Zeva Aero

ماشین پرنده شخصی با ظاهری شبیه به بشقاب پرنده

ماشین پرنده شخصی با ظاهری شبیه به بشقاب پرنده

امروزه بسیاری از افراد تمایل به داشتن ماشین پرنده شخصی هستند. از این رو، شرکت‌های بسیاری تلاش دارند تا با ساخت این ماشین‌ها با ظاهرهای متفاوت، مشتریان خود را راضی نگه دارند. در این میان یک استارتاپ مستقر در واشنگتن، از یکی از خارق‌العاده‌ترین طراحی‌های ممکن با نام «Zeva Aero» رونمایی کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|«رویترز» گزارش داد که هواپیمای Zeva Aero از یک دیسک سیاه بزرگ با هشت روتور اصلی متصل تشکیل شده است که ظاهری بسیار شبیه به یک بشقاب پرنده عمودی دارد.
ویدئوی زیر نشان می‌دهد که Zeva Aero با موتور الکتریکی اولین پرواز آزمایشی خود را بدون اتصال به منبع انجام می‌دهد. اکنون پروازهای آزمایشی بدون خدمه و به صورت مستقل – با کنترل از راه دور – انجام می‌شوند. با این‌حال، شرکت سازنده امیدوار است به زودی بتواند یک نفر را به عنوان خلبان انسانی به این دسته پروازهای آزمایشی اضافه کند.
این ماشین پرنده در هنگام برخاستن و فرود آمدن حالتی عمودی به خود می‌گیرد. سپس هنگامی که در آسمان معلق است، به صورتی طراحی شده است که هنگام افزایش سرعت به سمت جلو خم شود. همین ویژگی سبب می‌شود تا بیشتر از دیگر نمونه‌های موجود در بازار به بشقاب پرنده شباهت داشته باشد.
این هواپیمای منحصربه‌فرد برای رسیدن به سرعت 160 مایل در ساعت طراحی شده است و برد آن نیز درنهایت 50 مایل است. از آنجایی که این ماشین می‌تواند به صورت عمودی برخاسته و سپس فرود بیاید، نیازی به وجود فرودگاه ندارد و همین مسئله آن را به یک گزینه ایده‌آل برای سفرهای شهری تبدیل می‌کند.
Zeva Aero که از سال 2018 در دست ساخت است، در سال 2020 به فینال مسابقات «GoFly» راه یافت. در این مسابقه، مهندسان و طراحان دست به ساخت ماشین پرنده می‌زنند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. این شرکت ساخته خود را در نمایشگاه هوایی دوبی نیز برای مدتی به نمایش گذاشت.
«استفان تیبیتس» یکی از بنیانگذاران شرکت سازنده Zeva Aero گفت: «این شرکت تصور می‌کند که ماشین پرنده خود توسط اولین امدادگران مورد استفاده قرار گیرد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد به سرعت در محل سانحه حاضر شوند.»
این ماشین پرنده احتمالاً با قیمت حدودی دویست و پنجاه هزار دلار عرضه خواهد شد که رقم نسبتاً بالایی است.

World of Words

منبع: digitaltrends


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *