اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند بوئینگ-جنگنده F-15

جنگنده F-15QA برند بوئینگ، پیشرفته‌ترین نسخه F-15 معرفی شد

برند بوئینگ، نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی هوایی قطر (QEAF) به تازگی از جنگنده بوئینگ F-15QA رونمایی کرده‌اند که از فناوری‌های پیشرفته‌ای شامل کابین دیجیتال ساخته شده از شیشه بهره می‌برد. این جنگنده برای استفاده توسط نیروی هوایی قطر با همکاری ارتش آمریکا به این کشور فرستاده می‌شود.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|این جنگنده جدید و پیشرفته نام رسمی «ابابیل» را یدک می‌کشد و پیشرفته‌ترین نسخه از خانواده F-15 است که تحت قرارداد ۶.۲ میلیارد دلاری با وزارت دفاع ایالات متحده برای قطر ساخته می‌شود.

اولین نمونه اولیه این جنگنده ۱۶ ماه پیش یعنی در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۳ آوریل ۲۰۲۰) به پرواز درآمد. در این آزمایش‌ها، جنگنده برند بوئینگ توانایی‌هایش را به نمایش گذاشت. از آن زمان تا به امروز، خلبانان QEAF تحت تمرین خلبانی پیش از تحویل جنگنده بودند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند بوئینگ-جنگنده F-15

زمانی که ۳۶ نمونه این جنگنده تحویل دولت قطر داده شود، برند بوئینگ تا سال ۲۰۲۴ به تیم پرواز و نگهداری آموزش می‌دهد و همچنین پشتیبانی لجستیکی از آن‌ها خواهد کرد و قطعات یدکی را تامین می‌کند. جنگنده برند بوئینگ F-15QA به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند رادارها و سنسورهای جدید مجهز شده و از توانایی‌های جنگ الکترونیکی هم بهره می‌برد. به گفته بوئینگ، چنین فناوری‌هایی یک جهش تحول‌آفرین برای این جنگنده به حساب می‌آیند. بنابر اعلام معاون ریاست برنامه F-15 به نام «پرت کومار»، این جنگنده جدید سرعت و محدوده پرواز بیشتری را در اختیار نیروی هوایی قطر قرار می‌دهد و می‌تواند در جنگ‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

در حالی برند بوئینگ از نسخه جدید F-15 رونمایی کرده که کشورها روی نسل بعدی جنگنده‌ها کار می‌کنند. علاوه بر این، ایالات متحده آمریکا می‌خواهد به نیروی هوایی‌اش یک پهپاد جنگی جدید اضافه کند که در نهایت جایگزین جت F-16 می‌شود.

World of Words

منبع: دیجیاتو


دیدگاه ها بسته شده اند.