اقیانوس آبی خبر برند 3M اخبار برندها (1)

برند 3M بازوی جدایی ناپذیر خود را از دست داد

اسپنسر سیلور ، مخترع چسب که بعداً به بخشی جدایی ناپذیر از برند 3M تبدیل شده بود ، شنبه 8 مه در خانه اش در مینه سوتا درگذشت. او 80 ساله بود.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | قطعاً بارها کاغذهای کوچک زرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رنگ با بسته بند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی هایی جذاب و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وست د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشتنی را د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کتابفروشی ها مشاهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه اید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌! بله منظورمان همان «پست ایت نوت» ها یا «استیکی نوت» ها و یا د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر فارسی «کاغذ یاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشت چسبد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار» است که بیشتر به رنگ زرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و البته د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سایر رنگ ها نیز تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. همان طور که می د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این کاغذهای کوچک د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر قسمت پشتی خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک نوار باریک چسبناک د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که عامل اتصال آن ها به یکد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یگر بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر عین حال بسیار راحت جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا می شوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا بتوانید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس از یاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشت د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مکان های مورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نظر خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بچسبانید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

اقیانوس آبی خبر برند 3M اخبار برندها (2)

اقیانوس آبی خبر برند 3M اخبار برندها (2)

کاغذ چسب دار اشتباهی که تبدیل به اختراع شد

در سال 1964، اسپنسر سیلور، در آزمایشگاه برند 3M، زمانی که سعی می‌کرد یک چسب قوی بسازد، محصولی تولید کرد که اتفاقا خیلی بد می‌چسبید.این چسب جدید به اجسام می‌چسبید اما خیلی راحت جدا می‌شد. به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌دانست این چسب جدید به چه دردی می‌خورد.

اما اسپنسر کوتاه نمی‌‌آمد! او با هر کسی که می‌دید درباره این اختراع صحبت می‌کرد،‌ زیرا می‌دانست این چسب‌ها بالاخره جایی به درد می‌خورد.

4 سال گذشت و اتفاقی نیفتاد تا اینکه در یک روز تعطیل، یکی از کارکنان برند 3M که در گروه کر کلیسا آواز می‌خواند و از افتادن‌های پیاپی برگه نت موسیقی خود کلافه شده بود، یاد ایده اسپنسر سیلور افتاد.

چسب جدید

همکار اسپنسر با خود فکر کرد که می‌تواند با چسب جدید، برگه نت خود را بچسباند تا مجبور نشود در تمام طول اجرا مراقب افتادن آن باشد. درست هم فکر می‌کرد! با چسب جدید اسپنسر سیلور، برگه نت موسیقی خیلی راحت به کتاب می‌چسبید و به راحتی هم کنده می‌شد و اینگونه بود که کاغذ‌های یادداشت چسب‌دار امروزی یا همان استیکی نوت ها به‌وجود آمدند.

اقیانوس آبی خبر برند 3M اخبار برندها (1)

اقیانوس آبی خبر برند 3M اخبار برندها (1)

آغاز دوران محبوبیت برگه یادداشت‌های چسب‌دار برند 3M

این اتفاق باعث شد تا برند 3M که تا آن زمان موفقیت تجاری چشمگیری به دست نیاورده بود، به فکر فروش این محصول بیفتد. اما مشکل اینجا بود که هیچ کس حاضر نبود یک دسته کاغذ چسب‌دار که معلوم نبود به چه دردی می‌خورد را بخرد.

برای رفع این مشکل، شرکت 3M تصمیم گرفت این محصول جدید را به صورت رایگان بین مردم پخش کند.این روش جواب داد!

94 درصد از کسانی که از استیک‌ نوت ها یا برگه های یادداشت پشت چسب‌دار استفاده کرده بودند، باز هم تمایل داشتند که از آنها استفاده کنند.

حتی امروز علی‌رغم وجود نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متعدد برای یادداشت و مدیریت کارها، هنوز بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از کاغد‌های چسب‌‌دار رنگی که اسپنسر تولید کرد، استفاده کنند.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *