اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند هیوندای-تاکسی پرنده

یک استارتاپ انگلیسی با همکاری برند هیوندای به ساخت حداقل ۲۰۰ پایانه برای تاکسی‌های پرنده برقی پرداختند

برند هیوندای با شراکت یک استارتاپ انگلیسی می‌خواهد تعداد زیادی پایانه فرود کوچک شهری برای تاکسی‌های پرنده عمودپرواز برقی (eVTOL) بسازد.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به نقل از آی‌ای، که درباره تاکسی‌های پرنده می‌گوید؛ در این دهه امکان دارد از حمل‌ونقل شهری در قالب تاکسی‌های پرنده عمودپرواز رواج پیدا کند. با این حال چالش مهمی وجود دارد که؛ این تاکسی‌های پرنده عمودپرواز از کجا بلند می‌شوند و در کجا فرود می‌آیند؟

برند هیوندا علاقه بسیار زیادی به سرمایه‌گذاری و جذب استارتاپ‌هایی که جدید و نوآورانه باشد دارد زیرا با این کار عملا مجوز استفاده از فناوری و فکر استارتاپ را خواهد داشت این شرکت بیشتر علاقه‌مند به ایده‌هایی مرتبط با فناوری‌های محیط زیست، بهبود رابط کاربری خودروها، بهینه‌سازی هوش مصنوعی در اتومبیل، ارتباط پهپادها و خودرو است و از هر ایده‌ای که سرانجام به بهبود و ارتقا خودروها شود نیز استقبال خواهد کرد و سرانجام در صورت توجیه طرح در آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

برند هیوندای با بررسی‌های زیادی از استارتاپ انگلیسی در نهایت تصمیم به همکاری با برند اوربان-ایر پورت (Urban-Air Port) دارد و در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در بخش زیرساخت تاکسی‌های پرنده خواهد کرد. هیوندا و استارتاپ اوریان ایر پورت می‌خواهند با ساخت اولین فرودگاه شهری برای تاکسی‌های پرنده عمودپرواز کاملاً عملیاتی جهان معروف به “ورتیپورت” (vertiport) به نام ایر-وان (Air-One) به سرعت بخشیدن به روند ایجاد زیرساخت‌ها گسترش تاکسی‌های پرنده عمودپرواز کمک نماید.

احتمالا در آینده ارزش صنعت تاکسی‌های پرنده عمودپرواز در ۲۰ سال بعد به یک تریلیون دلار خواهد رسید. با این وجود، در حال حاضر فقط سه درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت پیشرفته صرف ایجاد زیرساخت‌ها تاکسی‌های پرنده عمودپرواز شده است. هدف از این استارتاپ و همکاری برند هیوندای مقابله با مشکل کم بود سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این صنعت است.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند هیوندای-تاکسی پرنده

بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارتاپ “ریکی سندو” بیان می‌کند: همکاری با برند هیوندای برای توسعه و گسترش بخش حمل‌ونقل هوایی شهری قدمی بزرگ در جهت چشم انداز ما در زمینه نصب صدها ترمینال هوایی داخل شهر در سراسر جهان و حمایت از توسعه سریع این حمل‌ونقل شهری خواهد بود.

استارتاپ اوربان-ایر پورت ایر-وان را کوچک‌ترین فرودگاه جهان وصف می‌کند و ادعا دارد که در چند سال آینده بیش از ۲۰۰ مدل از این فرودگاه کوچک را برای پاسخگویی به تقاضای حمل‌ونقل هوایی جهانی خواهد ساخت.

این همکاری نشان می‌دهد که قبل از گسترش تاکسی‌های پرنده عمودپرواز، باید زیرساخت‌ها و پایانه‌های مخصوص فرود این تاکسی‌ها گسترده‌ای پیدا کند؛ که در این بین خوشبختانه برندهای دیگر نیز همانند برند آلمانی لیلیوم که از سال گذشته اعلام کرد در حال برنامه‌ریزی و تحقیق و توسعه برای ایجاد یک “شبکه‌های فرودگاهی” در فلوریدا با ۱۴ (ورتیپورت) است که گزارشات نشان دهنده از این است این استارتاپ برای ساخت و توسعه و تحقیق این زیرساخت‌ها سخت تلاش کرده و در این راه قدم‌های خوبی برداشته است.

همچنین، کمپانی چینی با نام (eHang) تصاویری از اولین کارخانه کاملا عملیاتی برای تاکسی‌های پرنده عمودپرواز را نشر داد و این شرکت اعلام کرده است در حال گسترش و ساخت فرودگاه اختصاصی تاکسی‌های پرنده (ورتیپورت) است که این ایده را از یک درخت آفریقایی الهام گرفته است.

World of Words

منبع: آی‌ای


 

دیدگاه ها بسته شده اند.