flight-rb5-image-1-کوالکام - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

برند کوالکام یک پلتفرم مرجع پهپاد 5G رونمایی کرد

برندکوالکام اولین نمونه از پهپاد مبتنی بر پلتفرم 5G 5Flight RB را به نمایش گذاشت. این دستگاه از پردازنده سیگنال تصویری برندکوالکام اسپکترا ۴۸۰ برخوردار است که می‌تواند از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 8k 30fps  وk 120fps 4 با HDR پشتیبانی کند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها | پلتفرم 5G  5Flight RB در دل خود از پردازنده QRB5165، پردازنده مرکزی کریو ۵۸۵ و گرافیک آدرنو ۶۵۰ استفاده می‌کند. این دستگاه به خاطر استفاده از شتاب‌دهنده هگزاگون تنسور در پردازنده هگزاگون ۶۹۸ در زمینه هوش مصنوعی قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد. افراد شخص ثالثی که از این پلتفرم استفاده کنند، به سه کیت توسعه نرم‌افزاری برای پردازش عصبی، بینایی کامپیوتری و کاربردهای چندرسانه‌ای دست می‌یابند. همان طور که از نام این پلتفرم پیداست، پهپاد برند کوالکام می‌تواند از ارتباطات 5G شامل ارتباطات موج میلی‌متری و زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی کند. این تراشه‌ساز می‌گوید پلتفرم آن‌ها قادر است با سایر پهپادها ارتباط بگیرد. قلب تپنده دستگاه حاضر مبتنی بر چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام ساخته شده و قدرت بسیار بالایی ارائه می‌کند.

کوالکام - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

برند کوالکام در حال حاضر این دستگاه را به‌صورت پیش‌سفارش عرضه کرده و از سه‌ماهه سوم امسال آن را به بازار می‌فرستد. قیمت مدل ModalAI بدون 5G حدود ۴۰۰ دلار و با 5G حدود ۵۰۰ دلار است. اگر می‌خواهید از اولین نفراتی باشید که به این دستگاه دسترسی پیدا می‌کنید باید ۱۰۰۰ دلار سپرده بگذارید. برند کوالکام امیدوار است که پلتفرم اختصاصی این شرکت بتواند با بهره‌گیری از قدرت جدیدترین تراشه‌ها سرعت توسعه پهپادها را افزایش دهد. پروژه حاضر برای این شرکت فراتر از یک آزمایش ساده است. برند کوالکام پارسال حوزه‌های پهپاد و رباتیک را با هم در پلتفرم RB5 ترکیب کرد و حالا تمرکز خود را روی هواپیماهای بدون سرنشین گذاشته است.

flight-rb5-image-اقیانوس آبی خبر - کوالکام - اخبار برندها

 دستگاه حاضر نوعی ارجاع برای طراحی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند محصولات خود را راحت‌تر طراحی کنند و بدانند که چگونه می‌توانند از قابلیت‌های پلتفرم برند کوالکام بهره بگیرند.

World of Words

منبع: دیجیاتو


مطالب پیشنهادی

دیدگاه ها بسته شده اند.