برند بوگاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند فولکس واگن فروش بوگاتی به ریمک را بررسی می‌کند

برند فولکس واگن تا پایان سال جاری میلادی درباره‌ی فروش پورشه به ریمک تصمیم‌گیری خواهد کرد. این توافق می‌تواند نقطه عطفی برای دو خودروساز باشد.

اقیانوس آبی خبر- اخباربرندها | انتظار می‌رود گروه خودروسازی فولکس‌واگن درباره‌ی احتمال همکاری بوگاتی و ریمک (Rimac) طی ماه‌های آینده تصمیم‌گیری کند. به گزارش اتوبلاگ، در سپتامبر سال ۲۰۲۰ گزارش‌هایی منتشر شد که گروه فولکس‌واگن می‌تواند در ازای تصاحب سهام اکثریت خودروساز کروات به پورشه، کنترل بوگاتی را به ریمک بسپارد.

برند ریماک اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند ریماک اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

شرکت کروات

گفته می‌شود شرکت کروات سوپراسپرت‌ساز ریمک اتومبیلی (Rimac Automobili) در مرحله خریداری بوگاتی از فولکس ‌واگن است. درحالی‌که پیش از این شایعاتی مبنی بر تمایل فولکس‌واگن برای فروش چند برند تجاری خود به منظور تمرکز بر فناوری برقی و انطباق با قوانین آلایندگی منتشر شده بود، هم‌اکنون اولین‌بار است که اخبار معتبری درباره‌ی اقدامات واقعی خودروساز آلمانی می‌شنویم.

برند فرانسوی بوگاتی

باتوجه‌به حجم شرکت ریمک، افزودن برند فرانسوی بوگاتی نیز تا حدودی منطقی به‌نظر می‌رسد. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم مدتی قبل ادعا شده بود میت ریمک، بنیان‌گذار ریمک برای تصاحب برند سئات برنامه‌هایی دارد.

حتی باید به این قضایا با شک بیشتری نگاه کنیم، زیرا ریمک ناگهان از علاقه‌ی خود به طراحی خودروهای اقتصادی خبر داد. اما روابط میان ریمک و برند فولکس واگن از آن‌چه در نگاه اول به‌ نظر می‌رسد، پیچیده‌تر است. پورشه هم‌اکنون ۱۵ درصد سهام ریمک را دراختیار دارد، بنابراین می‌تواند از برخی تجهیزات فنی این شرکت برای ساخت خودروهای الکتریکی استفاده کند.

برند بوگاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند بوگاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند فولکس واگن هنوز در تصمیم خود جدی به نظر می‌رسد؛ اما الیور بلوم، مدیرعامل پورشه، طی مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی Automobilwoche موضوع جدیدی را روشن کرده است. به گزارش رویترز به نقل از Carscoops، بلوم در این زمینه گفت:

‌اکنون بحث‌های جدی و زیادی درباره‌ی چگونگی توسعه‌ی بوگاتی به بهترین شکل ممکن، انجام شده است. ریمک می‌تواند در این زمینه نقش اساسی داشته باشد؛ زیرا دو برند از نظر تکنولوژیکی با هم سازگار هستند. سناریوهای مختلفی با ساختارهای مختلف وجود دارد. من معتقدم این مسئله در نیمه‌ی اول امسال توسط گروه تصمیم‌گیری خواهد شد.

برند بوگاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند بوگاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند بوگاتی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)شایعات سال گذشته

بلوم از موقعیت خوبی برای گفت‌وگو در این زمینه برخوردار است؛ زیرا علاوه بر هدایت پورشه، در هیئت مدیره گروه فولکس‌واگن AG نیز حضور دارد. طبق شایعات سال گذشته، سهام پورشه در ریمک می‌تواند از ۱۵٫۵ درصد فعلی به ۴۹ درصد افزایش یابد. سپس ریمک برند بوگاتی را تحویل می‌گیرد بدون اینکه پولی بین طرفین مبادله شود. ‌اکنون میت ریمک ۴۷٫۷ درصد از سهام ریمک را در اختیار دارد و گروه Camel و هیوندای موتور هر کدام ۱۴ درصد از سهام این خودروساز را در اختیار دارند

برند فولکس واگن اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند فولکس واگن اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

ریمک پلتفرمی برای ابرخودروی برقی تولید کرده است که آن را به سایر خودروسازان از جمله پینین فارینا عرضه می‌کند. بلوم صرفه‌جویی در هزینه‌های پورشه را تأیید کرد و گفت:

پورشه قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ هزینه‌های خود را حدود ۱۰ میلیارد یورو (۱۲٫۱ میلیارد دلار) کاهش بدهد؛  این رقم در گذشته حدود ۶ میلیارد یورو بود.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.