اورا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

کپی‌کاری گریت وال در روز روشن؛ آغاز فروش کپی برقی فولکس واگن بیتل کلاسیک

کپی‌کاری گریت وال در روز روشن؛ آغاز فروش کپی برقی فولکس واگن بیتل کلاسیک

اورا (ORA) یکی از تازه‌ترین برندهای چینی است. این برند با هدف تولید مدل‌های برقی توسط گریت وال پایه‌گذاری شده و به غیر از چین قصد ورود به بازار اروپا را نیز دارد. یکی از دلایلی که باعث شده نام این برند نوپا خیلی زود بر سر زبان‌ها بیفتد، الگوبرداری و یا به عبارت بهتر کپی فولکس واگن بیتل بودن آن‌ها است. همین مسئله حساسیت وکلای گروه فولکس واگن را برانگیخته و آن‌ها قبلاً اعلام کرده بودند که موضوع را با دقت زیر نظر دارند. اما حالا خبر رسیده، اورا خود را برای فروش محصولات خود از ۳۰ مارس آماده می‌کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|موضوع به طراحی دو مدل Ballet Cat و Punk Cat برمی‌گردد. این دو خودرو که آوریل گذشته در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شدند، از دید بسیاری کپی فولکس واگن بیتل هستند. در آن مقطع فولکس واگن از ورود به ماجرا و پیگیری شرایط پرده برداشته و گفته بود در صورت نیاز به صورت حقوقی آن را دنبال خواهد کرد. ولی با توجه به آغاز فروش دو مدل مذکور به نظر می‌رسد فولکس واگن در راستای تشکیل پرونده حقوقی هیچ اقدامی نکرده است.
بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی برند چینی، این دو خودرو ۴.۴ متر طول دارند و عرض آن‌ها ۱.۸ متر است. ارتفاع و فاصله محوری آن دو نیز به ترتیب برابر با ۱.۶ و ۲.۷ متر اعلام شده است. از نظر پیشرانه باید گفت دو محصول جنجالی اورا، نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه تک موتوره دریافت می‌کنند. این موتور ۱۶۹ اسب بخار قدرت دارد و با دو پک باتری قابل انتخاب است. در مدل پایه پک باتری ۴۷.۸ کیلووات ساعتی انرژی را تأمین می‌کند. اما در مدل فول این وظیفه به پک باتری ۵۹.۱ کیلووات ساعتی سپرده شده است. با اتکا به این قوای محرکه Ballet Cat و Punk Cat می‌توانند به نهایت سرعت ۱۵۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند.

 ORA-Ballet-Punk-Cat
در رابطه با برد حرکتی گفته می‌شود این دو مدل توانایی پیمایش مسافتی در حدود 500 کیلومتر را با یک بار شارژ دارند. درباره قیمت هم فعلاً منتشر نشده است.
شایان ذکر است پیش از این پرونده‌های حقوقی مشابه در چین بی‌نتیجه مانده و شرکت‌های خارجی در محکوم کردن برندهای داخلی عمدتاً ناکام باقی مانده‌اند.

World of Words

منبع: carscoops


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *