اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند آکارو-NSX

به روز رسانی اسپرت‌ترین خودرو ژاپن؛ برند آکیورا NSX Type S معرفی شد

پس از انتشار چند تیزر، برند آکیورا بالاخره از نسخه جدید NSX با پسوند Type S رونمایی کرد. این نسخه سریع‎ترین، قوی‌ترین و چابک‌ترین عضو خانواده خود به شمار می‌رود و پس از آن نسل دوم NSX دیگر تولید نخواهد شد. به گفته برند آکیورا فقط ۳۵۰ دستگاه از این نسخه به فروش خواهد رسید که ۳۰۰ دستگاهِ آن به بازار ایالات متحده اختصاص دارد.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|از لحاظ ظاهری Type S همانند یک فیس‌لیفت برای نسل کنونی NSX است. سپر‌های خشن‎‌تر با شکاف‌های بزرگ‌تر، اسپلیتر شاخص‌تر جلو، دیفیوزر فیبرکربنی عقب، رینگ‌های آلیاژی اختصاصی با رنگ خاکستری مات یا مشکی براق، افزایش عرض ۰.۴ و ۰.۸ اینچی محورهای جلو و عقب، سقف و رکاب‌های جانبی فیبرکربنی و همچنین آینه‌ها و دستگیره‌های مشکی رنگ از جمله خصوصیات ظاهری NSX Type S هستند.

نیروبخش برند آکیورا NSX Type S همان پیشرانه هیبریدی با موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و سه موتور برقی است. خروجی این پیشرانه با توجه به برخی به‌روزرسانی‌ها، به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور ارتقا پیدا کرده که در مقایسه با مدل استاندارد، این ارقام به ترتیب ۲۷ و ۲۲ واحد بیشتر هستند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند آکارو-NSX

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها هم به همان گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه محول شده است. با بازنگری‌های صورت گرفته در این گیربکس سرعت تعویض دنده در آن ۵۰ درصد رشد کرده، ضمن اینکه سیستم توزیع گشتاور Sport Hybrid SH-AWD نیز برای عملکرد بهتر در پیچ‌ها تنظیم شده است.

برای کسانی که به دنبال بهترین عملکرد ممکن هستند، برند آکیورا یک آپشن ۱۳ هزار دلاری به نام Lightweight Package تدارک دیده است. این پکیج شامل آیتم‌هایی مثل دیسک‌های کربن-سرامیک ساخت برمبو، پوشش فیبرکربنی موتور و اجزای فیبرکربنی داخل کابین شده و در مجموع ۲۶.۲ کیلوگرم از وزن خودرو می‌کاهد.

در فضای داخلی خبری از تغییرات گسترده نیست. استفاده از پوشش جدید آلکانتارا برای سقف، لوگوی Type S در محفظه داشبورد، دوخت با رنگ متضاد و لوگوی NSX در پشت سری‌ها از جمله خصوصیات این نسخه در داخل کابین هستند.

برند آکیورا درباره فاکتورهایی مثل شتاب و سرعت حرفی به میان نیاورده، اما می‌گوید رکورد NSX Type S در پیست سوزوکا دو ثانیه بهتر از NSX مدل ۲۰۲۱ است.

و اما قیمت؛ برند لوکس هوندا یعنی برند آکیورا، برای NSX Type S قیمت پایه‌ای برابر با ۱۶۹,۵۰۰ دلار در نظر گرفته است که در صورت سفارش آپشن Lightweight Package این رقم به ۱۸۲,۵۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. به این ارقام ۱,۹۹۵ دلار دیگر هم بابت هزینه حمل و تحویل افزوده می‌شود. علاقه‌مندان به خرید این خودروی اسپرت ژاپنی، می‌توانند سفارشات خود را اکنون در سایت برند آکیورا ثبت کنند.

World of Words

منبع: دیجیاتو


 

برچسب‌ها:‌ بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.