موتور سیکلت جدید برند BMW-اقیانوس آبی خبر -اخبار برندها

دو مدل موتور سیکلت جدید برند BMW رو نمایی شد

برند BMW به‌تازگی نسخه‌های B و transcontinental از موتورسیکلت R 18  را معرفی و امکانات ویژه آن‌ها برای سفر و گردشگری را تشریح کرده است.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها |برند BMW  اوایل سال ۲۰۲۰ موتورسیکلت R 18  را معرفی کرد و از همان زمان مشخص بود که برند BMW نقشه‌هایی برای رشد و توسعه آن در سر می‌پرورانند. بنابراین، به فاصله اندکی پس از عرضه R 18، درباره نسخه‌ باجر (bagger) آن صحبت شد؛ چون اگر شما هم تولیدکننده قطعات اصلی بودید، درمقایسه ‌با رقبا باید پیش‌قدم و به فکر آینده باشید و برند BMW نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در هر حال از زمان رونمایی R 18  در سال ۲۰۲۰، تصاویر مختلفی از نمونه‌  باجر (bagger) آن منتشر شده است که نشان می‌دهد شایعات چندان هم بیهوده نبوده است؛ زیرا ۲۹ جولای ۲۰۲۱، شرکت برند BMW دو نسخه B و transcontinental را به عاشقان سفر و جهانگردی معرفی کرد و توجه آن‌ها را به خود جلب کرد. نسخه‌های جدید R 18  به‌طور مجازی رونمایی شدند و شما می‌توانید تصاویرشان را در انتهای همین مطلب مشاهده کنید. هر دو مدل یادشده اولین‌بار اوت ۲۰۲۱ و در همایش ده‌روزه موتورسیکلت‌های شهر استرجیس در داکوتای جنوبی آمریکا برای عموم مردم نمایش داده می‌شوند.

برند BMW در هر دو نسخه transcontinental و B از پیشرانه ۱۸۰۲ سی‌سی باکسر بهره برده که قدرت آن ۹۱ اسب‌بخار و گشتاورش ۱۵۰ نیوتن‌متر است. اگرچه قلب‌های تپنده موتورسیکلت‌های یادشده مشترک هستند، هر‌کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارد؛ به‌همین‌دلیل، باید آن‌ها را دو عضو متفاوت از خانواده R 18  دانست.

موتور سیکلت جدید برند BMW - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر

روی هر دو موتورسیکلت، بادگیرهای بزرگی قرار دارد؛ اما نسخه transcontinental بادگیر کشیده‌تری از نسخه B دارد. خورجین‌های کناری در هر دو موتورسیکلت یکسان هستند؛ اما صندوق ترک‌بند transcontinental بزرگ‌تر و گنجایشش ۴۸ لیتر است. ناگفته نماند گنجایش صندوق یادشده درصورت سفارش سیستم صوتی مارشال به ۴۷ لیتر می‌رسد. علاوه‌بر‌این، بادگیرهای مدل transcontinental رنگ‌بندی متنوعی دارد.

transcontinental و B مخزن سوختی با گنجایش ۲۴ لیتر دارند که برای گشت‌وگذار مناسب به‌نظر می‌رسد. باید به این نکته نیز توجه کنید که گنجایش مخزن سوخت این موتورسیکلت‌ها ۵۰ درصد از نسخه استاندارد R 18  با حجم ۱۶ لیتر بیشتر است. مطمئنا این ویژگی همان چیزی است که افراد زیادی به‌دنبال آن هستند و می‌خواهند کیلومترهای زیادی را با موتورسیکلت طی کنند.

 دو موتورسیکلت جدید برند BMW آپشن‌های مشترکی دارند؛ ازجمله ترمز ضد‌قفل در دو چرخ، کروزکنترل داینامیک (کروزکنترل تطبیقی)، چراغ‌های LED، گرم‌کن فرمان، استارت بدون کلید، سه حالت سواری متفاوت و سیستم کمکی دنده‌عقب و کنترل حرکت در سربالایی.

 گفتنی است امکان سفارش موتورسیکلت‌ها در سه رنگ یا برخورداری از رنگ‌آمیزی First Edition نیز وجود خواهد داشت. علاوه‌بر‌این، از چهار نمایشگر آنالوگ به‌همراه صفحه‌نمایش ۱۰/۲۵ اینچی با قابلیت اتصال کامل به تلفن هوشمند می‌توان استفاده کرد.

 ازآنجاکه هدف از ساخت مدل transcontinental راحتی بیشتر سرنشینان است، در‌مقایسه ‌با نمونه B، چند آپشن اضافی وجود دارد؛ مثلا محافظ حرارتی موتور و گرمکن صندلی‌ها.

علاوه‌بر رنگ‌های مشکی، transcontinental و B را در رنگ 719 Galaxy Dust Metallic با قابلیت تغییر به چند رنگ در برخورد با نور و فلز مات منهتن می‌توان سفارش داد. رنگ‌آمیزی First Edition نیز درست مانند R 18  استاندارد است و استفاده از رنگ‌های سیاه‌و‌سفید و حجم زیادی از پوشش‌های کرومی را شاهد هستیم.

در آمریکا، قیمت نسخه B از ۲۱،۹۴۵ دلار و transcontinental از ۲۴،۹۹۵ دلار شروع می‌شود. همچنین، مدل استاندارد BMW-R 18  در‌حال‌حاضر ۱۷،۴۹۵ دلار قیمت دارد.

World of Words

منبع: زومیت

دیدگاه ها بسته شده اند.