پروژه مشترک لکسوس و آدیداس

خودرویی با الهام از ابرقهرمان‌ها؛ لکسوس از نسخه ویژه RX 500h F Sport رونمایی کرد

خودرویی با الهام از ابرقهرمان‌ها؛ لکسوس از نسخه ویژه RX 500h F Sport رونمایی کرد

دو کمپانی لکسوس و آدیداس با همکاری هم از یک پروژه خاص رونمایی کردند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|دو کمپانی لکسوس و آدیداس با همکاری هم از یک پروژه خاص رونمایی کردند. این پروژه بر مبنای کراس‌اوور RX 500h F Sport و با الهام از فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد توسعه یافته است. نکته جالب اینکه دو برند محبوب ژاپنی و آلمانی به همراه این خودرو، تی‌شرت‌های اختصاصی نیز طراحی کرده‌اند. این تی‌شرت‌ها به تعداد محدود موجود خواهند بود.
پروژه مشترک لکسوس و آدیداس حاصل همکاری استودیوهای طراحی دو کمپانی است. این پروژه به نوعی عضوی جدید از کلکسیون سری واکاندا برای همیشه از شرکت آدیداس محسوب می‌شود. در این کلکسیون، طراحان آدیداس برداشت خود را از لباس ورزشی تیم ملی واکاندا به نمایش می‌گذارند!
پروژه‌ای با طراحی بیرونی و داخلی خاص
از نظر طراحی باید گفت نمای بیرونی لکسوس RX 500h F Sport به خاطر ترکیب نوارهای بنفش با پس‌زمینه مشکی، جلوه کاملا متمایزی دارد. روی کاپوت المان‌های لوزی شکل طلایی رنگی به چشم می‌خورد. این المان‌ها که مشابه با پنجه یک گربه‌سان است، در حقیقت در گردنبند کاراکتر پلنگ سیاه ریشه دارد. بجز این المان، طراحان از رنگ طلایی در پایین بدنه، روی دستگیره درها و نوار دور شیشه‌ها استفاده کرده‌اند.
در قسمت عقب، نوشته Vibe-Branium با الفبای واکاندایی، تنها تفاوت پروژه مشترک لکسوس و آدیداس با RX 500h F Sport استاندارد است.
همانند نمای بیرونی، در داخل کابین هم شاهد تمی مشابه با فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد هستیم. در این بخش روکش صندلی‌ها، پنل درها و غربیلک فرمان حس و حالی شبیه به این فیلم القا می‌کنند. جالب است بدانید پشت‌سری‌های لکسوس RX 500h F Sport حاضر در این پروژه جنسی یکسان با زیره کفش‌ آدیداس 4DFWD دارند. این پشت‌سری‌ها با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده‌اند.
علاوه‌بر این‌ها، باید گفت در کنسول میانی پروژه مشترک لکسوس و آدیداس، طراحان از تزئینات چوبی و طلایی با برش لیزری استفاده کرده‌اند. نام لکسوس هم با الفبای واکاندایی روی نمایشگر سیستم اینفوتینمنت نقش بسته است.
همانگونه که در ابتدا نیز اشاره شد، این لکسوس RX 500h F Sport خاص دارای تی شرت‌های اختصاصی است. البته این تی شرت‌ها فقط در دسترس برخی از اینفلوئنسرها قرار خواهد گرفت. جلوی این تی شرت‌ها عبارت «آموزش یک زن، آموزش یک ملت» با الفبای واکاندایی وجود دارد. در پشت آنها هم نماد ویبرانیوم در جدول تناوبی با ترکیب رنگ بنفش، مشکی و طلایی چاپ شده است.
مشخصات فنی پروژه مشترک لکسوس و آدیداس
از نظر فنی پروژه مشترک لکسوس و آدیداس تفاوتی با مدل استاندارد ندارد. بد نیست بدانید لکسوس RX 500h F Sport از یک پیشرانه هیبریدی با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد. این پیشرانه در مجموع 366 اسب بخار قدرت و 551 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با اتکا به این پیشرانه، کراس‌اوور اسپرت ژاپنی قادر است در عرض 5.9 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل یا 96 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم برابر با 130 مایل یا 209 کیلومتر در ساعت است. قیمت مدل 2023 از این کراس‌اوور خوش‌استیل از 62,750 دلار آغاز می‌شود.

World of Words

منبع: lexus motor1

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *