plane2

اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان نخستین پرواز خود را انجام داد

اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان نخستین پرواز خود را انجام داد

اولین هواپیمای تمام الکتریکی رفت و برگشتی جهان آزمایش خود را به خوبی پشت سر گذاشت.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش neowin، گرگوری دیویس، مدیر عامل شرکت، پس از این پرواز کنفرانس مطبوعاتی‌ای برگزار کرد که بسیار کوتاه بود. هواپیمای الکتریکی که آلیس نام داشت، تنها هشت دقیقه در هوا پرواز کرد. دیویس در مورد این پرواز موفقیت‌آمیز آزمایشی گفت:

ما با پرواز آلیس، اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی جهان، در مرکز آزمایش پرواز دریاچه موزس، تاریخ هوانوردی را ساختیم.

این هواپیمای تمام برقی با هیچ مشکل فنی مواجه نشد. در واقع، شرکت پشتیبان این پروژه هفته گذشته یک آزمایش زمینی با سرعت بالا را با موفقیت انجام داده بود. در طول آزمایش، مهندسان هواپیمای برقی را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادند تا اطمینان حاصل شود که وسیله نقلیه مذکور برای پرواز ایمن و قابل اطمینان آماده است.

اگرچه یک هواپیمای مسافربری تمام برقی، با طراحی معمولی، اکنون پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته، اما چالش‌های مهمی در پیش است. مهم‌ترین چالشی که باید بر آن غلبه کرد، باتری‌هایی هستند که موتورها از آن‌ها تغذیه می‌کنند. در این هواپیما در حال حاضر باتری‌های ۸۰۰۰ پوندی قرار دارد. دیویس خاطرنشان کرد که افزایش چگالی انرژی و کاهش وزن باتری‌ها اولویت اصلی خواهد بود:

بزرگ‌ترین چالش فناوری که Eviation باید بر آن غلبه کند، توسعه باتری‌ها است. بله، ما می‌توانیم نحوه ادغام و بهینه‌سازی آ‌ن‌ها را از منظر طراحی برای هواپیما دستکاری کنیم، اما واقعاً افزایش چگالی انرژی امر مهمی تلقی می‌شود.

آینده‌ای که در آن هواپیماهای تمام الکتریکی مسافران را حمل می‌کنند، از همیشه نزدیک‌تر است. پرواز هواپیمای برقی مطمئناً نقطه‌ی عطف تاریخ خواهد بود، اما متأسفانه در حال حاضر به بخش کوچکی از هوانوردی محدود می‌شود که تعداد کمی از افراد را در مسافت‌های کوتاه جابه‌جا می‌کند. به نظر می‌رسد برای دستیبابی به هواپیماهای بزرگ باید زمان بیشتری منتظر بمانیم.

همچنین شرکت بوم سوپرسونیک پیش‌تر جزئیاتی اولیه از هواپیمای جدیدی به نام اورچر (Overture) منتشر کرده بود که در دسته‌ی هواگردهای مافوق‌صوت قرار می‌گیرد. این هواپیما که هنوز وارد مراحل تولید نشده است، افزون‌بر استفاده‌ی تجاری برای ارتش آمریکا نیز استفاده خواهد شد. در این زمینه، بوم سوپرسونیک از همکاری رسمی با نورثروپ گرومن خبر داده است.

دو شرکت می‌خواهند در همکاری با یکدیگر پروژه‌هایی برای دولت ایالات متحده انجام دهند. به‌موجب قرارداد بین بوم سوپرسونیک و نورثروپ گرومن مدل‌هایی از هواپیمای مافوق‌صوت اورچر برای ارتش آمریکا و سازمان‌های دخیل در واکنش به وضعیت‌های اضطراری تولید می‌شود. فعلاً جزئیات دقیق قرارداد بین بوم سوپرسونیک و نورثروپ گرومن ازجمله ارزش آن اعلام نشده است.

بوم سوپرسونیک ادعا می‌کند ناوگان هواپیماهایش خواهند توانست مأموریت‌های حیاتی را با سرعت بسیار زیادی انجام دهند. به‌گفته‌ی این شرکت، هواپیماهای پیشرفته می‌توانند افراد و تجهیزات را با سرعت فراتر از صوت به مناطق حیاتی حمل کنند. بلیک شول، بنیان‌گذار و مدیرعامل بوم سوپرسونیک می‌گوید: «در وضعیت‌های حساس مثل تخلیه‌ی اضطراری یا واکنش به بلایای طبیعی، زمان مزیتی استراتژیک محسوب می‌شود.»

World of Words

منبع: neowin

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *