ژاپن و ارز یجیتال-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

ژاپن محدودیت‌های جدیدی را برای استیبل کوین‌ها اعمال می‌کند

ژاپن محدودیت‌های جدیدی را برای استیبل کوین‌ها اعمال می‌کند

آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) در مسیر مشابه ایالات‌متحده حرکت می‌کند و با طرح قانونی جدیدی قصد دارد تعداد عرضه کنندگان استیبل کوین‌ها را در سال ۲۰۲۲ محدود کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|مسیری که مقامات ژاپن در پیش گرفته‌اند رویکردی مشابه ایالات‌متحده است و به گفته برخی تحلیلگران بازار می‌تواند بر نوسانات قیمت در بازار رمزارزها تاثیرگذار باشد. به موجب این رویکرد، محدودیت‌های جدیدی برای استیبل کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود و تعداد عرضه کنندگان استیبل کوین‌ها با پشتوانه دارایی‌هایی مانند دلار و ین محدود می‌شود.

به نظر می‌رسد بحران بدهی‌های شرکت چینی Evergrande در چنین تصمیم گیری نقش مهمی داشته و باعث نگرانی درباره این رمزارزها شده است.

استیبل کوین‌ها

استیبل کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند که به دارایی دیگری مانند ارز فیات، طلا یا سایر سرمایه‌گذاری‌ها ارتباط دارند تا قیمت آن‌ها ثابت نگه داشته شود. برای مثال تتر نمونه‌ای از استیبل کوین است.

در ماه نوامبر، وزارت خزانه داری ایالات‌متحده کنگره را تشویق کرد تا قانونی را تصویب کند که از عرضه ارز توسط هر نهاد دیگری به جز بانک‌ها جلوگیری کند. وزارت خزانه داری می‌گوید چنین رویکردهایی به جلوگیری از بی‌ثباتی بازار کمک می‌کند و به همین منظور قصد دارند قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ شفاف سازی کنند.

محدودیت

 علاوه بر محدودیت در عرضه استیبل کوین‌ها، آژانس مالیFSA   ژاپن همچنین قصد دارد قوانین دیگری را در این حوزه وضع کرده و نظارت خود را بر این حوزه افزایش دهد. این آژانس مالی در همین راستا در نظر  دارد نظارت بیشتری بر ارائه‌دهندگان کیف پول دیجیتال داشته باشد که دارای تراکنش‌های مربوط به استیبل کوین هستند و از آن‌ها می‌خواهد از پروتکل‌های امنیتی خاصی مانند گزارش هرگونه فعالیت مشکوک و تایید هویت کاربران پیروی کنند.

ژاپن همچنین قصد دارد ارز دیجیتال مبتنی بر ین را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند. این ارز که ممکن است DCJPY نامیده شود  از طریق  تراکنش‌های بانکی پشتیبانی می‌شود و قرار است انتقال وجوه بین شرکت‌ها را تسریع کند.

محدودیت ژاپن بر کوین ها

سقوط بیت‌کوین

چندی پیش قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۷ هزار دلار رسیده و دیگر رمزارز مطرح بازار، اتریوم هم با قیمتی نزدیک به ۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

در ماه‌های اخیر با افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها و ورود سرمایه‌های جدید به این بازار روبه‌رو شدیم، اما از چند روز پیش بازار نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند و قیمت رمزارزها کاهش می‌یابد؛ اما حالا طی چند ساعت گذشته، چنین روندی سرعت بیشتری به خودش گرفته و قیمت رمزارزهای محبوب سقوط کرده است.

در این میان بیت کوین که چندین هفته پیش با قیمت بالاتر از ۶۸ هزار دلار رکوردشکنی کرده بود، حالا نزدیک به ۴۷ هزار دلار قیمت دارد. البته قیمت این رمزارز با نوسانات شدیدی همراه است و حتی برای مدتی قیمت زیر ۴۳ هزار دلار را هم تجربه کرد که کاهشی نزدیک به ۲۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشت.

کاهش اتریوم

دیگر رمزارز محبوب بازار، اتریوم هم کاهش قیمت شدیدی را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده و حالا با قیمتی نزدیک به ۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. پایین‌ترین قیمت این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته به ۳, ۵۱۲ دلار رسید که از کاهش ۱۷ درصدی طی ۲۴ ساعت خبر می‌دهد.

کاهش قیمت تنها محدود به بیت کوین و اتریوم نمی‌شود و سایر رمزارزهای مطرح مانند بایننس، سولانا و کاردانو هم کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرده‌اند. برای مثال قیمت بایننس کوین به نزدیکی ۵۲۵ دلار رسیده و سولانا و کاردانو هم به ترتیب ۱۸۵ و ۱.۳۳ دلار قیمت دارند.

World of Words

منبع: theverge


دیدگاه ها بسته شده اند.