اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند شیائومی- تحریم

آیا گوشی شیائومی شما به‌تازگی غیرفعال شده است؟

به‌تازگی وب‌سایت XDA-Developers در گزارشی مدعی شده شیائومی برای پیروی از تحریم‌های آمریکا گوشی‌های خود را در ایران و چندین کشور دیگر غیرفعال می‌کند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به نظر می‌رسد فشار تحریم‌ها در زمینه فناوری روزبه‌روز بر ایرانیان شدیدتر می‌شود. پس از حذف چندین اپلیکیشن ایرانی از پلی استور حالا خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در ایران شنیده می‌شود. در واقع این خبر را وب‌سایت XDA-Developers منتشر کرده و ظاهراً دلیل آن هم همان تحریم‌هاست. شیائومی دوست ندارد به سرنوشت هواوی دچار شود و به همین دلیل قصد دارد از تحریم‌های آمریکا پیروی کند؛ اما آیا باید نگران غیرفعال شدن گوشی شیائومی خود باشید؟

به‌تازگی توییتی از Mishaal Rahman منتشر شده که در آن آمده است:

 در هفته‌های اخیر، شیائومی مشغول غیرفعال کردن گوشی‌های خود در کشورهای کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و منطقه کریمه با هدف پیروی از قوانین صادرات و جلوگیری از فروش آن‌ها در این کشورهاست.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند شیائومی- تحریم

آیا غیرفعال شدن گوشی شیائومی در ایران واقعیت دارد؟

 همچنین اخیراً در انجمن XDA Developers، شبکه اجتماعی ردیت و فیس‌بوک برخی کاربران (البته غیرایرانی) خبر از غیرفعال شدن گوشی شیائومی خود داده‌اند. آن‌ها هنگام استفاده از گوشی با پیام زیر مواجه شده‌اند.

سیاست‌های شیائومی اجازه فروش و فراهم کردن محصولات این شرکت در منطقه‌ای که قصد فعال‌سازی آن را دارید نمی‌دهد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر مستقیماً با فروشنده تماس بگیرید.

برخی می‌گویند این مشکل تنها در دستگاه‌هایی به وجود می‌آید که در کشورهای مذکور فعال شده‌اند. پس اگر گوشی پیش از آن در کشور دیگری فعال شود این مشکل وجود نخواهد داشت. با این‌حال نمی‌توان این ادعا را تأیید کرد. همچنین گفته می‌شود مشکل برای کاربران با کاستوم رام ایجاد نشده است.

دلیل غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی چیست؟

همان‌طور که گفتیم شیائومی، تحریم‌ها را عامل این موضوع می‌داند. طبق بند ۱۴.۲ شرایط و ضوابط شیائومی، خریداران به وضوح از صادر کردن گوشی‌های این شرکت به کشورهای مذکور (از جمله ایران) منع شده‌اند. با این‌حال در این بند نیامده که شیائومی گوشی‌ها را در این کشورها مسدود خواهد کرد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند شیائومی- تحریم

چاره چیست؟

خوشبختانه حداقل فعلاً گزارشی از غیرفعال شدن گوشی شیائومی در ایران منتشر نشده است. با این‌حال به نظر می‌رسد کار چندانی از کاربران برنمی‌آید و شیائومی می‌تواند گوشی‌ها را از راه دور غیرفعال کند. با این‌حال اگر تخصص و مهارت آن را دارید شاید بهتر باشد یک کاستوم رام روی گوشی خود نصب کنید.

 هشدار: نصب کاستوم رام نیاز به مهارت و تجربه دارد و همچنین ممکن است باعث افت عملکرد گوشی، کاهش دوام شارژ و جلوگیری از دریافت آپدیت‌ها شود.

 به نظر می‌رسد فعلاً بهترین کار انتظار برای واکنش رسمی واردکنندگان شیائومی در ایران یا اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مسئول کشور در این ‌باره است.

World of Words

منبع: فارنت


دیدگاه ها بسته شده اند.