برند هاکوپیان اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند هاکوپیان و تحول در صنعت پوشاک ایران

شرکت واحد صنعتی پوشاک هاکوپیان اولین و بزرگترین طراح و تولید کننده تمام صنعتی پوشاک در ایران است. برند هاکوپیان جزو برترین صنعتگران عرصه پوشاک در کشور است و به عنوان یکی از معدود برندهای ایرانی پوشاک در دنیا، معروف و مطرح است.

اقیانوس آبی خبر – اخباربرندها | سومبات هاکوپیان، بنیانگذار این شرکت از دوران نوجوانی وارد حرفه خیاطی شد و پس از سال‌ها کسب تجربه در سال ۱۳۴۹ کارگاه کوچکی را در تهران تاسیس کرد. در ابتدای دهه ۸۰ آن کارگاه با هدفگذاری‌های بلند مدت و اندیشمندانه، تبدیل به یک شرکت صنعتی و کسب و کاری خانوادگی شد. با راه‌اندازی تکنولوژی هزاره سوم صنعت پوشاک در خطوط تولیدی این شرکت، هنر خیاطی با صنعت در هم آمیخت.

برند هاکوپیان اخبار برندها

برند هاکوپیان اخبار برندها

فرآیند تولید کت و شلوار و پیراهن در کارخانه‌های هاکوپیان و نوراشن در بومهن تهران انجام می‌گیرد. هاکوپیان برای تامین پارچه و مواد اولیه محصولات خود با برترین تولیدکنندگان از کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان و ترکیه همکاری می‌کند. از همان ابتدا با هدف افزایش و تضمین کیفیت محصولات، کارشناسان هاکوپیان برای آموختن دانش نوینِ صنعت پوشاک به دوره‌های تخصصی مختلف مد و پوشاک در کشورهای اروپایی اعزام می‌شوند.

هاکوپیان اخبار برندها

هاکوپیان اخبار برندها

تجربه چهار دهه

اکنون با بیش از چهار دهه تجربه، برند هاکوپیان دیگر فقط عرضه کننده‌ی یک کالا نیست، بلکه نمادی از یک برند فاخر و خوش نام ایرانی است؛ زیرا باور دارد ایرانیان از دیرباز یکی از شیک‌پوش‌ترین مردمان جهان بوده و هستند و همواره کوشیده تا سلیقه‌های گوناگون ایشان را در طراحی‌های خود مدنظر قرار دهد. هاکوپیان سال‌هاست در طراحی و تولید به آفرینش زیبایی می‌اندیشد؛ چرا که خریداران امروزی خواهان سفارشی شدن تولیدات همراه با احساس هنری هستند.

در کنار جنبه هنری، کیفیت نیز از نظر دور نمانده است. برند هاکوپیان در تولید پوشاک از الیاف طبیعی استفاده می‌کند. پوشاک تهیه شده از الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه، ضمن حفاظت از محیط زیست، حفظ بهداشت فردی و وزن سبک، احساس راحتی و آرامش را برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد. این تلاش‌های مستمر، شرکت را به نخستین دارنده‌ی گواهینامه مدیریت کیفیت و بیش از بیست جایزه بین‌المللی در صنعت پوشاک ایران مبدل کرده است.

سومبات هاکوپیان اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

سومبات هاکوپیان اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

اما هاکوپیان کیست ؟

سومبات هاکوپیان بنیان‌گذار شرکت واحد صنعتی پوشاک هاکوپیان در سال ۱۳۲۳ در تبریز متولد شد و از سال ۱۳۳۵ در دوران نوجوانی وارد حرفه خیاطی گردید. او پس از سال‌ها کسب تجربه زیر نظر بهترین خیاطان تبریز و تهران، در سال ۱۳۵۷ با سفر به آلمان، دوره‌های آکادمی خیاطی مولر را گذراند و از سال ۱۳۴۶ با دریافت پروانه دوزندگی مردانه، اولین کارگاه تولیدی خود را راه‌اندازی کرد.

سومبات هاکوپیان اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

سومبات هاکوپیان اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

او در اوایل دهه ۵۰ به عنوان طراح و خیاطی جوان، نمایش مد زنده‌ای برگزار کرد و مدسازی را در ایران پایه نهاد. در همین دهه و در سال ۱۳۵۴ اولین ژورنال مد ایران را به نام «هوکرپ» منتشر کرد.
هاکوپیان به جز دوزندگی لباس‌های مردانه و زنانه‌ای مثل کت و شلوار، پیراهن، جلیقه و … از سال ۱۳۵۲ طراحی و دوخت یونیفرم برگزار کنندگان بازی‌های آسیایی در تهران، لباس‌های رسمی اعضای ارکستر سمفونیک تهران، یونیفرم کادر پروازی ایران ایر و فرودگاه‌های مختلف کشور و شرکت‌های مختلف نفتی را در کارنامه دارد. وی در دهه ۸۰ کارگاه خود را به واحدی صنعتی تبدیل کرد و ضمن تجهیز آن با فناوری هزاره سوم، موجب اشتغال‌زایی قابل توجهی در این صنعت شد.

برند هاکوپیان اخبار برندها

برند هاکوپیان اخبار برندها

فعالیت در زمینه آموزشی

در زمینه فعالیت‌های آموزشی، هاکوپیان با دانشگاه‌های شریعتی و الزهرا همکاری‌های علمی داشته و به تدوین و تدریس روش‌های نوین مدل‌سازی در پوشاک و جایگزین کردن روش‌های فرسوده و ناکارآمد پرداخته است. او مترجم و مولف ۵ کتاب در زمینه پوشاک بانوان است که به عنوان مرجعی برای هنرجویان این رشته مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در گامی دیگر در راستای هویت بخشیدن به هنر طراحی و مدسازی در ایران، با همکاری عده‌ای از اساتید دانشگاه الزهرا، انجمن طراحان لباس و پارچه تشکیل شد و وی به عنوان نخستین رئیس هیئت مدیره آن انجمن انتخاب گردید.

برند هاکوپیان اخبار برندها  1

برند هاکوپیان اخبار برندها 1

در آستانه دهه پنجم فعالیت

در روز بزرگداشت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۴، از سومبات هاکوپیان به عنوان پیشکسوت و کارآفرین برتر صنعت پوشاک کشور توسط معاون اول رئیس جمهور تقدیر و قدردانی گردید.
در سال ۱۳۹۴ تولید کنندگان پوشاک به همت سومبات هاکوپیان گرد هم آمدند و ضمن تأسیس انجمن صنایع پوشاک ایران به منظور ساماندهی امور مرتبط با این صنعت و رفع تنگنا‌های موجود، به اتفاق آرا او را به عنوان اولین رئیس هیئت مدیره برگزیدند.
هاکوپیان در آستانه پنجمین دهه فعالیت‌های خود، برنامه‌ریزی جهت تحقق اهداف آینده را ادامه می‌دهد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.