کمتر از ۴ ماه، ۲ برابر شده است.

سامانه کاریابی آنلاین با برند «کاربوم» که ۵ سال از تاسیس آن می‌گذرد، در مرحله «بذری» جذب سرمایه کرده و فروش آن در یک سال گذشته ۳ برابر افزایش داشته است.

مجموعه «نماموتور» که در زمینه طراحی و تولید قوای محرکه الکتریکی فعالیت می‌کند، موفق به جذب بیش از ۲۰ میلیارد ریال سرمایه شده است. این استارتاپ با اخد مجوزهای پلاک‌گذاری و فروش محصول به بازار تولید موتورسیکلت ورود کرده و در سال گذشته به رکورد فروش ۳۰ میلیارد ریالی دست یافته است.

نماموتور برای تامین موتورسیکلت برقی با شرکت پست، قراردادی را منعقد کرده و در راند جدید با ورود سرمایه‌گذار فرشته، جذب سرمایه مجدد داشته است.

لینک اکسپرس یکی دیگر برند‌های سرمایه پذیر زیرمجموعه شرکت بهمن بوده که یک سال است در زمینه توزیع و تحویل هوشمند مرسولات به کاربرانش خدمات می‌دهد.

این استارتاپ در مرحله ورود اولیه به بازار هدف، جذب سرمایه بیش از ۲۰ میلیارد ریالی داشته است. درآمد ماهانه لینک اکسپرس در کمتر از ۶ ماه با رشد ۵ برابری مواجه شده است.

سامانه یادگیری زبان

سامانه آنلاین یادگیری زبان انگلیسی «زبانشناس»، جذب سرمایه کمتر از ۵ میلیارد ریال در مرحله Seed داشته است. درآمد ماهانه این استارتاپ نسبت به قبل از جذب سرمایه از بهمن، رشد ۲۵ برابری را تجربه کرده است.

ارزش برند «زبانشناس» تنها طی یک سال و نیم گذشته، ۱۰ برابر شده و اعضای این تیم پس از سرمایه‌گذاری بهمن، ۷ برابر رشد داشته است.

اپلیکیشن گردشگری و سفر با برند «یوتوپین» طی یک سال گذشته کمتر از ۵ میلیارد ریال روی آن سرمایه‌گذاری شده است که نتیجه آن رشد سه برابری درآمد ماهانه این استارتاپ در کمتر از ۲ ماه بوده است.

استارتاپی با برند «اینیفای» که در قالب درگاه پرداخت اینترنتی اینستاگرام فعالیت می‌کند، کمتر از ۵ میلیارد ریال در مرحله اعتبارسنجی ایده‌ها جذب سرمایه داشته است.

خدمات این اپلیکیشن شامل ارائه داشبورد مدیریت فروشگاه اینترنتی، تضمین خرید از فروشگاه اینترنتی و … است که میانگین هر تراکنش آن در کمتر از یک سال، رشد ۱۰ برابری داشته است.

علاوه بر این برند«اینیفای» از نظر جغرافیایی گسترش یافته و به تمامی شهرها خدمات ارائه می‌دهد که این امر موجب شده تا رشد ۲۰ برابری حجم فروش را در کمتر از یک سال تجربه کند.

همچنین برند «فراست» که فعالیتش در حوزه فرستنده‌های ماهواره‌ای تلویزیونی است در مرحله Seed یا همان بذری قرارد دارد. این شرکت چندین نمونه محصول را با مشارکت صدا و سیما ساخته است و تا کنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال جذب سرمایه داشته است.

مقاطع کامپوزیتی رادیس

تولید کننده مقاطع کامپوزیت بتنی با برند «رادیس» از دیگر تیم‌های سرمایه‌پذیر شرکت توسعه کارآفرینی بهمن است که در مرحله Seed از این شرکت جذب سرمایه کرده است.

این استارتاپ بین ۵ تا ۲۰ میلیارد جذب سرمایه داشته که منجر به رشد ۴۰ برابری فروش ماهانه آن شده است.

رادیس در سال اول پس از سرمایه‌گذاری از نقطه سر به سر عبور کرده و به شرکت سودآوری تبدیل شده است. همچنین اکنون به توسعه محصولات جدید روی آورده و به بازارهای مجاور ورود پیدا کرده است.

برند «نیلگون رنگدانه» زنجان فعالیت خود را به عنوان اولین واحد تولید کننده نانو رنگدانه فتالوسیانین مس در کشور آغاز نموده و با جذب سرمایه با رویکردی نو، فعالیت تولیدی و بازرگانی خود را به عنوان تامین کننده رنگدانه‌های آلی و معدنی گسترش داد.

از جمله دستاوردهای این تیم می‌توان به تولید پایلوت رنگدانه صنعتی در کمتر از ۴ ماه، تولید نیمه‌صنعتی رنگدانه صنعتی، دریافت تاییدیه محصول از چندین مشتری عمده و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و دریافت مجوزهای مربوطه اشاره کرد.

Worlds of Word

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *