اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند تالس

تفاهم عراق با برند تالس برای خرید تسلیحات پدافند هوایی و جنگنده پیشرفته

رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی عراق از تفاهم بین کشور عراق با فرانسه جهت خرید جنگنده‌های پیشرفته، رادار و تجهیزات و تسلیحات پدافندی برای توسعه قوای نظامی عراق خبر داد. محمدرضا آل حیدر قرارداد خرید از شرکت تالس فرانسه را جهت دریافت رادارهای نظامی را امضا کرد.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|«محمدرضا آل حیدر»، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس نمایندگان عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های رسمی عراق بیان کرد: در سفر «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و «جمعه عناد»، وزیر دفاع به کشور فرانسه، تفاهم‌نامه‌ای جهت توسعه قوای نظامی و توان نظامی امنیتی عراق از فرانسه با خرید وسایل و تجهیزات نظامی راداری، پدافندی و نوسازی ناوگان نیروی هوایی عراق منعقد گردید.

وی در این باره افزود: کمیسیون امنیتی پارلمان عراق پیگیر قراردادهای دهه 80 و 90 میلادی فی‌مابین عراق و فرانسه است که جهت خرید تجهیزات نظامی بسته شده است. چراکه تا کنون این تجهیزات به عراق تحویل داده نشده و این کمسیون پیگیر این مسئله از الکاظمی و مکرون خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیتی پارلمان عراق ابراز امیدواری کرد با توجه به اعلام این درخواست از سوی اعضای این کمیسیون در سفر قبلی خود به فرانسه، دارای نتیجه مطلوبی باشد و عراق بتواند به حق مشروع خود در این قراردادها برسد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-پدافند هوایی عراق

در همین رابطه، فرمانده پدافند هوایی کشور عراق، سرلشگر معن السعدی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی عراق بیان کرد که کشورش در فاز مذاکره برای خرید و تجهیز قوای نظامی این کشور به سامانه‌های پدافندی موشکی در حوزه هوایی و مخابراتی ماهواره‌ای و همچنین توپخانه‌ای با کشور فرانسه و دیگر کشورها است.

وی همچنین افزود: کشور عراق در تلاش است که موشک‌های دوربرد، کوتاه برد و میان برد، موشک و توپخانه هدایتی و حرارتی را برای افزایش امنیت و حفاظت از حریم هوایی خود در اختیار بگیرد. ولی با توجه به اهمیت سیستم دفاعی در فاز اول قراردادها کشور عراق قصد دارد اقدام به خرید سیستم‌های پدافند هوایی نماید.

سرلشکر السعدی، فرمانده پدافند هوایی عراق گفت: قرارداد خرید تجهیزات راداری مسترگرند 400 (Ground Master 400) که یک نوع رادار دیجیتالی می‌باشد از فرانسه با مبلغ 100 میلیون یورو قطعی شده است؛ این رادار ساخت شرکت تالس فرانسه از نوع دوربرد می‌باشد که دارای برد 470 کیلومتری بوده و از نوع دیجیتال، پیشرفته، چند منظوره است، این رادار از تکنولوژی پیشرفته ارائه فازی فعال AESA برای رهگیری استفاده کرده و مجهز به ارزیابی ایمنی سیستم SSA است. در این رادار برای مقابله با پارازیت‌ها از مواد کالیوم نتیریت استفاده شده است که به مقدار 30 درصد عملکرد بهتر نسبت به رادارهای عادی AESA دارد رادارمستر گرند 400 قابلیت تشخیص موشک‌ها و پهپادها متجاوزین را در ارتفاعات بسیار زیاد و ارتفاعات بسیار کم را دارد و برای راه اندازی این سیستم راداری به چهار نفر خدمه نیاز است که در زمان حدودا 60 دقیقه این رادار راه اندازی خواهد شد این سیستم راداری قابلیت کار از راه دور را نیز دارد و وزن آن حدودا 10 تن است که به راحتی با توجه به ماموریت‌ها قابل حمل توسط کامیون، هواپیما و بالگرد است.

World of Words

منبع: میدل ایست نیوز – شفقنا


دیدگاه ها بسته شده اند.