chip-wafer-golden-in-production-line-circle

برای اولین بار از سال ۲۰۱۸، حجم تولید تراشه در کره جنوبی کاهش یافت

برای اولین بار از سال ۲۰۱۸، حجم تولید تراشه در کره جنوبی کاهش یافت

آمار نشان می‌دهد برای اولین بار در چهار سال اخیر، حجم تولید تراشه در کره‌ی جنوبی کاهش یافته است. انبار کارخانه‌ها پر از تراشه شده، اما تقاضای کافی برای آن‌ها وجود ندارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|براساس گزارش تک‌اسپات، در ماه آگوست ۲۰۲۲ (مرداد و شهریور ۱۴۰۱) میزان تولیدات صنعت قطعات نیمه‌هادی کشور کره‌ی جنوبی درمقایسه‌با سال گذشته‌ی میلادی ۱٫۷ درصد افت کرد. این اولین بار از سال ۲۰۱۸ است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. آمار همچنین نشان می‌دهد برای دومین ماه متوالی، حجم فروش تراشه کاهش یافته، این در حالی است که موجودی تراشه در انبار کارخانه‌ها بسیار بالا رفته است.
مایکرون، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه در ایالات متحده، روز گذشته گفت انتظار دارد در فصل جاری میلادی دو میلیارد دلار کمتر از آنچه که تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی کرده بودند تراشه بفروشد. در همین حین کیوشیا، غول ژاپنی تراشه‌های NAND، گفته حجم خروجی محصول را کاهش می‌دهد و در ماه‌های آینده ۳۰ درصد تراشه‌ی کمتر تولید می‌کند.
سامسونگ نیز هشدار داده که ممکن است در فصل دوم سال جاری میلادی در حد انتظارات اولیه ظاهر نشود. براساس داده‌های مؤسسه‌ی IC Insights، در بین ماه‌های می (اردیبهشت و خرداد) و جولای (تیر و مرداد) ابعاد بازار DRAM نصف شده است و به‌نظر می‌رسد روند کاهش ابعاد این بازار همچنان ادامه دارد.
گزارش مؤسسه‌ی ترندفورس اعلام می‌کند که احتمالاً در فصل چهارم سال ۲۰۲۲ شاهد افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت حافظه‌های فلش NAND خواهیم بود. در فصل سوم، قیمت تراشه‌های 3D NAND بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافت و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند در فصل چهارم سال جاری میلادی قیمت حافظه‌های مبتنی‌بر این تراشه‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد دیگر نیز افت کند.
کاهش قیمت تراشه‌های NAND به مذاق تولیدکنندگان خوش نمی‌آید، اما خبر بسیار خوبی برای مشتریانی است که به‌دنبال قطعاتی مثل درایو ذخیره‌سازی SSD می‌گردند. پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده قیمت چنین محصولاتی به شکل قابل توجهی افت کند.
مشکلات اقتصادی که در بسیاری از کشورها دیده می‌شود روی وضعیت فعلی بازار حافظه اثر گذاشته است، بااین‌حال بازار همچنان تا حد زیادی با آثار ناشی از پایان دوران قرنطینه دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.
در اوایل دنیاگیری ویروس کرونا تقاضا برای لوازم الکترونیکی سربه‌فلک کشید چون بسیاری از کسانی که به‌صورت حضوری کار می‌کردند، مجبور به دورکاری شدند. تولیدکنندگان نتوانستند عرضه را به سطح تقاضا برسانند و درنتیجه‌ی این اتفاق تهیه‌ی لپ تاپ و قطعات کامپیوتری بسیار مشکل شد. با پایان قرنطینه، بسیاری از کارخانه‌ها که با حداکثر ظرفیت مشغول تولید بودند اکنون با موجودی زیادی مواجه هستند چون تقاضا کاهش یافته است.

World of Words

منبع :techspot

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *