برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند کیا و معرفی شاسی بلند مفهومی برای کاربری نظامی

برند کیا موتورز کره‌جنوبی در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دفاع ۲۰۲۱ امارات متحده‌ی عربی، خودرو نظامی شاسی‌بلند و مفهومی و پلتفرم مفهومی برای انواع محصولات زرهی را رونمایی کرد.

اقیانوس آبی خبر- اخباربرندها | کیا در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دفاع ۲۰۲۱ (IDEX) در امارات متحده‌ی عربی دو مدل مفهومی خود، شامل شاسی‌بلند باری و تاکتیکی سبک و شاسی لخت را رونمایی کرد.

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

در آغاز

شرکت کیا موتورز به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کره ای، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال ۱۹۹۸، برند کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرات خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدل‌ها فورد اسکورت و اپل آسترا در بازار اروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت. سپس در اواسط دهه ۱۹۹۰ مدل هاچ‌بک منتور، با نام کیا شوما عرضه شد. تغییر ظاهری (فیس لیفت) که در سال ۱۹۹۹ صورت گرفت، کیا منتور را همچنان در رده سدان نگاه داشت.

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

خودروهای خانوادگی

کیا به بازار خودروهای خانوادگی، تا زمانی که کیا کردوس را تولید نمود، وارد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدان بود، در سال ۱۹۹۹ ارائه شد. این خودرو اندازه مشابهی با فورد موندئو داشت، اما در هنگام ارائه آن به بازار از نظر اندازه، کوچکتر فورد فوکوس بود. این خودرو دارای تزئینات داخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح بالای تجهیزات بود، اما جذابیت کمتری برای بازارهای جهانی داشت.

بنا بر گزارشات

 به‌گزارش Carscoops، کامیون باری سبک تاکتیکی که با همکاری اداره‌ی برنامه‌ی مالکیت دفاعی کره‌جنوبی طراحی شده، به‌صورت دومحوره‌ی استاندارد و با زره یا بدون زره دردسترس است.

بسته به پیکربندی، این خودرو شاسی‌بلند می‌تواند اهداف مختلفی مانند فرماندهی و شناسایی تاکتیکی، مشاهده‌ی هدف، نصب سلاح و چندمنظوره برای پشتیبانی را داشته باشد. این خودرو مفهومی برای استفاده‌ی نیروهای نظامی بهینه‌سازی شده و نوع شاسی‌بلند بدون زره‌پوش می‌تواند دَه سرباز کاملا مسلح و حداکثر ۳ تن (۶،۶۱۴ پوند) محموله را در عقب حمل کند. علاوه‌بر‌این، می‌توان آن را تغییر داد تا به‌عنوان کارگاهی سیار، مرکز ارتباطات یا جعبه بار استفاده شود.

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (5)

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (5)

مشخصات فنی

نمونه‌ای که در تصویر نشان داده شده، چهار صندلی و یک کانتینر باری دارد و می‌تواند برای حمل نیرو و تجهیزات مختلف استفاده شود. نیروی محرکه را پیشرانه‌ی دیزلی تأمین می‌کند که از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و به جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار و سیستم چهار چرخ محرک متصل می‌شود. این خودرو از امکاناتی مانند دیفرانسیل با لغزش محدود، سیستم تعلیق مستقل، لاستیک‌های ضدپنجری، سیستم تداخل الکترومغناطیسی و تهویه‌ی مطبوع نیز برخوردار است.

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

در این نمایشگاه، کیا شاسی لخت جدیدی را نشان داد که از قاب اصلی و پیشرانه‌ای برای خودروهای نظامی بهره می‌برد و می‌تواند به‌عنوان پلتفرمی برای وسایل نقلیه‌ی زرهی باشد. این خودروساز از پنج سال گذشته مدل‌های تاکتیکی را به ارتش کره‌جنوبی ارائه می‌دهد. کیا می‌گوید به‌طور فعال وسایل نقلیه‌ی مبتنی‌بر شاسی لخت را برای انواع سلیقه‌های متفاوت مشتریان در سراسر جهان توسعه می‌دهد.

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (6)

برند کیا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (6)

یک فرصت ناب

ایک تائه کیم، معاون بخش خودروهای ویژه برند کیا در این زمینه گفت: شرکت ما در IDEX ۲۰۲۱ فرصتی برای ارتقای آخرین دستاورهای کیا در زمینه‌ی طراحی وسایل نقلیه دفاعی آینده است. هر دو مدل مفهومی نمایش‌داده‌شده بسیار انعطاف‌پذیر و بادوام ساخته شده‌اند و قابلیت استفاده در سخت‌ترین محیط‌های جهان را دارند.

World of Worlds

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *