گزارش حقوق Kruze Consulting 2022

حقوق مدیر عامل یک استارتاپ در سال 2022؟ میانگین 150 هزار دلار

حقوق مدیر عامل یک استارتاپ در سال 2022؟ میانگین 150 هزار دلار

استارتاپ حسابداری Kruze Consulting گزارش سالانه حقوق و دستمزد خود را به‌روز کرده است که در آن به آمار قابل توجه و جذابی درباره حقوق مدیران عامل اشاره شده است. در این گزارش که بر اساس آمار 250 شرکت مختلف به دست آمده، متوسط حقوق مدیران عامل استارتاپ 150 هزار دلار اعلام شده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بر اساس این گزارش، در سال 2022، میانگین حقوق مدیر عامل یک استارتاپ 2.7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و به 150 هزار دلار رسیده است. همچنین با این وجود، حقوق مدیران عامل نسبت به سال 2020 و زمانی که بسیاری از شرکت‌ها تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بودند، 7.9 درصد افزایش پیدا کرده است.

حقوق مدیر عامل در سال 2022 به تفکیک صنعت

در ادامه این گزارش به آمار و ارقام بسیار جالب دیگری نیز اشاره شده است. طبق نموداری که در پایین مشاهده می‌کنید، به طور متوسط، مدیران عامل شرکت‌های سخت‌افزاری با میانگین حقوق 112 هزار دلار در سال، تقریباً کمترین میزان دستمزد را دریافت می‌کنند. از سویی دیگر، مدیران عامل شرکت‌های بیوتکنولوژی و داروسازی به طور متوسط 161 هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند.
همچنین مدیران عامل شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجهی در حقوق خود مواجه بوده‌اند و اکنون میانگین 141 هزار دلار را دریافت می‌کنند.
هرچند این استارتاپ در گزارش خود، حقوق مدیران عامل 250 شرکت را تحت بررسی خود قرار داده، اما نام هیچ یک از این شرکت‌ها فاش نشده است. همچنین در وب‌سایت این استارتاپ، نوعی حسابگر وجود دارد تا مدیران عامل با استفاده از آن بتوانند متوسط حقوق و دستمزد خود را محاسبه کرده و همچنین وضعیت همتایان خود را بررسی کنند.
Kruze Consulting در گزارش خود نتیجه‌گیری می‌کند که حقوق و دستمزد مدیرعامل استارتاپ‌ها، بر اساس میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شرکت آن‌ها، تفاوت دارد. در توضیح؛ همان‌طور که کاملاً انتظار می‌رود، بودجه کمتر به معنای دستمزد کمتر است. به عنوان مثال، شرکت‌هایی که کمتر از 2 میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند، میانگین حقوقشان 106 هزار دلار است و شرکت‌هایی که بیش از 10 میلیون دلار جذب کرده‌اند، به طور متوسط نزدیک به 200 هزار دلار به مدیران ارشد خود حقوق پرداخت می‌کنند.
در نهایت، «هیلی جونز»، معاون برنامه ریزی و تحلیل مالی این شرکت در ادامه توضیح می‌دهد:
«فرهنگ استارتاپ‌ها می‌تواند محدودیت‌هایی را برای عدم دریافت حقوق ایجاد کند. برای شرکت‌های فناوری که دارای بودجه کمی هستند، مفهوم «ramen profitability» بنیان‌گذاران را تشویق می‌کند تا برای حداقل نگه‌داشتن هزینه‌ها و جذب سرمایه‌گذاران، دستمزدی دریافت نکنند. از سویی دیگر، با بنیانگذاران مشهوری مانند «جف بزوس» و «مارک زاکربرگ» که یا دستمزدی ندارند یا بسیار کم است و روی حقوق صاحبان سهام خود تمرکز کرده‌اند.»
ramen profitable یا «سوددهی رامن» به زمانی گفته می‌شود که استارتاپ فقط برای پرداخت هزینه‌های زندگی بنیانگذاران درآمد دارد.

World of Words

منبع: kruzeconsulting


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *